برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان با هدف توسعه روابط تجاری

سند همکاری های مشترک امنیتی بین ایران و ازبکستان به امضای دبیران شورای امنیت ملی دو کشور رسید.

به گزارش مشرق، صبح امروز چهارشنبه و در اولین روز از سفر رسمی علی شمخانی به ازبکستان، سند ترتیبات تشکیل کمیسیون امنیتی مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان در تاشکند پایتخت این کشور از سوی دبیران شورای امنیت ملی دو کشور به امضا رسید.

بیشتر بخوانید:

جهان در انتظار نفت ایران و ونزوئلا

این سند که از سوی دولت ازبکستان توسط «ویکتور محمود اف» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور این کشور به امضاء رسیده زمینه های همکاری مشترک بین تهران و تاشکند را در خصوص مبارزه با تروریسم،افراط گرایی، قاچاق موادمخدر و سایر جرایم سازمان یافته فراملی فراهم می کند.

در چارچوب امضای این سند طیف وسیعی از همکاری های اطلاعاتی و امنیتی بین دو کشور آغاز شده و  جلسات کمیسیون امنیتی مشترک به صورت سالانه برای ارزیابی نتایج همکاری در تهران و تاشکند برگزار می شود.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در مورد اهمیت امضای این سند در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: فعال سازی ظرفیتهای منطقه ای برای ایجاد ثبات پایدار، لازمه توسعه و ارتقای سیاست همکاری های منطقه ای در دولت سیزدهم است. 

شمخانی تاکید کرد: امضای سند ترتیبات تشکیل کمیسیون امنیتی مشترک میان دولت های جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ازبکستان گامی مهم در مسیر افزایش مناسبات همه جانبه بین دو کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس