۴۱ نفر از اعدام شدگان امروز در عربستان شیعه بودند

ساعاتی بعد از اعلام وزارت کشور عربستان مبنی بر اعدام ۸۱ نفر در این کشور، رسانه های مخالف دولت سعودی فاش کردند که از این تعداد ۴۱ نفر شیعه بودند.

به گزارش مشرق، شبکه ماهواره ای نباء اعلام کرد که در میان اعدام شدگان امروز ۴۱ نفر از جوانان شیعه قطیف در استان  الاحساء وجود داشتند که پیشتر از سوی دولت سعودی به بهانه های مختلف دستگیر و در زندان به سر می بردند.

این شبکه با بیان اینکه این کشتار علیه جوانانی انجام گرفت که از حق مشروع خود برای ابراز عقیده استفاده می کردند،   اضافه کرد که محمد بن سلمان قاتلی است که از کشتار بی گناهان لذت می برد.

این شبکه، نظام عربستان را یک نظام وحشی و قاتل معرفی و اعلام کرد که این کشتار یک نشانه عملی است بر اینکه تمامی ادعاهای عربستان درباره اصلاح صرفا یک تبلیغات پوچ است.

برخی فعالان شبکه های اجتماعی هم در واکنش به این اقدام دولت سعودی از مسلمانان و آزادگان جهان خواستند ضمن محکومیت این جنایت به دولت‌های غربی بابت برخوردهای دوگانه با جنایت و آدمکشی اعتراض کنند.

ابوآلاء الولائی دبیرکل کتائب حز الله عراق هم در واکنش به این کشتار، گفت که رژیم سعودی از توجه جهانیان به جنگ در اوکراین برای اعدام ۸۱ نفر سوء استفاده کرده است.

سخنگوی جنبش نجباء عراق هم در این ارتباط گفت که عربستان به نقض حقوق بشر از طریق اعدام افراد ادامه می دهد.

نصر الشمری گفت که سعودی ها با متهم کردن اعدام شدگان به تروریسم، جهان را گمراه می کنند.

در همین ارتباط شبکه المیادین به نقل از دبیرکل عصائب اهل حق عراق نوشت که عربستان سعودی ده ها نفر را به دلایل عمدتاً نفرت انگیز فرقه ای به طرز وحشیانه ای اعدام؛ کرده است.

قیس الخزعلی گفت که ما رفتار فرقه‌ای سیستماتیک دولت سعودی را محکوم می‌کنیم.

وزارت کشور عربستان امروز (شنبه) از اجرای حکم اعدام ۸۱ نفر خبر داد که اتهام های آنها مواردی چون «داشتن افکار نادرست، عقاید انحرافی، همکاری اطلاعاتی با داعش، القاعده و انصارالله یمن و اقدام علیه امنیت عمومی و ایجاد شورش و هرج و مرج» اعلام شد.

مردم شرق عربستان طی سال‌های اخیر بارها در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه رژیم سعودی و کشتار ده‌ها معترض در شهرهای العوامیه و قطیف تظاهرات کرده‌اند، اما هر بار با سرکوب شدید نظامیان آل‌سعود مواجه شدند.

دولت سعودی هر ساله شمار زیادی از مخالفان آل‌سعود را با هدف مقابله با آزادی بیان و به بهانه مبارزه با تروریسم به مجازات‌های سنگین و اعدام محکوم می‌کند.

 شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعیان عربستان یکی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی این کشور محسوب می‌شد که در سال ۱۳۹۴ به اتهام انتقاد از آل‌سعود و اقدام علیه امنیت ملی این کشور اعدام شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    5 1
    کسانی که دم از دموکراسی می زنند کجا هستند کدام گور هستند هستند به خصوص سلبریتهای عزیز که خودشان برای اوکراین چاک می دهند کجا هستند اینها انسان هستند
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 0
    مرگ بر خاندان منحوس آل اره و اعدام
  • نیما IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 0
    خداوند لعنت کند آل یهود را
  • TR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    7 5
    یعنی اگه تو ایران عده ای علیه امنیت کشور و نظام فعالیت کنند اعدام نمی شوند ؟
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      4 0
      مرد نا حسابی اقدام علیه امنیت ملی توی ایران حکمش اعدام نیست مگر اینکه تحت عنوان مفسد فی الارض یا محارب باشه و یا اون اقدام علیه امتیا ملی به حدی باشه که قاضی حکم اعدام بده نه اینکه کسی اعتراض کنه یا تو خیابان حتی آشوب هم کنه جمهوری اسلامی اعدام کنه مگر آشوبش توی اون حد باشه که گفتم بعد شما میای نظامی با این رافت که دم به دقیقه توی اعیاد با حکم ولی فقیه عفو صادر میکنه بعد شما میای با رژیم جنایتکار ملعون آل سعود که به دروغ یا.... بیاد اعتراض رو اقدام علیه امنیت ملی بدونه؟!!! از کی تا حالا اعتراض اقدام علیه امنیت ملی ای که حکمش اعدام هست بوده؟!!! این کجای اسلامه؟!
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    5 7
    تشکر میکنیم از عربستان واقعا. میدونن یه روز بیان سر کار از ترس جایگاهشون اینرنت و سفر خارج و ماشین خارجی و همه چی رو ممنوع میکنن گفته از الان پیشگیری کنیم. دمتون گرم
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      5 1
      خاک برسرت
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      8 0
      کاربر محترم این چه حرفیه که میزنید ، حالا گیریم تو کشور ما عده ای از مسولین اشتباه داشته باشند گناه شیعیان مظلوم عربستان چیه ، لطفاً کمی به موضوعات فکر کنید و خودتون رو جای اونا بزارید آیا دوست دارید شما و یا عزیزانتون رو بخاطر مذهب ، قومیت و .... اعدام کنند
    • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      1 2
      خخخخخخخ دهنت سرویس
  • عقل IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    4 0
    یک رژیم موروثی و قبیله ای حاکم شده بر مبنای زور وبدون برگزاری انتخابات حق محاکمه واعدام افراد یک مملکت را ندارد.قابل توجه اونی که با پرچم ترکیه نظر داد.
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    4 0
    مرگ بر ال سعود وکسانی که به خاطر این جنایت بزرگ از ال سعود تشکر میکنند که اینها از جرگه انسانیت خارجند ودم گرمی به ال سعود جنایت کار میدهند وکسی که راضی به ظلم و جنایتی باشد درات شریک است
  • فاطمه علوی IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    ای جوانان مدافع حرم کجائید که عمرسعدها دوباره به کربلا بازگشته اند تا زینب ها دوباره اسیرنشده اند بجنیبید ودمار از رژیم سفاک ال سعود براورید غیرت شما اجازه ندارد دوباره رقیه نظاره گر سرپدرباشد.
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    لعت بر آل سعود
  • GB ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    نامردا برای اینکه از مردم زهر چشم بگیرن اینکارو کردن. که مردمو بترسونن تاج و تختشونو نگهدارن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس