کد خبر 1353075
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۴
ورزش برای درمان افسردگی بازماندگان کرونا موثر است

هیچ درمان پزشکی برای سندرم کووید طولانی مدت وجود ندارد، اما طبق یک مطالعه جدید، ورزش ممکن است چرخه معیوب التهاب را که ماه‌ها پس از بهبودی فرد منجر به دیابت و افسردگی شود، بشکند.

به گزارش مشرق به نقل از زی نیوز، دکتر «کاندیدا ربلو»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز تحقیقات زیست پزشکی پنینگتون، گفت: «ما می‌دانیم که کووید طولانی مدت باعث افسردگی می‌شود و می‌دانیم که می‌تواند سطح گلوکز خون را تا حدی افزایش دهد که افراد مبتلا به کتواسیدوز دیابتی شوند، که یک وضعیت بالقوه تهدیدکننده جان است و در بین افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ رایج است.»

بیشتر بخوانید:

واکسن کرونا در توان ورزش کردن تاثیر دارد؟

او افزود: «ورزش می‌تواند از التهابی که منجر به افزایش گلوکز خون و ایجاد و پیشرفت دیابت و افسردگی بالینی می‌شود، محافظت کند.»

مشخص نیست که چه تعداد از مردم از سندرم کووید طولانی رنج می‌برند، اما تخمین زده می‌شود که بین ۱۵ تا ۸۰ درصد در افراد مبتلا متغیر است.

بیشتر بخوانید:

۳۰دقیقه‌ نجات‌بخش برای کارمندان پشت میزنشین

سندرم کووید طولانی، مجموعه‌ای از علائم ناتوان کننده از جمله مه مغزی، درد عضلانی و خستگی است که می‌تواند ماه‌ها پس از بهبودی فرد از عفونت اولیه ادامه یابد.

به عنوان مثال، ممکن است فردی به دلیل کووید ۱۹ خیلی بیمار نشود، اما شش ماه بعد، مدت‌ها پس از برطرف شدن سرفه یا تب، به دیابت مبتلا شود.

یک راه حل ورزش است. محققان ورزش را به عنوان یک تعدیل کننده علائم مداوم کووید ۱۹ توصیف کردند.

دکتر ربلو گفت: «شما مجبور نیستید یک مایل بدوید یا حتی یک مایل با سرعت تند راه بروید. آهسته راه رفتن نیز ورزش کردن است. در حالت ایده آل، شما می‌توانید یک جلسه ۳۰ دقیقه‌ای ورزش انجام دهید. اما اگر می‌توانید هر بار فقط ۱۵ دقیقه انجام دهید، سعی کنید دو جلسه ۱۵ دقیقه‌ای انجام دهید. اگر فقط می‌توانید یک بار در روز ۱۵ دقیقه پیاده روی کنید، این کار را انجام دهید. نکته مهم این است که تلاش کنید. مهم نیست که از کجا شروع کنید. می‌توانید به تدریج به سطح توصیه شده ورزش برسید.»

وی در ادامه می‌افزاید: «ما می‌دانیم که فعالیت بدنی یک جز کلیدی برای یک زندگی سالم است. این تحقیق نشان می‌دهد که ورزش می‌تواند برای شکستن واکنش زنجیره‌ای التهاب که منجر به سطح قند خون بالا می‌شود، استفاده شود.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    این چه عکسیه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس