ائتلاف سعودی مدعی رهگیری و انهدام ۲ پهپاد ارتش یمن شد

ائتلاف سعودی مدعی شد دو فروند پهپاد متعلق به نیروهای یمنی را که به سمت عربستان شلیک شده بود رهگیری و منهدم کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، ائتلاف سعودی بامداد شنبه مدعی رهگیری و انهدام دو فروند پهپاد ارتش یمن شد.

بر اساس این گزارش، ائتلاف سعودی ادعا کرد که ۲ فروند پهپاد نیروهای یمنی را که به سمت عربستان شلیک شده بود در آسمان یمن رهگیری و منهدم کرده است.

ائتلاف سعودی در عین حال از غیرنظامیان خواسته است که از نزدیک شدن به هرگونه تاسیسات نفتی در الحدیده واقع در غرب یمن خودداری کنند.

این در حالی است که سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که مقاومت مردمی این کشور در تازه‌ترین دستاورد خود تاسیسات حیاتی عربستان در ریاض و برخی مناطق مهم دیگر را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در خصوص حملات روز جمعه نیروهای ارتش این کشور به عمق خاک سعودی بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: تاسیسات آرامکو در جده و تاسیسات حیاتی عربستان در ریاض پایتخت این کشور را هدف قرار دادیم و نام این عملیات، عملیات سوم شکست محاصره علیه عربستان است.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات در پاسخ به تجاوزات ائتلاف سعودی و آغاز هشتمین سال ایستادگی در برابر جنایات ائتلاف سعودی- اماراتی است. در جریان عملیات امروز نیروهای یمنی، پالایشگاه‌های راس تنوره و رابغ هدف چند حمله پهپادی قرار گرفت. همچنین جازان و نجران نیز هدف قرار گرفتند.

در ادامه بیانیه با اشاره به بمباران اهداف مهم و حیاتی در جازان، ظهران، أبها و خمیس مشیط که با استفاده از موشک‌های بالستیک صورت گرفت؛ آمده است: حملات بیشتری به عمق خاک سعودی انجام خواهد شد و این حملات تا زمانی که جنگ و تجاوز علیه یمن متوقف شود، ادامه خواهد داشت.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت یمن را هدف حملات همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی قرار داد و این کشور را محاصره کرد.

این تجاوز نظامی هیچکدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با شهید و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس