هشدار آمریکا به روسیه در مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده ضمن ابراز نگرانی در مورد «احتمال استفاده روسیه از سلاح های شیمیایی»، نسبت به «پاسخ جدی» واشنگتن هشدار داد.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن روز سه شنبه در مصاحبه ای با سی ان ان گفت: «من می خواهم به شما بگویم که ما نگرانی های واقعی در مورد احتمال استفاده روسیه از سلاح های شیمیایی داریم... و این چیزی است که ما به شدت روی آن تمرکز کرده ایم».

بیشتر بخوانید:

حمله سنگین ارتش اوکراین به پایگاه بالگردی روسیه +نقشه و تصاویر

بلینکن مدعی شد: «متأسفانه ما قبلا دیدیم که چگونه از آن استفاده کردند یا با استفاده از آن در سوریه تسامح کردند».

بلینکن در پاسخ به سوالی در مورد واکنش احتمالی واشنگتن و متحدانش در ناتو به چنین تحولاتی گفت که واضح است که دولت آمریکا «پاسخ بسیار جدی خواهد داشت. من جزئیات آن را در اینجا اعلام نمی‌کنم، اما عواقب آن شدید خواهد بود».

روسیه اظهارات قبلی آمریکا در مورد «استفاده احتمالی از سلاح های شیمیایی» به ویژه در زمینه عملیات نظامی خود در اوکراین را رد کرده بود.

بیشتر بخوانید:

مأموران خلع سلاح و تشویق ناگهانی دلقک آمریکا

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن گفت که چنین اظهارات آمریکا بی‌اساس است و شواهدی بر تلاش برای «اهریمن سازی روسیه» است. وی تأکید کرد روسیه در سال ۲۰۱۷ از شر کل زرادخانه شیمیایی خود خلاص شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    پرورش گاوهای شیرده بولوند چشم آبی توسط آمریکا سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ ایتالیا ؛ لهستان و.....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم»

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس