توزیع نامتوازین صنایع از دلایل بیکاری در کشور است / آزادسازی واردات خودرو با هدف تنظیم بازار

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از عارضه‌های نامطلوب توزیع نامتوازن صنایع بالارفتن آمار بیکاری، حاشیه نشینی و مهاجرت است. واردات خودرو با هدف تنظیم بازار آزاد می‌شود.

به گزارش مشرق، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سفر به شهرستان دزفول اظهار کرد: ما در کشور با یک توزیع نامتوازن در امکانات تولیدی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه توسعه در برخی شهرها در ابعاد مختلف صنعت، معدن و تجارت بیش از حد نیاز است، گفت: امروزه در بعضی از شهرها شاهد رشد و پیشرفت زیادی در حوزه صنعت، معدن و تجارت هستیم و این درحالی است که در خیلی دیگر از شهرها عقب‌ماندگی و ضعف در زیرساخت‌ها وجود دارد.   

فاطمی امین با اشاره به پیامدهای توزیع نامتوازن صنایع در کشور افزود: یکی از عارضه‌های نامطلوب این امر بالارفتن آمار بیکاری، حاشیه نشینی و مهاجرت است که برای جلوگیری از این امر آمایش صنعت، معدن و تجارت از ابتدای مهرماه آغاز شده است.

وزیر صمت افزود: در قالب این پروژه که از اواسط سال آینده اجرای آن شروع می‌شود، برای هر شهرستان متناسب با جمعیت، ظرفیت، استعداد و میزان بیکاری طرح‌هایی تدوین شده است.

وی با اشاره به آزادسازی واردات خودرو در کشور گفت: از سال ۹۷ به دلیل تحریم‌ها و کاهش درآمدهای ارزی واردات خودرو ممنوع اعلام شد. این مصوبه تا اواخر اردیبهشت ماه زمان برای اجرا داشت که امروز ممنوعیت واردات برخی کالاها نظیر خودرو تمدید نشد.

وزیر صمت در عین حال با اشاره به تولید یک و نیم برابری خودرو در سال آینده یادآور شد: البته فاصله بین تولید و تقاضای خودرو در کشور خیلی زیاد است و نزدیک به ۵۰۰ هزار خودرو کسری داریم که برای جبران آن دوراه بیشتر وجود ندارد، یا باید تولید را افزایش دهیم و یا باید واردات را آزاد کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس