آلمان با تحریم روسیه از دسترسی به سوئیفت مخالف است

اولاف شولتز صدراعظم آلمان با گنجاندن منع دسترسی به سوئیفت در میان فهرست تحریم‌های روسیه در حال حاضر مخالف است.

به گزارش مشرق به نقل از پولیتیکو، «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان عصر پنجشنبه اعلام کرد که با تحریم و قطع دسترسی روسیه به سیستم پرداخت بین‌المللی سوئیفت در شرایط فعلی مخالف است و اصرار دارد که این گزینه باید برای بعد باقی بماند.

بیشتر بخوانید:

آغاز دومین روز نبرد روسیه و اوکراین +نقشه و تصاویر

شولتز با ورود به نشست سران اتحادیه اروپا که به صورت فوری در بروکسل برگزار شد، گفت که واکنش به جنگ روسیه علیه اوکراین با اعمال «تحریم‌های ضروری بیشتر» مهم است. با این حال، وقتی از او پرسیده شد که آیا این تحریم‌ها باید شامل ممنوعیت روسیه از استفاده از سوئیفت باشد، او گفت که با چنین اقدامی مخالف است.

ببینید:

فیلم/ استقرار توپخانه‌ اوکراین در مراکز مسکونی

شولتز گفت: «از نظر وحدت و عزم، بسیار مهم است که در مورد اقداماتی که اکنون در چند هفته گذشته آماده شده است تصمیم بگیریم و هر چیز دیگری را برای شرایطی که لازم است کارهای دیگری نیز انجام دهیم، رزرو کنیم.»

بیشتر بخوانید:

زلنسکی: در نبرد با روسیه تنهایمان گذاشتند

مخالفت شولتز با تحریم سوئیفت علیه روسیه پس از آن صورت می‌گیرد که «دیمیترو کولبا»، وزیر امور خارجه اوکراین نیز در توییتی علناً از اتحادیه اروپا خواست که روسیه را از سوئیفت خارج کند و افزود کسانی که در مورد چنین اقدامی تردید دارند، «خون مردان، زنان و کودکان بی گناه اوکراینی» در دستانشان خواهد بود.

گفته شده هدف رهبران اتحادیه اروپا دستیابی به یک توافق سیاسی درباره تحریم‌ها است که به این اتحادیه اجازه می‌دهد روسیه را به دلیل تهاجم به اوکراین مجازات کند.

ببینید:

فیلمی از بقایای درگیری ارتش اوکراین با روسیه

«مارک روته»، نخست وزیر هلند نیز هنگام ورود به اجلاس، اعتراف کرد که ممنوعیت سوئیفت برای برخی از کشورهای اتحادیه اروپا حساس است، زیرا تأثیر بسیار زیادی بر ما نیز خواهد داشت.

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور ایالات متحده نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا در مورد گنجاندن سیستم پرداخت در چارچوب تحریم‌های مشترک غرب علیه روسیه ملاحظاتی دارد. بایدن گفت: «این همیشه یک گزینه است، اما در حال حاضر این موضعی نیست که بقیه اروپا بخواهند اتخاذ کنند.»

یک منبع آگاه در دولت انگلیس نیز گفت که «بوریس جانسون»، نخست وزیر این کشور خواستار مسدود شدن روسیه از سوئیفت است و این موضوع را روز پنجشنبه در تماسی با رهبران گروه ۷ مطرح کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    المان براى اينكه گازجريان داشته باشد بايد پول انرا به روسيه بپردازد وبراى اينكه بتواندبا فروش خودرو وكالا اين پول را از روسيه پس بگيرد بايد مكانييم سؤيفت فعال باشد وكرنه پول المان را دربازار چين وديگر كشورها خرج خواهد كرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس