جارسکو

همزمان با ممنوعیت رسانه‌های مخالف و روسی زبان توسط زلنسکی، ابزارهای طرفدار جنگ اطلاعاتی ناتو مانند هرومادسکه به لطف کمک های مالی گسترده اتحادیه اروپا، USAID، بنیاد تامپسون و پیر امیدیار شکوفا شده‌اند.

سرویس جهان مشرق - پایگاه خبری-تحلیلی «Grayzone» به قلم خبرنگار تحقیقی، «مکس بلومنتال»، اواخر دسامبر سال گذشته هیأت مهاجر اوکراینی ولودیمیر زلنسکی را در خارج از ساختمان کنگره آمریکا رهگیری کرد و با ناتالی جارسکو، عامل شرکتی که به هدایت غارت وال استریت از کیف تا پورتوریکو کمک کرد، مواجه شد. [۱] جارسکو با عصبانیت ممنوعیت فعالیت رقبای سیاسی توسط زلنسکی را به عنوان اقدامی ضروری در زمان جنگ، توجیه کرد.

گزارش بلومنتال از باب آشنایی با سرپل‌های اطلاعاتی سرویس‌های جاسوسی غربی که در پشت‌پرده‌ی دولت اوکراین، منافع دولت پنهان جهانی را از پایان نیافتن جنگ در اوکراین و تشدید منازعه تامین می کنند، اهمیت خاصی دارد.

***

ساعاتی قبل از ورود ولودیمیر زلنسکی، حصارهای فولادی و موانع پلیس در اطراف ساختمان کنگره آمریکا حلقه زده بودند. رئیس جمهور اوکراین در اوایل بعدازظهر روز ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ در واشنگتن دی سی ظاهر شد، در حالی که از یک جت نظامی ایالات متحده با پیراهن زیتونی و شلوار کارگو بیرون آمد و مأموریتی منحصر به فرد داشت: کنگره و دولت بایدن را متقاعد کند که بیش از ۴۵ میلیارد دلار کمک نظامی و «بشردوستانه» را که قبلاً برای سال ۲۰۲۳ اختصاص یافته بود، حتما برای دولتش ارسال کنند.

گرگ‌های وال استریت در کی‌یف/ این زن یک تروریست اقتصادی وابسته به سیا است+عکس و فیلم

درست در خارج از موانع پلیس، در ضلع شرقی محوطه کاپیتول، در حالی که تجمعی توسط یک گروه کوچک اما متعهد از فعالان ضد جنگ برپا شده بود، گروهی متشکل از حدود ۲۰ اوکراینی با لباس‌های شیک و تیره‌ی خود برای گرفتن عکس جمع شدند. آن‌ها در راه خود به کاپیتول بودند، جایی که قرار بود به عنوان مبلّغ شخصی زلنسکی، به عنوان نماینده اوکراینی‌های دور از وطن(دیاسپورای اوکراینی)، در برابر مخاطبان شبکه‌های تلویزیونی سراسری آمریکا نقش خود را ایفاء کنند.

من با اعضای هیات رو به رو شدم تا آن‌ها را در مورد فشار لابی گری زلنسکی و گسترش برنامه ریزی شده جنگ نیابتی ناتو علیه روسیه به چالش بکشم. پرسش‌های من با سیل پاسخ‌های نخ‌نما درباره جنگ صلیبی اوکراین علیه مسکو برای دفاع از دموکراسی، اتهاماتی به شخص من مبنی بر حمایت مسکو از گزارش‌های مطبوعاتی من و شکایتی مبنی بر اینکه کمک ۴۵ میلیارد دلاری آمریکا بسیار کم بود، مواجه شد.

چند نفر از نمایندگان اوکراینی که در راه ورود به ساختمان کنگره ایالات متحده با آن‌ها روبرو شدم، اتفاقاً نقش مهمی در تبدیل اوکراین از یک کشور بی طرف به یک دست نشانده بیش از حد نظامی شده ایالات متحده و صندوق بین المللی پول داشتند.

گرگ‌های وال استریت در کی‌یف/ این زن یک تروریست اقتصادی وابسته به سیا است+عکس و فیلم

آتشین‌مزاج‌ترین فرد در میان آن‌ها، که به عنوان سخنگوی عملی گروه عمل می کرد، ناتالی جارسکو بود.

یک تروریست اقتصادی مونث

در صحبت با ما، جارسکو بدون شرمندگی از غیرقانونی کردن ۱۱ حزب سیاسی مخالف توسط زلنسکی، ممنوعیت فعالیت رسانه‌های مخالف و برنامه‌های رییس‌جمهور اوکراین برای قرار دادن شاخه روسی کلیسای ارتدکس در لیست سیاه دفاع کرد. جارسکو فریاد زد و سرکوب مستبدانه کیف را به عنوان اقدامی ضروری در زمان جنگ توجیه کرد: "این حکومت نظامی است! "

جارسکو فساد و دموکراتیک‌زدایی اوکراین را از درون دیده است. او پس از انتصاب در شورای مشورتی سرمایه گذاران خارجی ویکتور یوشچنکو، رئیس جمهور نئولیبرالی که به لطف «انقلاب نارنجی» در سال ۲۰۰۵؛ با حمایت اطلاعاتی ایالات متحده و الیگارش های وابسته به غرب، جورج سوروس و بوریس بریسوفسکی، قدرت را به دست آورد، به باز شدن اقتصاد کشور به روی شرکت های چندملیتی غربی کمک کرد.

گرگ‌های وال استریت در کی‌یف/ این زن یک تروریست اقتصادی وابسته به سیا است+عکس و فیلم
ناتالی جارسکی

در دوران ریاست جمهوری یوشچنکو، دولت اوکراین رسماً «استپان باندرا»، همکار نازی‌های دوران جنگ جهانی دوم را قهرمان اعلام کرد. در جریان گفتگوی ما، جارسکو وقتی صحبت از علاقه و ارادت او به باندرا شد، ااز پاسخ طفره رفت. با این حال، به گفته محقق ماس رابسون، برادر او جان، سرپرستی ساخت یک بنای یادبود را در بلومینگدیلِ نیوجرسی برای «قهرمانان اوکراین» از جمله همکاران نازی در دوران جنگ جهانی دوم برعهده داشته است.

گرگ‌های وال استریت در کی‌یف/ این زن یک تروریست اقتصادی وابسته به سیا است+عکس و فیلم
استپان باندرا

گرگ‌های وال استریت در کی‌یف/ این زن یک تروریست اقتصادی وابسته به سیا است+عکس و فیلم

نه سال پس از کودتای یورومیدان که توسط واشنگتن طراحی شده بود، جارسکو به منصب وزارت دارایی رسید. در روز انتصاب، به او تابعیت اوکراین اعطا شد.

گزارش مرتبط:

ابرشرکت صهیونیستی در سکوت مالک اوکراین شد/ حراج دارایی‌های ملی اوکراین توسط زرسالاران جهانی +عکس

جارسکو از طریق پست جدید خود کنترل «دیتاگروپ» را به عهده گرفت، شرکتی که بر بخش مخابرات اوکراین نظارت دارد. همانطور که تیم داف، مدیر سرمایه‌گذاری سابق، گفته، جارسکو "بلافاصله با استفاده از نوعی کلاهبرداری بدهی وام ارزی، مورد علاقه‌ی مافیاها و قاتلان اقتصادیِ مرتبط با سیا، رقیب خود، مالک دیتاگروپ را از دور خارج کرد. "

گرگ‌های وال استریت در کی‌یف/ این زن یک تروریست اقتصادی وابسته به سیا است+عکس و فیلم

جارسکو در حالی که در کیف بود و دولت را در کنار کادری از عوامل اوکراینی-آمریکایی اداره می کرد، در مورد حقوق خود غر می زد، در حالی که همواره به دنبال فرصت‌هایی برای چرب‌تر کردن منافع اقتصادی خود بود. رابرت پری، روزنامه‌نگار تحقیقی فقید، در تحقیقات خود درباره‌ی خویش-کامی‌های جارسکو، دریافت که این زن "۱.۷۷ میلیون دلار پاداش از یک صندوق سرمایه‌گذاری تامین‌شده از پول مالیات دهندگان ایالات متحده، جمع‌آوری کرده است. "

جالب این که، شورای آتلانتیک، اندیشکده‌ی تحت حمایت ناتو که او را به عنوان یک همکار میهمان استخدام کرد، اذعان داشت که تحت مدیریت او، "متوسط ‌دستمزد ماهانه در اوکراین تنها ۱۹۴ دلار است، نرخ تورم ۵۵ درصدی، قدرت خرید شهروندان را تضعیف می کند و یک برنامه ریاضتی دردناک اجباری صندوق بین المللی پول شامل کاهش گسترده برنامه های اجتماعی در حال اجرا است. "

گرگ‌های وال استریت در کی‌یف/ این زن یک تروریست اقتصادی وابسته به سیا است+عکس و فیلم
سخنرانی جارسکو در شورای آتلانتیک

در سال ۲۰۱۷، جارسکو با یک انتصاب و حقوق ۶۲۵۰۰۰ دلار دستمزد به عنوان مدیر «پرومسا»، هیات انتصابی توسط دولت ایالات متحده که مسئول تجدید ساختار بدهی کشور پورتوریکو بود - و عامه‌ی ‌پورتوریکویی‌ها آن را با تمسخر "لا خونتا"(دار و دسته) می‌خوانند، پاداش خود را از بابت تبدیل اوکراین به محل ترکتازی شرکت‌های فراملیتی در دوران وزارت، دریافت کرد. جارسکو در آوریل امسال پس از این که اقتصاد پورتوریکو را تقریبا به طور کامل در دست طلبکاران وال استریت گذاشت، از سمت خود استعفا داد.

گرگ‌های وال استریت در کی‌یف/ این زن یک تروریست اقتصادی وابسته به سیا است+عکس و فیلم
جارسکی ملت پورتوریکو را در چنگال گرگ‌های وال‌استریت رها کرد

شوک‌درمانی همه‌جانبه‌ای که جارسکو از پورتوریکو تا اوکراین تجویز کرد، تنها از طریق مصایب اجتماعی گسترده، ممکن شد. در سان خوان(پایتخت پورتوریکو)، این طوفان ماریا بود که سرمایه‌داری نئولیبرال را در راس امور قرار داد. در کیف، کودتا و جنگ نیابتی همین کارویژه را داشت. در واقع، درگیری با روسیه توجیهی برای زلنسکی فراهم کرده است که با محدودیت شدید در فعالیت سازمان‌های صنفی و اتحادیه‌ها، ۷۰ درصد از کارگران اوکراین را از حق چانه‌زنی دسته جمعی برای منافع خود محروم کند و همه را، از رقبای سیاسی خود گرفته تا سازمان دهندگان سوسیالیست، دستگیر کند - موجی از سرکوب که جارسکو به صراحت آن را در گفتگوی خود با من توجیه کرد.

گرگ‌های وال استریت در کی‌یف/ این زن یک تروریست اقتصادی وابسته به سیا است+عکس و فیلم

رئیس‌جمهور اوکراین سرکوب‌های خود را به سبک پینوشه(دیکتاتور مشهور شیلی در نیمه دوم قرن بیستم که تحت هدایت زرسالاران نولیبرال غربی قرار داشت)، با درخواست شرکت‌های چندملیتی در اکتبر امسال در بورس اوراق بهادار نیویورک همراه کرد تا بهره‌برداری از اقتصاد و منابع کشورش را توسط سرمایه‌داران فراملیتی عمق بیشتری ببخشد. همانطور که الکس روبینشتاین از پایگاه خبری Grayzone گزارش داد، «ابتکار سرمایه گذاری خارجی» زلنسکی کلمه "مقررات-زدایی" را در صفحه اصلی وبسایت خود برجسته کرده است. مقررات-زدایی، یک تاکتیک قدیمی نولیبرال‌ها در کشورهای در حال توسعه، برای ایجاد سلطه‌ی شرکت‌های چندملیتی بر اقتصادهای ملی بوده است.

گرگ‌های وال استریت در کی‌یف/ این زن یک تروریست اقتصادی وابسته به سیا است+عکس و فیلم
زلنسکی(درباره‌ی جنگ اوکراین) : «بزرگ‌ترین فرصت در اورپا بعد از جنگ جهانی دوم»

لابی گر دیاسپورا

در حالی که من هیئت اوکراینی را در مورد کمک نظامی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلاری که ایالات متحده به کی یف ارسال کرده بود، به چالش کشیدم، یک مرد میانسال عینکی مداخله کرد و خواست تا بداند چرا ظاهراً از یک حمله "بی دلیل" به "مردم بی گناه" حمایت می کنم.

من پاسخ دادم که با حمله ۸ ساله ارتش اوکراین به جمعیت قومی روسی دونتسک و لوگانسک، جایی که هزاران نفر قبل از ورود ارتش روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ کشته شده بودند، مخالف بودم. سپس از شخصیت خشمگین پرسیدم که آیا او نیز با گلوله باران غیرنظامیان در جمهوری‌های شرقی مخالف است؟

پاسخ او یک «نه» قاطعانه بود.

معلوم شد که آن شخص یکی از اعضای کمیسیون امنیت و همکاری ایالات متحده در اروپا به نام «اورست دیچاکیوسکی» است. کمیسیون او مسئول نظارت بر پایبندی اوکراین به تعهدات سازمان امنیت و همکاری اروپا، از جمله تعهداتی است که کی یف در توافقنامه مینسک انجام داده – و البته بی وقفه آن‌ها را نقض کرده است. همانطور که آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان در دسامبر امسال اعتراف کرد، حامیان غربی اوکراین از توافقنامه مینسک به عنوان یک تاکتیک متوقف کننده برای آماده کردن این کشور برای درگیری نظامی با روسیه استفاده کردند.

گرگ‌های وال استریت در کی‌یف/ این زن یک تروریست اقتصادی وابسته به سیا است+عکس و فیلم
«اورست دیچاکیوسکی»

دیچاکیوسکی، پسر یکی از اعضای سابق سازمان تحت رهبری استپان باندرا موسوم به OUN-B است که در پایان جنگ جهانی دوم با آلمان نازی همکاری می کرد. او معاون «بنیاد ایالات متحده و اوکراین» است. او قبلاً در کمیسیون هلسینکی زیر نظر سناتور بن کاردین، دموکرات طرفدار جنگ، کار می کرد که از قانون ماگنیتسکی حمایت کرد، همان قانونی که اولین مجموعه تحریم‌های سخت پس از جنگ سرد را علیه روسیه اعمال و به ایجاد زمینه برای درگیری کنونی کمک کرد.

جنگجوی اطلاعاتی میدان

یکی از اعضای هیئت اوکراینی که در پس‌زمینه، خاموش باقی ماند(در حالی که نمایندگان همکارش مشغول چالش با من بودند) به شدت شبیه یکی از کارمندان برجسته مجموعه رسانه‌ای «پسا-میدان» بود که با صدها میلیون دلار کمک مالی غربی به وجود آمد.

او شباهت زیادی به آناستازیا استانکو، معاون سردبیر «هرومادسکه» ( Hromadske) داشت، شبکه تلویزیونی که او در آستانه کودتای میدان به تأسیس آن کمک کرد. استانکو توسط کمیته حمایت از روزنامه نگاران (که با بودجه شرکت‌های بزرگ چندملیتی تاسیس و اداره می شود) با جایزه آزادی مطبوعات در سال ۲۰۱۸ تجلیل شد.

گرگ‌های وال استریت در کی‌یف/ این زن یک تروریست اقتصادی وابسته به سیا است+عکس و فیلم
آناستازیا استانکو

در حالی که رسانه های مخالف و روسی زبان توسط زلنسکی ممنوع شده اند، ابزارهای طرفدار جنگ اطلاعاتی ناتو مانند هرومادسکه به لطف کمک های مالی گسترده اتحادیه اروپا، USAID، بنیاد تامسون و نخبگان فراملی مانند بنیانگذار Paypal، پیر امیدیار، شکوفا شده‌اند. بر اساس برخی گزارش‌های تحقیقاتی، پیر امیدیار(با نام اصلی پرویز مراد امیدیار)، ابرسرمایه‌دار ایرانی-فرانسوی، مسوول اصلی شکل دادن به شبکه‌ی عظیم تبلیغات و عملیات روانی ناتو در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است.

گرگ‌های وال استریت در کی‌یف/ این زن یک تروریست اقتصادی وابسته به سیا است+عکس و فیلم
پیِر امیدیار

اگرچه هرومادسکه تلاش کرده است لحن لیبرالی را که مخاطبانش ترجیح می دهند، حفظ کند، اما گهگاه بستری برای ناسیونالیسم ضد روسی در سطح نسل کشی فراهم کرده است.

گرگ‌های وال استریت در کی‌یف/ این زن یک تروریست اقتصادی وابسته به سیا است+عکس و فیلم

در ماه مارس، چند روز پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در داخل اوکراین، یکی از مهمانان در هرمادسکه شعار داد که جمعیت قومی روسی دونتسک پر از «افراد زائد» و «کاملاً بی مصرف» هستند که «باید کشته شوند».

ماس رابسون، پژوهشگر مستقل، در تحلیل خود از هیئت اعزامی اوکراینی زلنسکی خاطرنشان کرد که اندرو مک، مشاور بدون حقوق زلنسکی که توسط پولیتیکو به‌عنوان «یکی از بزرگترین بازیگران قدرت واشنگتن به نفع اوکراین» توصیف شده، نیز در آن حضور داشت.

گرگ‌های وال استریت در کی‌یف/ این زن یک تروریست اقتصادی وابسته به سیا است+عکس و فیلم
اندرو مک

"ما چیزهای بیشتری ارسال خواهیم کرد! "

با ده ها میلیارد دلار دیگر در راه اوکراین، بدهی این کشور به طلبکاران بین المللی همچنان در حال افزایش است و زمینه را برای موج خردکننده دیگری از ریاضت پس از جنگ فراهم می کند. هیات نمایندگی اوکراینی‌های دور از وطن، که در راه ورود به گالری کنگره با آن‌ها روبرو شدم، ظاهراً آماده بودند تا این غارت بزرگ را از سایه‌سار آسایش خود در آمریکا راهنمایی کنند.

در این میان، قانونگذاران هر دو حزب به سختی می توانند شور و نشاط خود را برای گسترش جنگ نیابتی مهار کنند. همان‌طور که یکی از سناتورهای مورد علاقه صنعت انرژی، جو مانچینِ دموکرات گفت، وقتی از او در پیاده‌روی خارج از ساختمان کنگره درباره میلیاردها کمک نظامی در راه اوکراین پرسیدم:

"ما چیزهای بیشتری ارسال خواهیم کرد. من پایه ام! "

گرگ‌های وال استریت در کی‌یف/ این زن یک تروریست اقتصادی وابسته به سیا است+عکس و فیلم
جو مانچین


[۱] https://thegrayzone.com/۲۰۲۲/۱۲/۲۳/zelenskys-diaspora-hit-woman-ukraine/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    27 12
    گرگ ها و سگ ها و کفتارها و خباثت ها و پلیدی ها و تدروریست ها و داعشیان و رژیم کودک کش صهیونیست و شیطان بزرگ و .. حامیان دلقک هستند. دیگه مخاطب باید بفهمد که این جبهه جبهه شیطان است. پناه بر الله
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      3 4
      گرگ ها و سگ ها و کفتارها و خبایث ها و پلیدی ها
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      3 1
      دقیقا ،این زلنسکی همجنس‌باز مترسک دست آموز شیطان هست ،هم سابقه شیطانیش اینو نشون میده و هم روابطش و هم کارهای شیطانی اش که در دولت تصویب کرده ،همه چیز مثل روز روشن واضحه که زلنسکی جبهه طاغوت و باطل هست، دیگه از این واضحتر؟؟
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
      1 4
      درود بر زلنسکی و مدافعان اوکراین که از خاکشان در برابر ارتش متجاوز روسیه دفاع میکنند که این دفاع از وطن بدجوری بعضی هارو رو سوزونده،بسوزید بی وطن ها
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    19 8
    هر چه زمان بیشتر میگذره کفتارها و گرگ های بیشتری از درون حامیان دلقک میزنه بیرون. از جمله منفورترین انسان های کره خاکی نتانیاهو به نظرتون این جبهه حق و الهی و پاکی است؟؟؟؟ بدا به حال داخلی های خودمون که طرفدار این جبهه شیطانی است
    • حسین IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      3 2
      گرگ و کفتاری بدتر سراغ دارید،؟؟؟
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      2 1
      آزاد کردن مصرف ماری‌جوانا ،ترویج و تصویب همجنس‌بازی در اوکراین ،تصویب سقط جنین و رواج کودکان حرامزاده در اوکراین و.....فقط چند مورد از کارهای رییس جمهور اوکراین در مدت ریاستش هست، لعنت خداوند بر زلنسکی باد
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    22 8
    زن خون آشامی!!!!!! خدایا شکرت حامیان دلقک یکی یکی رسوا دارن میشن
  • US ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    14 36
    همه بدند شما خوب
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      18 6
      خدا بهت یکم عقل بده
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      16 1
      مگر از شماها خوبتر هم هست
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      15 8
      10:33 نه استاد، ما بدیم فقط اون یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون که بمب اتم انداختن رو ژاپن و در ویتنام و عراق و لیبی و افغانستان و سوریه و فلسطین و.... زن و بچه های بیگناه رو قتل عام کردن آدمهای خوبی هستند. ان شاء الله شما و همهٔ غربگداها و اغتشاشو ها باهاشون محشور بشین!!!
    • CA ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      15 3
      این مقاله ربطی به مشرق و ایران نداره . کل این مقاله از وبسایت « Grayzone» ترجمه شده و که توسط خبرنگار و نویسنده آمریکایی «Max Blumenthal» نوشته شده. ایشون یهودی‌ست و پدرش «سیدنی بلومِنثال » مشاور رئیس جمهور اسبق آمریکا بیل کلینتن بوده. پس اگه تعصب ضد ایرانی خود رو برای چند لحظه کنار بذاری ممکنه بتونی بهتر قضاوت کنی.
  • امیر IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    2 2
    سلام جالبه به اسم مردم به هم بریز بعد بکش نفوذ کن شرکتهای خودت را سوار مردم کن بدوش بدوش بدوش بی هویت کن حال دیگر یک کشور برده تو هستند روش جالبی است!!!!!!
  • عطار IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    2 7
    این جماعت سرمایه دار پرست دقیقا شبیه گله کفتارها اوکراین و مردمش رو تکه و پاره کردند.
  • سید روح اله IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    8 9
    عدالت خداوند اینگونه اجرا میشود وقتی مردم اوکراین برای غارت و کشتار مردم عراق چندین هزار نفر را برای خوشخدمتی به ناتو راهی میدان جنگ میکنند و صدها هزار بیگنا در عراق کشته میشود خداوند یک صهیونیست بر آنها مسلط میکند و آنها به جنگی کشیده میشوند و صد ها هزار نفر از آن ها کشته خواهد شد. مردم اوکراین باد کاشتند و طوفان درو میکنند. هر آنچه از بدی به انسان ها میرسد از نتیجه اعمال خودشان است.
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    7 2
    مخابرات بعلت ناتوانی و کارنابلد بودن و بی عرزه بودن نتوانست تخصصیو موردی اینترنت را فیلتر کند و بجاش همه اینترنت را فیلتر کرد و با ایجاد بیکاری میلیونی اینستاگرامی ضربه بزرگی به نظام زد؟ ___ ولی خداییش به هرحال اینستاگرام خطرناکه چون در دست دشمنه
  • سعید اصفهان IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    7 25
    باز به شرف اروپا و آمریکا که مقابل تهاجم روسيه ایستادند و ماشالله به زلنسکی که دفاع در برابر قدرت دوم جهان رو قبول کرد و مثل بعضی ها نوکر روسیه نشد لاحول و لا قوة الا بالله العلی العظیم
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      15 7
      جهل مرکب یعنی این اونوقت چرا آمریکا و غرب کمک مردم ایران و یمن و سوریه در مقابل حمله دیکتاتورانی مثل صدام و سعودی نکردند یواشکی بگم کمک دیکتاتورانی هم حسابی کردند اصلا معنی حول قوه الهی را میدانی !!!😂
    • من IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      3 7
      سعید جان کمی فکر کن! شرف! آمریکا؟؟؟! اروپا؟؟؟!!! واقعا گلللللللل گفتی!!!
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      16 8
      امریکا و اروپا؟ شرف؟! شوخی میکنی؟؟!! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      14 2
      ببخشید ولی باید بدونی خیلی احمق و نادان هستی
    • سحر IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      6 13
      حتما باید کشور رو تقدیم روس میکرده
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      2 16
      سعید جان این جماعت از شنیدن صدای حق گوش هایشان کر و چشم هایشان کور شده است
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      2 1
      شعور و شخصیت شما از جواب کاملآ مشخص است
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      8 0
      این شعار نه غربی و نه شرقی از کجا در می آمد مطمئن از دهان شما نبوده
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      7 6
      دوست عزیز کمک های روس کثیف به صدام رو فراموش کردی بگی
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      8 8
      درودها بر شما و بر کل اصفهان
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      6 9
      جهل مرکب یعنی روس و اوکراین بالاخره صلح می کنند و آنجا یک بازنده واقعی دارد که آن ملت ایران است
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      8 11
      شکست پوتین متجاوز قطعی هست
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      1 0
      جنگ یعنی فقر و فساد و مرگ بر جنگ و جنگ طلب
    • سید نبی IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      1 9
      به امید پیروزی مدافعان اوکراینی بر متجاوزان روسیه زنده باد اوکراین
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      10 1
      سحر جان تا آمریکای نایس هست تقدیم روسیه بشه؟!!!! عزیزم برو توالتت را بشور تا مریم جون و سگهاش نزدنت
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      2 0
      آزاد کردن مصرف ماری‌جوانا ،ترویج و تصویب همجنس‌بازی در اوکراین ،تصویب سقط جنین و رواج کودکان حرامزاده در اوکراین و.....فقط چند مورد از کارهای رییس جمهور اوکراین در مدت ریاستش هست،بعد تو‌ ایه نورانی قرآن رو برای این قرآن سوز میخونی؟؟؟؟.... لعنت خداوند بر زلنسکی باد
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    3 12
    مرگ بر روسیه متجاوز
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    3 11
    انشالله و به یاری خداوند متعال نابودی روسیه تزاری
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    2 12
    چنانچه زلنکسکی کشورش را تقدیم به روسیه می کرد حتما انسان شریفی بود اوف به این طرز تفکر
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
      2 1
      نه حالا که کشورش رو به خاطر عضویت در ناتو به فنا داد زلنسکی دلقک انسان شریفی🤣🤣 شد
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    3 13
    این خانم که به نظر شما شخص بدی است شرف داره به اون پوتین متجاوز
  • سحر IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    2 19
    فاتحه ارتش سرخ خوانده شد جمیعا صلوات
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      4 1
      اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      12 3
      فاتحهٔ اوکراین خونده شد، همهٔ نازی‌ها اوکراینی از جمله زلنسکی دلقک صهیونیست همجنس باز در محل درک اسفل السافلین حضور به هم رسانید!! خخخخخخخخخخ
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      0 3
      دلیل بر هم جنس باز بودن ایشان نیست
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
      2 1
      دلایل زیادی بر همجنس باز بودن اون دلقک هست ولی اونی که مشهوده اینه که وسط جنگ و درگیری همین دو سه ماه پیش قانون ازدواج همجنس بازان و دادن حق ارث بردن از همسر و قبول کردن بچه به فرزندی و.... رو امضاء کرده، تو این خرتوخری جنگ کار مهمتری نداشت؟؟!!
  • ناشناس IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    10 2
    این یارو فکر کنم نوه و نتیجه اش در نوکری آمریکای جنایتکار هستند کاسه ماسه می لیست کامنت می زند آمریکا خوب است .
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      2 6
      چرا از شنیدن حرف حق اینقدر درد دارید به جرم دفاع از کشور کسی پست و خائن نمیشه بلکه کشته و شهید اعلام میکنن اینو بفهمید
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      1 0
      یکی از وحشی ترین قسمت هر جنگی حمله به مناطق مسکونی است
  • ناشناس IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    7 2
    این یارو فکر کنم نوه و نتیجه اش در نوکری آمریکای جنایتکار هستند کاسه ماسه می لیست کامنت می زند آمریکا خوب است . تف به غیرت بعضی های کد خدا دوست
  • ناشناس IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    5 2
    این یارو فکر کنم نوه و نتیجه اش در نوکری آمریکای جنایتکار هستند کاسه ماسه می لیست کامنت می زند آمریکا خوب است . تف به غیرت بعضی های کد خدا دوست
  • ناشناس IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    4 2
    این یارو فکر کنم نوه و نتیجه اش در نوکری آمریکای جنایتکار هستند کاسه ماسه می لیست کامنت می زند آمریکا خوب است . تف به غیرت بعضی های کد خدا دوست
  • ب.ا IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    10 1
    خیریه امیدیار چه جالب ، اینا وقتی به یک درجه سرمایه داری می رسند و همچنان شهوت قدرت دارند و سهمی از کیک جهانی قدرت میخواهند در قالب خیریه مثل بیل گیتس ظاهر می شوند ، که در واقع کارگزاران سیاست های فوق ابر سرمایه داران و صاحبان واقعی قدرت در هرم جهانی می شوند، که برای ما ناشناس هستند و در سایه اهداف خود را پیش می برند.
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    4 0
    یدالله فوق ایدیکم
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    2 5
    گوگل پلی و بازکنید اینستاگرامو باز کنید کشور به ته دره عقب ماندگی انداختید
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
      0 1
      باز کنن که توی نادون گند بزنی به امنیت ملت
  • کوروش IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    1 8
    ای کوروش بزرگم ما به تو قول میدیم فریاد صلح باشیم ای جانم جمله رو خدایش اینا باید یاد بگیرن مثل کوروش فرمانروایی کنن این پوتین بایدن کله پوک
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    0 0
    جای پسران (گرگهای وال استریت) خالی😃
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    3 0
    خب یاد بگیرید تنها راه نجات اسلام اینه که شما قدرت سرمایه داری قوی بشید نه لزوما همه را مسلمان کنید
  • رزمنده IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    7 1
    فعلا که اوکراین شده میدان آزمایش سلاحهای غربیها با توهم سست کردن پایه های تسلیحاتی روسیه ولی غافل از اینکه در ورای این رویارویی کشورهای مخالف استعمار یکجانبه آمریکایی در حال شکل دهی به یک قدرت قوی برای رویارویی در جنگی تمام عیار سوم جهانی هستند.
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    1 6
    جالب است یکی میگه مرگ بر روسیه یکی میگه مرگ بر اوکراین و این وسط نمایندگان مجلس انقلابی دارند شاسی بلند بین خود تقسیم می کنند
  • Omid IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    0 0
    نابود باد
  • مهدی US ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    0 0
    ببین حرفاتو درک می‌کنم ولی متوجه نمیشم😅😅
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    0 0
    مقررات زدائی اوکراینی و مشابه بخواست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس