کد خبر 1349243
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
دولت ژاپن هم به اوکراین تجهیزات ارسال می‌کند

ژاپن، از متحدان آمریکا اعلام کرده که قصد دارد برای ارتش اوکراین آنچه «تجهیزات دفاعی» خوانده شده ارسال کند.

به گزارش مشرق، مقام‌های دولت ژاپن اعلام کردند که توکیو قصد دارد فردا سه‌شنبه، جلیقه‌های ضد گلوله و سایر تجهیزات دفاعی را به اوکراین ارسال کند.

به گزارش خبرگزاری «کیودو» چند مقام دولت ژاپن گفتند که کلاه ایمنی، چادر و لباس زمستانی نیز از جمله اولین اقلامی خواهد بود که توسط هواپیماهای این کشور به فرودگاهی در نزدیک اوکراین ارسال می‌شود. ارائه چنین اقلام دفاعی به درخواست اوکراین انجام می‌شود.

«فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن نیز در نشستی گفت: «از آنجایی که مردم اوکراین با مشکلاتی مواجه هستند، می‌خواهم در اسرع وقت لوازم مورد نیاز را تحویل کی‌یف دهم.»

دولت توکیو بعد از اعمال تحریم‌هایی علیه بانک‌ها و مؤسسات مالی روسیه به بهانه بحران اوکراین، اکنون در حال بررسی تحریم واردات نفت روسیه است.

«ژاپن که روسیه را پنجمین تامین کننده بزرگ نفت خام خود می‌داند، همچنین در حال مذاکره با ایالات متحده و کشورهای اروپایی در مورد ممنوعیت احتمالی واردات نفت روسیه است.

این گزارش پس از آن منتشر شد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت که واشنگتن و متحدان اروپایی در حال بررسی احتمال تحریم واردات نفت از روسیه هستند.

«هیروکازو ماتسونو» دبیر ارشد کابینه ژاپن در پاسخ به سئوالی در مورد تحریم احتمالی واردات نفت روسیه، از اظهار نظر درباره ارتباط این کشور با آمریکا خودداری کرد. روسیه ۳.۶۳ درصد از واردات نفت خام ژاپن را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

«کویچی هاگیودا» وزیر صنعت ژاپن هم گفت، در حالی که انتظار نمی‌رود تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه به طور مستقیم بر توانایی ژاپن برای تضمین تامین پایدار گاز طبیعی مایع (LNG) تأثیر بگذارد، ولی آنها می‌توانند به طورغیرمستقیم بر پروژه‌های مرتبط با انرژی تأثیر بگذارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    1 5
    بجای دولت ژاپن باید بگیم ژاپن مستعمره آمریکا در آسیا
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      0 0
      استراتژی های آمریکا در مناطق مختلف جهان ــــ بعد از جنگ اوکراین که هدفش پرورش گاوهای بولوند چشم آبی شیرده بود حالا نوبت ایجاد تنش و جنگ در شرق آسیا به منظور پرورش گاوهای چشم بادامی شیرده شده است.
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    1 5
    منم یک کم نون خشکه کپک زده اضافه دارم خیلی دوست دارم اینا رو به دولت اسرائیلی اوکراین هدیه کنم.
  • نیما IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    1 4
    ژاپن نوکر آمریکا است متحد برایی ایلات متفرقه معنی ندارد
  • DE ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 1
    این مستعمره امریکا نمیتونه از ناموس خودش حفاظت کنه. زنان جوان ژاپنی دائم در معرض تعرض جنسی سربازان امریکایی قرار میگرند وهیچ سیاستمدار ژاپنی جیک اش در نمیاد. چقدر خوب شد ما ژاپن نشدیم!
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 1
    ایران هم یک گردان از سلبریتی های غرب پرست که همگی کشته مرده غرب هستند مخصوصا اصغرفرهادی و معتمد اریا و .....همراه زیبا کلام و تاج زاده را به اوکراین هدیه کند ....اینها بروند هم اوکراین و هم روسیه رو به خاک سیاه منشانند
  • DE ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 0
    ای بدبخت. روسیه هم فردا به کره ی شمالی موشک‌های بالستیک و ماهواره بر می‌دهد. کشورهای اشغال شده توسط آمریکا مانند ژاپن و آلمان دودستی گور خودشان را می‌کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس