پی ام دی؛ یکی از موضوعات به تاخیر افتادن مذاکرات وین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که مذاکرات وین "به دلیل برخی فاکتورهای خارجی" نیازمند توقف است.

به گزارش مشرق، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که مذاکرات وین "به دلیل برخی فاکتورهای خارجی" نیازمند توقف است.

او مدعی است که متن نهایی اساساً آماده و روی میز است.

بورل گفت که به عنوان هماهنگ‌کننده، برای غلبه بر وضعیت فعلی و بستن توافق، من و تیمم به تماس با همه اعضای برجام و همچنین آمریکا ادامه خواهیم داد.

ادعای بورل درباره آماده بودن متن نهایی در حالی است که منابع نزدیک به مذاکره‌کنندگان ایرانی تاکید می‌کنند هیچ متنی نهایی نشده و همچنان 2 الی 3 موضوع اصلی و فرعی بر روی میز باقی است.

ایران تاکید کرده است که تا درباره این مسائل باقی‌مانده آمریکا و اروپا تصمیم سیاسی لازم را نگیرند، درباره هیچ چیز توافق نشده است.

این موارد، برخی موضوعات تحریمی است که به انتفاع اقتصادی ایران از لغو بعضی دیگر از تحریم‌ها کاملاً مرتبط است.

منبع نزدیک به تیم مذاکرات ایران خبر داد: عدم تصمیم‌گیری و درخواست‌های جدید آمریکا روند جمع‌بندی مذاکرات را با چالش روبه‌رو کرد

منبع نزدیک به تیم مذاکرات ایران با بیان این که عدم تصمیم‌گیری و درخواست‌های جدید آمریکا روند جمع‌بندی مذاکرات را با چالش روبه‌رو کرد، گفت: پیش بینی می‌شود پس از توقف مذاکرات، رایزنی‌های برای حل مسائل باقیمانده ادامه یابد.

یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی پیرامون این وقفه گفت: وقفه اعلام‌شده در مذاکرات به پیشنهاد هماهنگ کننده برجام انجام می شود و طرف ها در نظر دارند بعد از این وقفه، روند را ادامه دهند.

این منبع آگاه افزود: پیش از شروع این دور از مذاکرات و بعد از بازگشت باقری به تهران، هیأت مذاکره‌کننده ایران مواضع و دیدگاه‌های خود در مورد آخرین جزئیات متن را به طرف مقابل اعلام کرده و در صورتی که از سوی طرف مقابل تصمیم‌ های مقتضی اتخاذ شود، توافق در دسترس است.

ایران جمع بندی نهایی خود را پیرامون مذاکرات انجام و آن را به طرف مقابل ارائه داده است و انجام توافق در گرو تصمیم طرف های مقابل و به ویژه آمریکاست.

این منبع آگاه خاطرنشان کرد: آمریکا با پاسخ‌ها خود با طرح مسائل جدید، چالش‌هایی را در مرحله نهایی مذاکرات ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در این بین برخی مسائل مانند موضوعات فی ما بین روسیه و آمریکا نیز وجود دارد که البته به مساله مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۴ در وین بی ارتباط خواهد بود و مساله‌ای که لازم است دو کشور آمریکا و روسیه آن را میان خود حل کنند.

پیش بینی می‌شود پس از بازگشت تیم‌ها به پایتخت، رایزنی‌ها برای حل مسائل باقی مانده به صورت فعال ادامه پیدا کند.

نماینده چین در مذاکرات وین: نگرانی همه طرف‌ها باید برطرف شود

وانگ کوان مذاکره کننده ارشد چین در مذاکرات وین روز جمعه با اشاره به پیشرفت این مذاکرات گفت که نگرانی های همه طرف ها باید برطرف شود.

وی افزود: ما از این تنفس و وقفه متأسفیم... مذاکرات را نمی توان در خلاء سیاسی انجام داد. ما همیشه بر این عقیده‌ایم که نگرانی‌های همه طرف‌ها باید بررسی شود. نماینده چین 

نماینده چین گفت: امیدواریم ادامه گفت وگو و مذاکره ادامه یابد، من فکر می‌کنم تا چند روز دیگر باز خواهیم گشت.

انریکه مورا :تقریبا به توافق رسیده ایم و در تلاش برای مذاکره با سایر طرف ها هستیم

انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین نیز در جمع خبرنگاران در مقابل هتل کوبورگ محل برگزاری مذاکرات هسته ای وین: تقریبا به توافق رسیده ایم و در تلاش برای مذاکره با سایر طرف ها هستیم.

مورا در ادامه افزود: متنی داریم که همه چیز در آن انجام شده است. ما در محدوده پانوشته های مذاکراتی هستیم. برای حفظ فضا و روح مثبت و سازنده مذاکرات، خوب است که وقفه ای داشته باشیم. من با همه هیات ها کار خواهم کرد تا این بر شرایط فایق آییم.  

مورا تاکید کرد بعنوان هماهنگ کننده اروپایی مذاکرات باید بگویم که تمامی هئیت ها با روح روشن مصالحه با یکدیگر مذاکره کردند و آمریکا و  ایران نیز رویکردی بسیار سازنده داشتند. نتیجه آنکه ما تقریبا به توافق رسیده ایم.

وی روحیه و جو مذاکرات را خوب توصیف کرد.

واکنش ایران به توقف مذاکرات در وین

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه نیز در مورد اعلام تنفس در مذاکرات وین در توئیتی نوشت: وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه‌ساز حل‌ موضوعات باقی‌مانده و بازگشت نهایی باشد.

دور هشتم مذاکرات لغو تحریم ها از ششم دی‌ ماه سال جاری در وین آغاز شده است و شرکت‌کنندگان در حال تکمیل پیش‌نویس متن توافق و تصمیم‌گیری درباره برخی موضوعات اختلافی بوده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    22 3
    مذاکرات فرسایشی ... بابا ول کنید این آمریکا رو اینها به توافق پایبند نخواهند بود ... دوباره کشور تحمل شوک سه باره یک تحریم رو نداره
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      32 13
      كلاهي سرتان گذاشت روسيه جان كه نگو و نپرس!
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      9 6
      اگر همین الان غنی سازی ۹۰درصد را افتتاح کنیم قطعا بازی غرب تمام می‌شود و عقب نشینی میکنند و مجبورند تحریم‌ها را لغو کنند. پس بسم الله
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      12 14
      خیلی پرت بودن و ساده لوحی لازمه که پست فطرتی و حقه بازی اروپایی ها و آمریکا رو گردن روسیه بیندازید
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 1
      آمریکا: ۲نفتکش ایران را توقیف کردیم. چشم در برابر چشم. ایران هم باید فردا غنی سازی ۹۰ درصد را بدون دوربین آژانس شروع کند. پیامی که تکلیف وین را یکسره می‌کند. توافق مفید برای ایران یا غنی سازی بالای ۹۰ درصد؟
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      2 6
      مراقب جاسوس‌های تیم قبلی باشید چون همچنان گرا می‌دهند تا توافق خوب شکل نگیرد
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      1 3
      این غرب و اروپای بی شرف و شیطان بزرگ خونخوار قابل اعتنا نیستن. بی خود وقت تلف نکنید. تیم مذاکره کننده ایران باید ضرب العجل تعیین کند .و قاطعانه حرف آخر رو به این انگل های پست بزند.تا در صورت وقت کشی بلافاصله مذاکره رو ترک و غنی سازی رو به ۹۰٪برسونن.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    30 19
    ههه...اینم ر‌ودست به شرق‌گدایان پر مدعا.
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      18 13
      اینم اثبات حماقت غربگدایان برای بار چندم!! خخخخخخخخخ
    • تبریزی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      19 18
      آفرین غربگدای...!!! فقط قیاس به نفس نکن که ما فقط خدا محور هستیم و لا غیر
    • FR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      2 4
      هنوز نفهمیدی که این رودست به غربگدایان است ؟ عین خارج شدن اشتباهی ترامپ از برجام ! ایران خنثی کننده نقشه های دشمنان بدون شلیک یک تیر !
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      10 2
      این همه شرق‌گداها رو نصیحت کردم بیاید ولایت مدار شید، الان رو سیاه شدن.
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      2 3
      اینم اثبات حماقت غربگدایان برای بار چندم!! خخخخخخخخخ......جواب ....عزیز دل .برادر _ما که گدا نبودیم _انگشت نما نبودیم _سر به هوا نبودیم _ منقل بپا نبودیم _دست قضا چنین کرد._گدای عالمین کرد......نه آب داریم نه دونه _نه کار داریم نه خونه . .تو پول داری یه عالم _فحش می دهی دمادم .
    • DE ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      5 8
      خخخخخخ شرق گدایان!! طرف غربگدا اینقدر پرت و گیجه که نمیفهمه ما خودمون شرقی هستیم شرق گدا نمیشه بشیم. غربگدا آخه چرا اینقدر بدبختی و بیسواد. به شرقی میگه شرقگدا خخخخخ وای خدا مردم از خنده
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    11 0
    این نوعی کلاهبرداری است. گروسی کارش را پیش ببرد اما وین متوقف شود؟؟! اگر غرب می‌گوید وین فعلا متوقف شود پس باید فعلا همکاری با گروسی هم به حالت قبل برگردد یعنی دوربینها جمع شود تا زمان حصول توافق وین و برداشتن تحریم‌ها. منتظر این اقدام هستیم
  • ح ر IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    8 1
    الان که توپ در زمین غرب است افکار عمومی هم متوجه پشت کار ایران برای رسیدن به توافق سالم قانع شده است الان تیم ایران باید برگردد و مهلتی یک هفته ای بدهد اگر غرب همکاری نکرد غنی سازی ۹۰ ادرصد سریعاشروع شود اساسا مشکل غرب با ایران بر سر هسته ای نیست آن ها می خواهند به وسیله عوامل آشغال داخلی ایران را دومرتبه زیر سلطه خود بکشند
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    9 1
    الان دست اروپا و آمریکا زیر سنگ است و میخواهند تحت فشار مذاکره نکنند وقتی خرشان از پل رد شد چهره‌ی واقعیشونو نشون میدن
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    4 2
    هنوز بعد از چند ماه دارند رایزنی میکنند! به نظر میاد ما داریم زیادی التماس غربیها رو میکنیم، ولله به لله هدف از برجام و مذاکره فقط تعطیلی دانش و مراکز هسته ای ایران هست و بس بدون دادن امتیاز ، هر نوع توافقی هم صورت بگیره بدونید که دوباره از خیلی از خواسته ها مون چشم پوشی کردیم و دوباره همون کاسه همون آش!
  • DK ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    19 29
    ما باید برای حمایت از روسیه زیر میز برجام بزنیم و صادرات نفت رو هم متوقف کنیم که پوتن از ما راضی باشد مهم نیست که مردم از تحریم دارند سختی میگشند منافع روسیه مهمتر است از منافع ایران چون ارباب ماست
    • ز IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      22 8
      ما باید بریم جلوی بن سلمان زانو ب نیم، سه جهاتا کشیک هم دور و بر سرویس بهداشتی های وین بزاریم شاید خدا خواست اتفاقی با نمایندگان کدخدا برخورد کردیم و یه لقمه نون خشک انداختن جلومون سق بزنیم یا یه ایرباسی بوئینگی چیزی فرستادن جلوش عکس گرفتیم ، کلا منافع آمریکا مهمتر از آیندهٔ مملکته!!!
  • SE ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    19 1
    این یعنی مذاکرات با تمرکز بر خواسته های غرب پیش رفته و خواسته های ایران باقی مانده است که خود اشتباه تاکتیکی تیم ایرانی است که به این روش مذاکره تن داده است
  • SE ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    26 2
    تا وقتی آمریکا اصرار بر نگهداشتن تحریمهای ایران و عدم ارائه هر نوع ضمانت دارد، هر قراردادی بدتر از برجام خواهد شد.
  • جهودشناس IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    8 0
    بامبولرها باز هم دست از بامبول برنمیدارند. دبه‌بازان دست از دبه برنمیدارند. کودنها هم دست از کودنی برنمیدارند.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    9 6
    از فردا دوباره قیمت کالاها افزایش شدیدی پیدا خواهد کرد و فکر میکنم دلار به بالای 30هزار تومان برسه همین جوری هیچ کس هیچی نمیتونه بخر وای به حال اون کسانی که با اتش بازی میکنن و نمیفهمن اگر کسی چیزی برای از دست دادن نداشته باشه چقدر میتونه خطرناک باشه خدا رحم کنه به مردم که سرنوشت تلخی دارن
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      1 1
      اولاً اگر مسئولین به آرمان ها خائن نباشند و در آنچه انجام میدهند صدق در گفتار و عمل را نگهدارند، قطعا مردم در صحنه نیز پشتیبان آنان هستند. دوم اینکه نفس های آخر تحریم است، غرب چیزی دیگر در سبد تحریم ندارند که برای ما تحفه آورند، لذا دست به کار شانتاژ و مانورهای تبلیغاتی میزنند. میخواهند افکار عمومی و نظم اقتصادی ایران را محک بزنند. مطمئناً در خط آخر این داستانیم و هیاهوی آن ها از قمپز قدرته و واقعی هم که باشه دیگر موثر نیست. بعد از دستکم نیم قرن تحریم، ما ابزار ساختیم و با اقتصادهای دیگر همگن شده ایم. بقیه اش باور پذیری قدرت غرب است؛ که آیا غرب به ویژه امریکا واقعاً همان هستند که ادعا دارند!؟ امتحان کنید تا ضعف شان را ببینید.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    17 13
    روسیه اجازه به نتیجه رسیدن برجام را نمی دهد
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 1
      بایدن هم تورم کشورش رو به گردن پوتین انداخت! چه ربطی داره واقعاً؟ دستور رسیده، بهانه جویی های امریکا و کنار کشیدن از مذاکره در شرایط اضطراری که در اون گیر کرده و دنبال اینه که با دست بازتر بیاد جلو بندازین گردن و این و اون؟
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    18 6
    بنظرم بهترین کار اینکه برای اینکه پوتین شکست نخوره نیرو اعزام کنیم به مسکو ما باید هر جوری شده از پوتین حمایت کنیم و هرچی پوتین گفت بگیم چشم چون روسیه خیلی به ما کمک کرده از رای دادن بر علیه ایران در شورای امنیت تا قالب کردن اشغال ترین پدافند دنیا و همچین حمایت بینظیر روسیه از ما در سوریه جوری که وقتی رژیم صیونیستی بخواد حمله کنه با هم هماهنگ هستن و روسیه پدافندشو خاموش میکنه تا نیروی های ما کشته بشن
    • DE ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      3 5
      ۱۵:۵۴ یکی شیشکی کشید ترقه در کرد این حزب توده ای بدبخت از خواب پرید فک میکنه هنوز اتحاد جماهیر شوروی سر کاره داره پاچه خواری میکنه . بدبخت تو الان باید نوکری غرب را بکنی غربگدا چرا از پوتین میخوای دفاع کنی شوروی تکه تکه شد رفت . پوتین به اولاغهایی مثل تو نیاز نداره روسیه بدون کمک تو الدنگ روی پای خودشه منتظر تو شلغم پخته نیست .
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    11 3
    متاسفانه بهترین فرصت را از دست دادیم زمانی که می توانستیم جایگزین نفت و گاز روسیه در اروپا شویم بهترین خدمت را به پوتین کردیم کسی که جز خیانت به ایران هیچ کار دیگری نکرد متاسفم همین واقعا دارید چکار میکنید من میخوام بپرسم ی سری به بازار زدید قیمت ها را دیده اید واقعا خجالت نمیکشید از خودتون دارید صبر این مردم را ازمایش میکنید به والله قسم کاری کردید که مردم نان خوردن هم ندارن امیدوارم روزی عدالت برای شما اجرا بشه
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    5 3
    خاک بر سر تیم مذاکره کننده وزارت خارجه که همان اشتباه دوران حسن روحانی را تکرار می کند و به جای خروج از برجام، دلش را به رفع تحریم‌ها توسط آمریکا خوش کرده است.
  • امینی IT ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    13 2
    قابل توجه روس گراهای داخلی، روسیه خوب داره با کارت ایران برای منافع خودش بازی میکنه... تحویل بگیرید....
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    12 3
    بر هرچی شرقگدا لعنت اخر اربابتون کار خودشو کرد
  • FR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 1
    فاکتورهای خارجی هم یعنی بورل جای اولیانوف را بگیرد ؟! برجام را آمریکا کشت اروپا باید دفن کند .....
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    7 1
    درعوض این توقف،روندغنی سازی سانتریفوژایرانی نیازمندسرعت بالاوبه مراتب تصاعدی هست،به جای ۳۵سی وپنج کیلواورانیوم۶۰درصد،ایندفعه باید۳۵۰ کیلواورانیوم۹۹درصددربرابرمکروحیله اروپاییهاذخیره بشه درجای امن
  • مهدی IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    3 0
    این برنامه چیزی برای ملت ندارد دولت هم بداند ملت می داند در برجام خبری نیست دنبال کار باشد کار
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    3 1
    قابل پیش بینی بود ..! غرب از موضع ضعف مذاکره نمی کند تا امتیاز دهد ... #ظریف #زیبا_کلام
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    5 1
    مذاکره میکنن تا منافع ملی روسیه رو تضمین کنن اسمشون هم گذاشتن نماینده ایران
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    9 3
    ظاهر پوتین و روس ها شدن اقابالاسر ایران این بود شعار استقلال؟
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    1 0
    تا قیمت نفت روی دویست دلار ثابت نشده چه عجله ای هست/ حالا نوبت ماست. چاه های نفت، عربستان ،امارات ... / یمنی ها کی می خان انتقام بگیرن./ چاه های نفت امریکا...../ بالاتر از سیاهی که رنگی نیست
  • علی IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    4 1
    امریکا شیطان است و اروپا نچه های شیطان مبادا گول انها را بخورید مقاومت و قوی شدن تنها راه حل است و بس
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    1 0
    تا همینجا هم بسه ،مگه قراره چه اتفاقی بیافته مذاکره شده فرسایشی.
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 3
    اللهم العجل لولیک الفرج ____________(فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. ___________ اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    5 0
    یک مقام بلندپایه وزارت خارجه: اعلام عامرانه اولیانف به باقری کنی در خصوص عدم شرکت لاوروف در وین برای امضای متن توافق تهیه شده مادامی که ایالات متحده به روسیه تضمین کتبی در مورد برجام ندهد کاملا صحت دارد و آنچه جوزل بورل امروز توقف روند مذاکرات به خاطر وجود عامل خارجی ذکر کرده همین روسیه بوده است
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    4 0
    ردپای روسیه در این ماجرا به چشم می خورد.
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    1 0
    آمریکا دغل حقه و فریب است فایده مدارهای باید قبول کنیم و با عالم تعامل کنیم یا از ریشه بی خیال برجام شوند که آن هم نمیشود ولی لازم توجه این است که موشک به تنهایی کاره ای نیست فقط مردم نگهدارنده حکومت هستند و دوم آنکه اگر غنی سازی را صد در صد کنیم فکر نکنید غرب میآید التماس مجلسیها و یک ارگان نظامی خیلی به خودش نباید مغرور بشه شما که از روسیه فراتر نیستید ولی مردم ایران از تمام دنیا فراتر هستند ختم کلام با تعامل با دنیا یا قهر و نتیجه اش قعر ایران موشک و نظامی گری هم اقتصاد و نان برای مردم نمیشود درس عبرت باشد برای مسولین
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    5 0
    حقوق ما در دریای خزر موشکهای اسکاد در زمان جنگ تحمیلی توده ای ها زمان شاه اشغال شمال ایران ترکمانچای و گلستان.... تا هر کجای تاریخ که دنده عقب بروی از روسها نامردمی و نامردی خواهی دید حالا هم مذاکرات برجامی...‌
  • GB ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    1 0
    با امپراطوری بازان عشق سلطه گری قدرت طلبی به نام محور مقاومت تشکیل دادند غیر ممکن توافق بشه چون این امپراطوری سلطه گری عناد با غرب ایجاد کرده اند
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    4 1
    مشرق نیوز میگم حالا واقعیت حرفهای ظریف در آن فایل صوتی معروفش درباره روس ها را گرفتی یا نه؟؟ به خصوص اون عکس معروف وزرای خارجه ۵+۱ بعد از برجام که وزیر خارجه روسیه غایب است. الان باز تاریخ تکرار شده و این روس های دهن لق بعد از ماجرای اوکراین و تحریم شدنشان توسط غرب و به خاطر اینکه E3و کدخدا به هر قیمتی حاظر نیستن کوچکترین تضمینی در مورد توافق جدید برجام بهشون بدهند با این کارشان مذاکرات را متوقف کردن و حضور وزیرخارجه شان در وین را جهت امضای متن توافق تهیه شده را به دادن تضمین کتبی کدخدا به روسیه مشروط کردند. پس بیخودی آدرس غلط نده مشکل از کدخدا و E3 نبوده. این درخواست روسها باعث توقف مذاکرات شد و باقری به خاطر همین موضوع مجبور به ترک وین شد. توافق کاملا آماده است و روس ها مشکل خودشان را باید با کدخدا حل کنن و به ایران مربوط نیست.
  • US ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 0
    آمریکا روز جمعه از ایران و روسیه خواست تا «تصمیمات» مورد نیاز را برای احیای برجام اتخاذ کنند. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «این نیاز وجود دارد که تصمیماتی در تهران و مسکو گرفته شود.» ساعاتی پیشتر، اتحادیه اروپا که میزبانی مذاکرات وین را برعهده دارد اعلام کرد که این مذاکرات را متوقف می‌کند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما همچنان باور داریم که می‌توانیم به اجرای برجام بازگردیم، اگر ... آن تصمیمات در مکان‌هایی مانند تهران و مسکو گرفته شوند.»
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    ما منتظر شاهِ جهانیم. ___(فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. ____ اللهم العجل لولیک الفرج
  • علـی IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 1
    فعلا که با این اوضاع فعلی، نیاز اونا به ما، بیشتر از نیاز ما به اوناست، یه غلطی کردن، موندن تـوش عین چارپایی که تو باتلاق گرفتار شده باشـه!!
  • US ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    بابا جمع کنید بیائید تهران. قانون منع ۲۵ ساله یا ۵۰ ساله هرگونه مذاکره هسته ای، نظامی و موشکی، منطقه ای و...با طرفهای خارجی را هم تو مجلس شورای اسلامی تصویب کنید. اگر از لحاظ معیشتی مردم را تامین کنید هیچ مشکلی پیش نمیاد. هر چقدر تحریم کردن تو خلیج فارس کشتی های باری از دشمن می گیریم تو بنادر جنوب تخلیه می کنیم.
  • اصلا وین رفتن داره؟ IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    ۱۰۰ میلیارد دلار پول ما دست آمریکا بلوکه ست. این پول نقدو بفرستین قرارداد و ... ولش. چرا تنگه هرمز برای نفتکش های آمریکایی،انگلیسی و فرانسوی تحریم نمیکنیییمممم این هشتگ چقد قیمت نفتو میبره بالا تو این روزا #تحریم_تنگه_هرمز
  • امیر IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 1
    این هم از برکات آقای پوتین...... ای خداااااا..... زد زیرمیز مردک جنایتکار
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 1
      حیله‌ی آمریکا فریبتان ندهد.
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 1
    روسیه که نظامش در حال غرق شدن بود متاسفانه ما رهم داره به زیر آب می بره .این درسی باشه برای مسوولان کشور که دیگه کل کشور ر نه تنها به غرب بلکه به شرق هم گره نزنن .همین آقای پوتین چند سال قبل اومدن ایران یه قران به مقام معظم رهبری دادن ملت جوگیر شدن چه شعرها و چه متن ها برای ایشون نسرودند .اما ذات خبیث ایشون الان مشخص شد .به قول حضرت امام نه شرقی نه غربی
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 0
    در طول تاریخ ضربه ای که از روس ها خوردیم از هیچ کشوری نخوردیم دوست درجه یک اسراییل همین روس ها هستند
  • علی IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 0
    دست اروپا در دست شیطان بزرگ است اینها عزت و عظمت ملت ایران را نمی خواهند یک مملکت ورشکسته و بدبخت که بخواهیم دست گدایی جلوشان دراز کنیم هدفشان استتاریخ مملکت این را ثابت کرده مبادا مسئولان کنونی مثل دوره شیخ حسن کذاب افندی خائن و خود فروش دست اورد های این ملت و مملکت را نابود کنند
  • NL ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    اعتماد: شکست برجام و ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت،بزرگترین هدیه به مسکو است. روسیه یک مسجد را بمباران کرد . روسیه، ایران را درگیر دور جدیدی از تنش‌های بی‌پایان خواهد کرد. علی مطهری: روسیه‌هراسی را کنار بگذارید و با آمریکا مذاکره کنید, بیانیه تروئیکای اروپایی درباره مذاکرات وین| خطر فروپاشی برجام بخاطر اقدامات روسیه . آمریکا: در توافق با ایران هیچ امتیازی به روسیه نمی‌دهیم؛ توافق نزدیک است . اروپا: بخاطر تضمین درخواستی روسیه، نمی‌توانیم مذاکرات را پیش ببریم . هزینه تاخیر در صادرات نفت ماهانه ۴میلیارد دلار است . نشریه اکونومیست: فرصت اقتصادی مناسبی پیش روی ایران قرار دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس