اوکراین روسیه

نماینده اوکراین در سازمان ملل، در حالی که مدعی شده بود روسیه مانع تخلیه غیرنظامیان از نقاط درگیری می‌شود، اما لحظاتی بعد به‌صورت غیرمستقیم، نادرست بودن این ادعای خود را لو داد.

به گزارش مشرق، «سرگی کیسلیتسیا» نماینده اوکراین در سازمان ملل بامداد سه‌شنبه روسیه را به نقض استانداردهای حقوق بشردوستانه بین‌المللی متهم کرد.

کیسلیتسیا طی سخنرانی در جلسه شورای امنیت درباره اوکراین، بدون ارائه هیچ سند و مدرکی مدعی شد: «نیروهای روسی به سوی افرادی که م‌ خواهند مناطق درگیری را ترک کنند، آتش گشودند».

وی ادعا کرد: «روسیه راه‌های مورد نیاز برای تخلیه غیرنظامیان را قطع می‌کند. نیروهای روسیه کی‌یف، ماریوپل، سومی، خارکیف و دیگر شهرها و روستاها را بمباران می‌کنند».

بیشتر بخوانید:

استرالیا ارتش و فرماندهان روسیه را نیز تحریم کرد

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این دیپلمات اوکراینی اظهار داشت: «ما از دیوان بین‌المللی دادگستری می‌خواهیم که اقدامات احتیاطی را علیه روسیه برای توقف خونریزی اعمال کند».

کیسلیتسیا در حالی که روسیه را به جلوگیری از خروج غیرنظامیان متهم می‌کرد اما لحظاتی بعد اذعان داشت: «روسیه باید تخلیه غیرنظامیان و دستکاری در زندگی آنها را متوقف کند. این غیرقابل قبول است که روسیه تلاش می‌کند غیرنظامیان و خارجی‌ها را وادار به فرار به سمت خود کند».

بیشتر بخوانید:

بلومبرگ: روسیه، تحریم‌شده‌ترین کشور جهان شد

وی در ادامه اظهارات ضد و نقیض خود، افزود: «ما از کشورهای عضو [شورای امنیت] می‌خواهیم که روسیه را مجبور به توقف آتش و جلوگیری از یک فاجعه انسانی کنند. مسکو فقط گذرگاه‌های امنی را می‌پذیرد که منحصراً به روسیه و بلاروس منتهی می‌شوند».

دیپلمات اوکراینی: روسیه باید تخلیه غیرنظامیان و دستکاری در زندگی آنها را متوقف کند.

نماینده اوکراین در سازمان ملل مدعی شد: «تهاجم روسیه بر زنجیره تامین غذای جهانی تاثیر خواهد گذاشت. روسیه تلفات واقعی خود را پنهان می‌کند و ما در اینجا درباره ده‌ها هزار جسد در حال تجزیه در سرزمین‌های خود صحبت می‌کنیم».

وبگاه شبکه «الجزیره» نیز به نقل از کیسلیتسیا نوشت: «۲۱۱ مدرسه اوکراین در اثر تهاجم روسیه ویران شده یا آسیب دیدند. بخش‌های پزشکی و اتاق‌های زایمان در بیمارستان‌ها برای جلوگیری از تخریب در بمباران به طبقات زیرزمینی منتقل شدند. اشغالگران روس، زیرساخت‌ها را هدف قرار می‌دهند».

ببینید:

فیلم/ استحکامات رهاشده ارتش اوکراین

فیلم/ هدف قرار دادن انبار نفت توسط اوکراین

پیش از این،  «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در شورای امنیت با بیان اینکه تندروهای اوکراینی در حال بمباران غیرنظامیان خودی هستند، تاکید کرد: «کی‌یف از همه ابزارها برای جلوگیری از خروج اوکراینی‌هایی که می‌خواهند به روسیه بروند، استفاده می‌کند». 

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. پوتین هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد. به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که «خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دنباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

به نوشته ریانووستی، وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز گفته که نیروهای مسلح فقط به زیرساخت‌های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می‌کنند، هیچ بخشی از جمعیت غیرنظامی نیز تهدید نخواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 3
    جنگ در اوکراین به پایان راه خود می رسد گروهی کشور خود را ملعبه شرق و غرب کردند باید اوکراین در ابتدای استقلال با توجه به جمعیت زیاد روسها در داخل کشورش و همچنین روس زبان ها 50 درصد هستند و در بخش صنعتی اوکراین و پردرامد اوکراین ساکن هستند باید امتیازاتی را برای حفظ تمامیت ارضی این کشور قایل می شد و با هموطنانش در دونباس نباید با تانک و توپ برخورد می کرد این اصلا کار عاقلانه ای از سوی کیف نبود
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 3
    کشور البانی که یک سوم صربسان جمعیت و قدرت داشت وقتی دید صرب ها البانی های کوزور را دارد اذیت می کند وارد جنگ با صربستان شد در حالی هم که می دانست احتمال پیروزی در برابر صربها ضعیف است حالا چطور می توان انتظار داشت روس زبانان که 45 درصد اوکراین هستند روسها ساکت بنشینند و پیروزی را هم قطعی می دانند خوب کسانی که پای صندوق های رای زلنسکی رفتند باید فکر زندگی در چادر را نیز می کردند
    • اکراینی مبارز IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      1 1
      عجب . پس هرجا رای دادن باید به فکر تجاوز همسایه باشند.عجب توجیه احمقانه ای . هنوزفکر کنم به شمای نوکر روس و چین خیانت روسیه ثابت نشده تا زمانی که خواهر و مادرت مورد تجاوز همین بلشویک ها قرار بنگیرد درک نمیکنی .
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    روسیه شکست بخوره بدون تعصب دارم میگم،انگار آمریکا و اروپا پیروز شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس