کد خبر 1350566
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
مذاکرات وین؛ مقاومت آمریکا در مقابل انتفاع اقتصادی ایران

یک منبع آگاه برخی علتهای اصلی عدم پیشرفت مذاکرات در وین را اعلام کرد. کارشکنی آمریکا در لغو برخی تحریمهای اقتصادی علت اصلی است.

به گزارش مشرق، یک منبع مطلع گفت که اصلی ترین مسئله در مذاکرات وین مربوط به تحریم افراد و شرکت‌ها و نهادهایی است که در انتفاع اقتصادی ایران از هر گونه توافقی نقش موثری ایفاء می‌کنند.

وی افزود: از ابتدای مذاکرات ایران خواستار حذف این افراد و نهادها و شرکت‌ها از لیست موسوم به قرمز بوده و طرف آمریکایی با استفاده از حربه‌های مختلف مرتباً این کار را یا به تعویق انداخته و یا دبه کرده و رفع آنها را به مسائل فرابرجامی گره زده است.

این منبع آگاه خاطرنشان کرد: هم در مواضع رسمی علنی و هم در مذاکره با طرفهای 4+1 به غربیها و امریکاییها اعلام شده است که بدون لغو این تحریمها توافق در کار نخواهد بود. 

وی همچنین با بیان اینکه ظاهراً آمریکا به جای تمرکز برای اتخاذ تصمیم سیاسی لازم در جهت توافق، فرصتش را مصروف عملیات روانی کرده، اظهار داشت: آمریکا میداند که بیش از هر کدام از طرفهای دیگر برجام به توافق نیاز دارد؛ لذا این کارشکنیها و عملیات روانی بیشتر به ضرر آنها خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    آخرش چی میشه؟امضا میشه یا نه؟
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    با وجود خودی ها نیاز به کار شنی آمریکایی ها نمی باشد.
  • GB ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 1
    کارشکنی امریکا یا روسیه که چوب لا چرخ کرده شرط تازه گذاشته
  • ح ر IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    1 0
    تیم ایران برگردد خودمان دست به زانوی خودمان مملکت را آباد می کنیم خیلی بهتر که نفت نفروشیم دولت فقط و فقط باید یارانه ها را قطع و مبلغ آن را برای تقویت و محافظت از قشرضعیف و ایجاد مسکن رایگان و وام ازدواج و تولید شغل بلا عوض برای جوانان مملکت کند به سرعت همه چیز درست می شود
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      1 0
      احسنت بر شما
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس