کد خبر 1353090
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
خودرو نمایه

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در چند ماه آینده بلوک سهام‌ها در بورس عرضه می شود و کم کم به سمت واگذاری مدیریت دولتی حرکت می‌کنیم.

به گزارش مشرق، فاطمی امین در گفتگو با خبر ۲۱ سیما تاکید کرد: دستور رئیس جمهور برای تقویت تولید شرکت‌های خودروسازی بوده است که قیمت‌ها نامتعادل و خیلی بیشتر از آن چیزی است که در کارخانه‌ها تولید می‌شود و فاصله بین تولید و تقاضا نامتعادل است.

فاطمی امین گفت: امسال تولید زیر یک میلیون دستگاه خواهد بود که سال آینده باید یک میلیون و ۵۰۰ دستگاه باشد و شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو به تفکیک ماه به ماه و حتی هفتگی باید برنامه داشته باشندکه برنامه ریزی‌ها و پیش بینی‌ها انجام شده است.

ببینید:

فیلم/ خودرو سال آینده چند درصد ارزان می‌شود؟

وی افزود: در تولید موتور و بدنه و رنگ مشکلی نداریم و برای تولید بیش از یک میلیون و ۵۰۰ محدودیت سخت افزاری نداریم، اما باید نظمی در زنجیره و تولید ایجاد و مدیریت کنیم.

فاطمی امین در باره تامین قطعه خودروهای دپو شده هم اعلام کرد: ۱۷ تراشه‌ای که در جاهای مختلف خودرو به کار می‌رود و بیشتر خودروسازهای دنیا دچار مشکل هستند، باعث شده است که در تولید وقفه بیفتد، اما برای شش ماه دوم سال قراردادها مشخص شده است و نگرانی نخواهیم داشت و برای نیمه اول تامین کنندگانی پیدا کردند که تامین خواهد شد تا روال عادی تولید خودرو را داشته باشیم و تا اول اردیبهشت، تولید خودروهای تولیدی به اندازه استاندارد انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اینکه تولید خودرو با کیفیت پایین ممنوع است و آیا نظارتی صورت می‌گیرد؟ تصریح کرد: مهم‌ترین نکته کیفیت قطعات و تعامل بین قطعه ساز و خودروساز است و مشکل اصلی خودرو ساز این است که با تاخیر پول را می‌دهد و قطعه ساز هم بموقع قطعه را تحویل نمی‌دهد، اما تامین مالی زنجیره تسهیل شده است و اگر پرداخت مبلغ به موقع باشد کیفیت و قیمت هم ساماندهی می‌شود.

وی درباره واگذاری مدیریت دولتی در شرکت‌های خودروسازی هم گفت: ۴۰ درصد سهام در سایپا و ۲۵ درصد سهام در ایران خودرو داریم که این خودسهام داری است و سهام دولت وثیقه است و قابل واگذاری نیست البته هیچ مانعی ندارد و قیمت گذاری آغاز شده است و هم ایران خودرو و سایپا کارشناس دادگستری دارند و قرارداد آن‌ها بلوکی خواهد بود.

وزیر صمت ادامه داد: در چند ماه آینده بلوک سهام‌ها در بورس عرضه می شود و کم کم به سمت واگذاری مدیریت دولتی حرکت می‌کنیم.

وی درباره واردات خودرو و ارز مورد نیاز هم گفت: سال آینده می‌توانیم تامین کنیم و منابع ارزی را تامین می‌شود، صادرات خوب بوده است و محدودیت منابع مالی وجود نخواهد داشت و از خرداد ماه شاهد واردات خودرو خواهیم بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 1
    ۱۷ تراشه در خودرو ایرانی؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 0
      تراشه چراغ های جلو چراغ های عقب که خودش ۴۰ تا هست به علاوه رادیو بوق و سنسور دنده عقب و چهار بالابر برقی و ...الان می بینم بنده خدا کم حساب کرده پول اینها را خودتون واریز کنید مدیون ایرانخودرو نمونید
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    فقط ایرانخودرو و سایپا و قطعه سازانشون قابلیت صادرات دارن عملا فقط به کشورای سوریه و عراق میشه قطعه صادر کرد!!!
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 0
      نخیر شما کاملا بی اطلاع هستید
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    2 0
    خوش به حال پولدارا میتونن خودرو لوکس رو با قیمت کمتر بخرن ما بدبخت ها هم ادم نیستیم خودرو ارزون وارد نمیکنن پژو 108 تویوتا ایگون اینا ارزونن ولی وارد نمیکنن
    • حاجی IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      1 3
      این کشور مال بی پولها نیس آخه یه عده ای از ما بهترون بر ما حاکم هستن که هیچ حقی برای ملت قائل نیستن به جز اینکه به مردم میگن حق شما اینه که بگید مرگ بر امریکا حالا اگه حقتو میخوای بگو مرگ بر آمریکا
  • جواد DE ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    2 0
    باور کنیم که شما یک قدم به نفع مردم بر میدارید ؟۲۲۴۴
  • هندل چى تبريزى IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 0
    واردات خود رو يعنى نا اميدى رشد تكنولوزى خودرو سازى در كشور بعد ار ٥٥ سال / همكارى نا درست با پژو و رنو غول صنعت خودروسازى و هواپيما سازى اروپا
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 0
    لعنت بر مدرنیته شیطانی غرب پیش به سوی دروازه های طلایی تمدن عظیم و شگفت انگیز اسلامی ایرانی و همه ما در آن زمان باشکوه و طلایی بلوغ علم و شکوفایی دانش منطبق با فطرت انسانی و مقایسه آن با عصر مدرنیته شیطانی غرب، احساس میکنیم گویا در عصر حجر زندگی میکرده ایم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس