کد خبر 1354124
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
احتمال اعلام آتش‌بس موقت میان صنعاء و ائتلاف سعودی

فرستاده سازمان ملل در امور یمن خبر داد، در حال رایزنی با طرف‌های درگیر یمن به‌منظور احتمال اعلام آتش‌بس موقت در ماه مبارک رمضان است.

به گزارش مشرق، دفتر «هانس گراندبرگ» فرستاده سازمان ملل متحد امور یمن، امروز (یکشنبه)، در بیانیه‌ای از دیدار نماینده این سازمان با «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعاء و سخنگوی جنبش انصارالله یمن خبر داد.

در این بیانیه اعلام شده است که گراندبرگ با محمد عبدالسلام مذاکره‌کننده ارشد انصارلله و شماری از مقامات عمانی به منظور بررسی رایزنی‌های جاری سازمان ملل و تلاش‌ برای حل وضعیت انسانی وخیم یمن در مسقط دیدار کرده است.

طبق این بیانیه، از جمله مواردی که دو طرف درباره آن گفت‌وگو کرده‌اند احتمال اعلام آتش‌بس در ماه مبارک رمضان بوده است. دفتر گراندبرگ در پایان بدون ارائه جزئیات بیشتر، اشاره کرد که گفت‌وگو با طرف‌های درگیر همچنان ادامه دارد.

این رایزنی‌ها در حالی در جریان است که برخی مقامات در شورای همکاری خلیج فارس سه‌شنبه هفته گذشته خبر دادند که این شورا تصمیم دارد از طرف‌های درگیر در یمن برای برگزاری نشستی در عربستان سعودی دعوت به عمل آورد. خبرگزاری رویترز به نقل از این مقامات و بدون افشای نام آن‌ها نوشته بود که دعوتنامه‌های رسمی برای رایزنی درباره یمن طی چند روز آینده ارسال خواهد شد و جنبش انصارالله یمن نیز در میان طرف‌هایی قرار دارد که شورای همکاری در حال بررسی دعوت از آن‌ها برای این نشست است.

 خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، چهارشنبه شب، به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه یمن اعلام کرد که یمن از هرگونه گفت‌وگو با کشورهای عضو ائتلاف در هر کشور بی‌طرف و غیردخیل در تجاوز علیه یمن -چه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس یا دیگر کشورها- استقبال می‌کند».

اما «نایف الحجرف» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، روز پنجشنبه، بدون توجه به شرط صنعاء اعلام کرد که این رایزنی‌ها در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، برگزار خواهد شد. مقامات یمنی تأکید داشتند که این گفت‌وگو نمی‌تواند به میزبانی یک کشور متجاوز برگزار شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    روسیه اگه عقل میداشت باید به انصارالله موشک میداد الان که عربستان داره جای روسیه رو تو صادرات نفت پر میکنه بزنه تاسیسات نفتیشو با خاک یکسان کنه
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    بن سلمان اره برقی را آماده کرده به عمو خودش هم رحم نمی کند
  • US ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    زنده باد یمن. پرچمداران به حق ظهور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس