واکنش سازمان‌های حقوق بشری به اعدام ۸۱ نفر در عربستان

برخی از سازمان‌های حقوق بشری اعدام ۸۱ نفر در عربستان سعودی را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، سازمان دموکراسی اکنون برای جهان عرب (داون) اعدام ۸۱ نفر در عربستان سعودی را محکوم کرد و آن را بزرگترین و بی سابقه‌ترین اعدام دسته‌جمعی دانست.

بیشتر بخوانید:

کنایه مجری بی‌بی‌سی به تلویزیون آل سعود

«سارا لی ویتسون» رئیس بخش خاورمیانه سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز گفت: «اعدام‌های دسته‌جمعی بی‌سابقه و همچنین محاکمه‌های ساختگی در عربستان سعودی، ادعاهای دروغین  «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را در خصوص اصلاحات در این کشور  را آشکار ساخت».

وی افزود: «احترام به محمد بن سلمان، وی را گستاخ‌تر می‌کند. ازجمله اقدامات وی کشتن ده‌ها شهروندش در یک روز است».

برخی فعالان شبکه های اجتماعی هم در واکنش به این اقدام دولت سعودی از مسلمانان و آزادگان جهان خواستند ضمن محکومیت این جنایت به دولت‌های غربی بابت برخوردهای دوگانه با جنایت و آدمکشی اعتراض کنند.

همچنین شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی کشورهای اسلامی اعدام دسته جمعی ۸۱ نفر در عربستان که بسیاری از آنها به اتهام های واهی تروریسم و افکار ضاله صورت گرفته است، به شدت محکوم کردند.

تعداد اعدام شدگان در روز شنبه بسیار بیشتر از ۶۷ اعدام ثبت شده در عربستان در کل سال ۲۰۲۱ و ۲۷ مورد در سال ۲۰۲۰ است.

این اعدام دسته جمعی  کارنامه حقوق بشری عربستان را سیاه‌تر می‌کند.

سازمان‌های حقوق بشر عربستان سعودی را به اعمال قوانین محدودکننده آزادی بیان سیاسی و مذهبی متهم می کنند و این کشور را به دلیل اعمال مجازات اعدام از جمله علیه متهمانی که در سنین نوجوانی دستگیر شده‌اند، مورد انتقاد قرار می دهند.

 وزارت کشور عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد که بیش از ۸۰ نفر را طی یک روز به اتهام «تروریسم و ارتکاب جنایت‌های متعدد» اعدام کرده است.

بر اساس ادعای وزارت کشور سعودی، این افراد گمراه، پیرو شیطان و افکار ضاله و منحرف مانند وابستگی به خارج و خیانت به کشور بوده و دست به انجام اقدامات تروریستی زده‌اند.

منابع خبری عربستان گزارش دادند که۴۱ تن از این افرادی که اعدام شده‌اند، شیعه و از اهالی منطقه قطیف بودند.

عربستان سعودی هر چند وقت، شمار زیادی از مخالفان آل سعود را به بهانه‌ها و اتهامات واهی تروریسم اعدام می‌کند.

شیخ «نمر باقر النمر»، روحانی برجسته شیعه عربستان یکی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی این کشور محسوب می‌شد که در سال ۱۳۹۴ به اتهام انتقاد از آل‌سعود و اقدام علیه امنیت ملی این کشور اعدام شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 0
    وحشیا
  • ایران دوست AU ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 0
    همین؟ و انتظار دارید جامعه جهانی این فاجعه مذهبی،و جهانی را بشنود و بن سلمان کثیف را محکوم کند؟. من اگر بودم سفرای خارجی ، نماینده سازمان‌های جهانی حقوق بشر، خبرنگاران س ان ان ، بی‌بی س و دیگر روزنامه نگران معتبر جهان را دعوت می‌کردم تا نظرشان را به این فاجعه وقتی که بار دیگر وقاحت رژیم ضد بشری و مخصوصا ضد شیعه را به جهان نشان دهد.ترک مزأکرت دجا نبه را هیچ کسی در این وره دنیا به عنوان اعتراض به کشور عربیا نخواند(بجز من).سکوت فقط این دشمنان را جری می‌کند.با حیوان مثله حیوان باید رفتار کرد.چهره این رژیم صفاک و دشمن را به جهان نشان دهید چون آنها از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به ملت ایران در انظار بین المللی کوتاه نمی ایند.
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    لعنت بر آل سعود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس