چگونه وعده‌های غرب به زلنسکی به هزینه سنگین برای روسیه و اوکراین ختم شد؟

وزیر دفاع اسپانیا از آمادگی این کشور برای ارسال محموله های تسلیحاتی بیشتری به اوکراین در صورت لزوم خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «مارگاریتا روبلِس» وزیر دفاع اسپانیا ازآمادگی این کشور برای ارسال محموله‌های تسلیحاتی بیشتری به اوکراین در صورت لزوم خبر داد.

وی افزود: اگر اوکراین نیاز داشته باشد ما ادوات جنگی بیشتری ارسال خواهیم کرد که می‌تواند به دفاع جانانه اوکراینی‌ها کمک کند.

بیشتر بخوانید:

شرایط دشوار ترکیه در بحران اوکراین

اسپانیا به عنوان یکی از اعضای ناتو از جمله کشورهای اروپایی است که ارسال تسلیحات و پذیرش پناهجویان اوکراینی را آغاز کرده است. اسپانیا روز جمعه ۱۳۷۰ نارنجک انداز ضد تانک را به عنوان بخشی از نخستین محموله سلاح‌های تهاجمی خود برای کمک به مقابله با روسیه به اوکراین ارسال کرد.

پیش از هم، مارگاریتا روبلس وزیر دفاع اسپانیا گفته بود: این محموله همچنین شامل مسلسل سبک و ۷۰۰ هزار گلوله تفنگ و مهمات مسلسل خواهد بود. این محموله با هواپیماهای نیروی هوایی اسپانیا به مکانی در لهستان نزدیک به مرز خواهد رفت، جایی که مقامات اوکراینی آن را دریافت خواهند کرد. این سلاح‌ها برای دفاع فردی مناسب هستند و حتی برای افرادی که تجربه زیادی در استفاده از سلاح ندارند، کارآمد خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بلینکن: حمایت استثنایی از اوکراین کرده‌ایم

همچنین در نخستین پرواز پس از تهاجم روسیه به اوکراین، ۲۲۷ شهروند اوکراینی که هفت نوزاد نیز بین آن‌ها است، به فرودگاه بارسلون در ایالت کاتالونیا رسیدند.

اسپانیا اگر چه همسو با شرکای اروپایی خود، حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده است اما پیامدهای اقتصادی این مناقشه و آثار ناشی از تحریم‌ها علیه مسکو و همچنین قطع احتمالی عرضه گاز روسیه به نگرانی دولت اسپانیا و سایر دولت‌های اروپایی تبدیل شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 1
    جنگ زرگری تمام عیار یهودی ــــ سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و نقش بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود.
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    تواگه راست میگی برو جبلاالطارقو از انگلیس بگیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس