کد خبر 1355706
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
درخواست عربستان سعودی برای برگزاری نشست شورای امنیت

عربستان سعودی در واکنش به عملیات موشکی بزرگ نیروهای یمنی در عمق خاک این کشور، خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل شد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های خبری گزارش دادند که عربستان سعودی خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل برای محکوم کردن حملات نیروهای یمنی به خاک این کشور شده است.

هیأت دائم عربستان سعودی در مقر سازمان ملل در نیویورک، نامه‌ای را به شورای امنیت در خصوص حملات نیروهای امنیتی به زیرساخت‌ها و تأسیسات غیرنظامی عربستان، ارائه کرد.

هیأت مذکور در حساب توئیتری خود نوشت که در این نامه به حملات مستمر یمن به ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی در شمال جده در روز جمعه ۲۵ مارس ۲۰۲۲ و ایستگاه المختاره در جیزان اشاره شده است.

بنابر گزارش شبکه روسیاالیوم، در نامه هیأت مذکور آمده است: «از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم که این حملات تروریستی را بشدت محکوم کرده و نشستی را برای مقابله با این تهدیدات علیه صلح و امنیت جهانی و اتخاذ تصمیمات قاطعانه در قبال آن برگزار کند.»

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه جمعه از انجام عملیات سوم «شکست محاصره» علیه عربستان سعودی خبر داد. شبکه «المیادین» بامداد شنبه به تشریح جزئیاتی از عملیات موشکی بزرگ نیروهای یمنی در عمق خاک عربستان سعودی و علیه پالایشگاه نفت آرامکو در جده پرداخت.

شبکه المیادین نیز به نقل از منابع ویژه خود در یمن گزارش داد: «سومین عملیات برای شکستن محاصره یکی از شدیدترین عملیات‌های نیروهای مسلح یمن علیه عربستان است». این منابع گفتند که «اطلاعاتی مبنی بر سوختن کامل تاسیسات آرامکو در جده و وقوع آتش سوزی به شکلی بی‌سابقه در دست است. اطلاعات حاکی از آن است که آتش‌سوزی در مخازن و تاسیسات سوخت باعث از بین رفتن کل تاسیسات شده است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    7 0
    ای تف بیاد ب اون سازمان مللی که صدها هزار یمنی رو کشتین کاری نکرد ولی واسه سوختن نفت شما باید نشست برگزار کنه
  • ناشناس IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    5 0
    چقدر بی حیا و پر رو ی این آل سقوط اینهمه مردم یمن را زیر بمباران قرار میده حال که یمن به قدری میخواد مقابله به مثل کنه تقاضای جلسه شورای امنیت کرده انصافا اگه شورا هم خواسته عربستان راتصویب کنه باید شورایی امنیت را تشییع جنازه کرد
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    9 0
    عربستان عامل تقریبا تمام مشکلات خاورمیانه است و به وجود آورند تمام تفکرات سلفی و تروریستی پایه گیریش از عربستان بوده.پرو گری که عربستان دارد تنها ب علت حمایت های بی بدیل آمریکا و اسرائیل و انگلیس از اون است .
  • حسين DE ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    4 0
    طنز تلخ كه ميگن همينه، بيش از هفت ساله وهابيستها شب و روز يمن را بمباران ميكنند،تمامى زير ساختهاى يمن را نابود كردند هزاران انساه بيگناه زن و مرد و كودك و نوجوان به خاك و خون كشيده شدند،مدارس،بيمارستانها را ويران كردند و حال كه يمن اين توانائى را بدست آورده تا جنايتكاران سعودى را مجازات كند وقيحانه خواستار تشكيل شوراى امنيت سازمان ملل شدند،آيا يكبار سازمان ملل جنايت سعوديها را در يمن محكوم كرد؟
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    لعنت به زات پلید آلسعود شما به یمن حمله کرده زیرساخته های آن رانابود وهرزوز مردم بی دفاعش رامیکشید پررویی حد داره
  • AA IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 0
    آل سقوط باید بسوزد دراین جهنم دنیایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس