واکنش سازمان ملل به طرح شورای همکاری خلیج فارس درباره یمن

سازمان ملل از طرح شورای همکاری خلیج فارس برای برگزاری مذاکرات صلح بین طرف های درگیر در یمن به میزبانی ریاض در اواخر ماه جاری استقبال کرد.

به گزارش مشرق به نقل از السومریه نیوز، سازمان ملل از طرح شورای همکاری خلیج فارس برای برگزاری مذاکرات صلح بین طرف‌های درگیر در یمن به میزبانی ریاض در اواخر ماه جاری استقبال کرد.

بیشتر بخوانید:

زمان توقف جنگ در اوکراین فرا رسیده است

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی خود در مقر دائم سازمان ملل در نیویورک گفت: سازمان ملل از طرح شورای همکاری مبنی بر مذاکره بین طرف‌های درگیر در یمن طی هفته‌های آتی در حمایت از تلاش‌های سازمان ملل استقبال می‌کند.

گفتنی است که «نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اخیر طرف‌های درگیر در یمن را برای حضور در مذاکرات صلح که قرار است از روز ۲۹ مارس برگزار شود، فراخواند.

این درحالی است که روز گذشته «ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع رسانی یمن سخنانی را در خصوص آخرین تحولات میدانی در این کشور مطرح کرد. وی گفت: ائتلاف سعودی حملات تجاوزکارانه خود علیه یمن را تشدید کرده است.

وزیر اطلاع رسانی یمن افزود: سعودی‌ها تحت پوشش «دعوت به صلاح» حملات تجاوزکارانه خود در مناطق مختلف یمن را تشدید کرده‌اند.

این سخنان پس از آن مطرح شد که اخیراً شورای همکاری خلیج فارس خواستار برگزاری نشست صلح در ریاض شده بود.

لازم به ذکر است که برخی مقامات در شورای همکاری خلیج فارس سه‌شنبه پیش خبر دادند که این شورا تصمیم دارد از طرف‌های درگیر در یمن برای برگزاری نشستی در عربستان سعودی دعوت به عمل آورد. منابع خبری نیز به نقل از این مقامات و بدون افشای نام آن‌ها نوشته بود که دعوتنامه‌های رسمی برای رایزنی درباره یمن طی چند روز آینده ارسال خواهد شد و جنبش انصارالله یمن نیز در میان طرف‌هایی قرار دارد که شورای همکاری خلیج فارس در حال بررسی دعوت از آن‌ها برای این نشست است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    1 0
    مگر امکان دارد که گوشت را به دست دزد که آل وحوش است بدهند که خودش سرمنشاء این فساد است ؟!
  • علی IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    1 0
    سلام لعنت بر آل سعود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس