بیانیه «حزب الله» لبنان در محکومیت جنایت اعدام شیعیان عربستان

«حزب الله» لبنان امروز یکشنبه با صدور بیانیه جنایت آل سعود در اعدام دهها شهروند شیعی عربستان را بشدت محکوم کرد.

به گزارش مشرق، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم سعودی کشتار هولناکی را علیه ده‌ها تن از مردم مظلوم عربستان که در زندان‌های سیاه آل‌سعود زندانی بودند، مرتکب شده است؛ جایی که در معرض وحشتناک‌ترین شکنجه‌ها و آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

در ادامه بیانیه آمده است: رژیم تروریست سعودی با ارتکاب این جنایت شنیع جدید، به سوابق جنایاتش و کشتار و اعدام و ریختن خون بیگناهان از یمن گرفته تا عراق، سوریه و سایر کشورهای عربی و اسلامی اضافه کرده است.

حزب‌الله در ادامه از مراجع دینی، نهادهای بشردوستانه و رسانه‌های آزاد خواست تا درباره این کشتار هولناک آل‌سعود سکوت نکنند.

اقدام مقامات عربستان در اعدام ۸۱ تن ازجمله ۴۱ جوان شیعه معترض، محکومیت‌های گسترده‌ای را در خارج از این کشور و به‌ویژه در عراق و یمن به همراه داشته است.

گردان‌های حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد: اقداماتی که پیروان اهل‌بیت پیامبر (صلی‌الله علیه و آله و سلم) به دست حکام بنی‌سعود در سرزمین نجد و حجاز با آن مواجه هستند، دلیل روشنی بر میزان وحشیگری و تشنگی این باند به خون بوده و حتی خطر آن برای بشریت را اثبات می‌کند.

انجمن «مخالفان در شبه جزیره عربستان» نیز اعلام کرده بود که رژیم سعودی قتل‌عام ده‌ها زندانی را انجام داد و ۴۱ نفر از جوانان جنبش مسالمت‌آمیز در الاحساء و القطیف (شرق عربستان) اعدام شدند.

انجمن «مخالفان در شبه‌جزیره عربستان» در بیانیه خود افزود: این قتل‌عام علیه جوانانی انجام شد که از حق مشروع خود برای ابراز عقیده استفاده می‌کردند.

دولت سعودی هرساله شمار زیادی از مخالفان آل‌سعود را با هدف مقابله با آزادی بیان و به بهانه مبارزه با تروریسم به مجازات‌های سنگین و اعدام محکوم می‌کند.

عربستان طی سال‌های اخیر بسیاری از مخالفان خود را به بهانه‌های واهی اعدام یا زندانی کرده است؛ گستره اعدام‌ها در عربستان از شهروندان این کشور هم فراتر رفته است و شمار زیادی از اتباع دیگر کشورها را نیز شامل شده است.

شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعیان عربستان یکی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی این کشور محسوب می‌شد که در سال ۱۳۹۳ به اتهام انتقاد از آل‌سعود و اقدام علیه امنیت ملی این کشور، اعدام شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس