سرنوشت دو جنگجوی آمریکایی در اوکراین در هاله‌ای از ابهام

رسانه نزدیک به دموکرات‌ها گزارشی درباره مفقود شدن دو نیروی داوطلب نظامی آمریکایی طی درگیری‌ها در خارکیف اوکراین منتشر کرد.

به گزارش مشرق، به دنبال انتشار برخی گزارش‌ها درباره بازداشت دو آمریکایی توسط نیروهای روسیه در جریان درگیری‌ها در خارکیف، شبکه سی‌ان‌ان ضمن تایید ناپدید شدنشان، درباره احتمال بازداشت آنها ابراز نگرانی کرد.

در شرایطی که کمک‌های تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی آمریکا و متحدانش به اوکراین علیه روسیه ادامه دارد، رسانه‌های غربی از مفقود شدن دو «جنگجوی آمریکایی در خارکیف اوکراین» خبر می‌دهند.

شبکه سی‌ان‌ان گزارشی درباره این موضوع منتشر کرده و در آن نوشته است: «دو جنگجو (نیروی داوطلب) آمریکای یکه در کنار نیروهای اوکراینی در شمال خارکیف می‌جنگیدند، به مدت بیش از یک هفته مفقود شده‌اند».

این شبکه که رسانه نزدیک به دموکرات‌ها در آمریکا است، به نقل از اعضای خانواده این دو نیروی داوطلب آمریکایی و یکی از همرزمان آنها نوشته که نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه، شاید نیروهای روسیه آنها را بازداشت کرده باشند.

بنا بر گزارش این رسانه آمریکایی، «الکساندر جان-رابرت دروک» ۳۹ ساله اهل شهر تاسکالوسا ایالت آلاباما و «اندی تای انگوکهوین» ۲۷ ساله ساکن شهر هارتسل از همین ایالت، بیش از یک هفته است که ناپدید شده‌اند.

در ادامه گزارش آمده است: «یک مرد که به عنوان گروهبان تیم (نیروهای داوطلب آمریکایی حاضر در اوکراین) عمل می‌کند و به دلایل امنیتی می‌خواست نامش فاش نشود، عکس‌هایی از گذرنامه این دو مرد و مهر ورود آنها به اوکراین را به سی‌ان‌ان ارائه کرد».

این منبع ناشناس افزود، این دو آمریکایی نهم ژوئن در نزدیکی شهر «ایزبیتسک» تحت فرماندهی تیپ نود و دوم مکانیزه ارتش اوکراین مشغول جنگیدن بودند اما در جریان این درگیری‌ها مفقود شدند و جستجو بریا یافتن آنها هم بی نتیجه مانده است.

«بانی دروک» مادر الکساندر جان-رابرت دروک به شبکه سی‌ان‌ان گفت که «فرض بر این است که آنها اسیر جنگی هستند اما این موضوع، تایید نشده است».

به گفته او، سفارت آمریکا در اوکراین هنوز بازداشت این دو نیروی نظامی داوطلب آمریکایی را تایید نکرده است. «آنها (اعضای سفارت آمریکا در اوکراین) نتوانسته‌اند تأیید کنند که او با روس‌ها است. تنها چیزی که آنها می‌توانند تأیید کنند این است که او گم شده است».

انتشار خبرها درباره مفقود شدن دو آمریکایی در اوکراین، واکنش مقام‌های دولت جو بایدن را هم به دنبال داشته است.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت که مقام‌های این وزارتخانه «از گزارش‌های تایید نشده در این خصوص اطلاع دارد. ما از نزدیک در حال نظارت بر اوضاع و تماس با مقامات اوکراینی هستیم. به دلیل ملاحظات حفظ حریم خصوصی، ما اظهارنظر بیشتری نمی‌کنیم».

به رغم آنکه کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد که نمی‌تواند گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها درباره وضعیت این دو آمریکایی را تایید کند، «جان کربی» هماهنگ کننده شورای امنیت ملی در امور ارتباطات راهبردی گفت: «بله این خبر درست است و ما هر کاری بتوانیم برای برگرداندن ایمن آنها به خانه (آمریکا) انجام خواهیم داد».

سرنوشت مبهم دو «جنگجوی آمریکایی در اوکراین» در شرایطی خبرساز شده است که روز چهارشنبه (دیروز) جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی گفت‌وگو کرد.

بنا بر اعلام رسانه‌های آمریکایی، بایدن در این رایزنی با زلنسکی به او ارائه کمک‌های بیشتر از جمله ارائه یک میلیارد دلار کمک امنیتی جدید به منظور مقابله با روسیه را وعده داد.

خبرها درباره بازداشت احتمالی دو آمریکایی در درگیری‌های اوکراین در حالی منتشر شده که پیش از این برخی مقام‌های ارشد مسکو از قبیل دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت ملی روسیه و نماینده مسکو در سازمان ملل در اظهاراتی جداگانه اعلام کرده بودند که این کشور در جنگ نیابتی با آمریکا و اروپا قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نیما IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    5 0
    الموت آمریکا
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    آقا زودتر آویزونشون کنین تا بیخودی اکسیژن و غذا مصرف نکنن، از قدیم گفتن یانکی خوب فقط یانکی مرده هست!!!!
  • سید فروزان CH ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    هر دو را در مسکو روبروی سفارت امریکا اعدام کنند و جسدشان را آویزان نگهدارند تا درس عبرت شود برای یانکیها ،
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      0 0
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس