کد خبر 1349363
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
ترکیه در تنش روسیه - اوکراین چه موضعی دارد؟

نماینده روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه تندروهای اوکراینی در حال بمباران غیرنظامیان هستند، گفت مقامات کی‌یف قاطعانه از همکاری در تخلیه از خارکیف و سومی امتناع می‌ورزند.

به گزارش مشرق، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در شورای امنیت ادعاها درباره جلوگیری نیروهای روس از خروج غیرنظامیان از مناطق درگیری در اوکراین را تکذیب کرد.

نبنزیا بامداد سه‌شنبه طی نشست شورای امنیت درباره اوکراین گفت: «نظرات یونیسف باید بر اساس منابع موثق باشد. ما از همه همکاران در شورای امنیت می‌خواهیم که فقط در مورد وضعیت انسانی صحبت کنند».

ببینید:

فیلم/ هدف قرار دادن انبار نفت توسط اوکراین

فیلم/ استحکامات رهاشده ارتش اوکراین

فیلم/ ورود سوخو ۳۵ به جنگ اوکراین

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی توضیح داد: «امنیت غیرنظامیان در اوکراین مشکل ما نیست، کسانی که آنها را بمباران می‌کنند، تندروهای اوکراینی هستند. اوضاع در اوکراین به دلیل کاری که افراطی‌ها انجام می‌دهند بدتر می‌شود».

این دیپلمات روس ادامه داد: «مقامات اوکراینی قاطعانه از همکاری در تخلیه از خارکیف و سومی امتناع می‌ورزند. کریدورهای بشردوستانه که به سمت روسیه باز هستند، نادیده گرفته می‌شوند. کی‌یف از همه ابزارها برای جلوگیری از خروج اوکراینی‌هایی که می‌خواهند به روسیه بروند، استفاده می‌کند».

ببینید:

فیلم/ تخلیه غیرنظامیان شهر ماریوپول اوکراین

نبنزیا  تصریح کرد: «شهردار سومی گفت که هیچ مسیر امنی وجود نخواهد داشت. ۱۹ هزار خودروی شخصی از مرز روسیه عبور کردند. اما [افراطی‌ها و ملی‌گرایان] اوکراین از بیش از ۱۵۰۰ خارجی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. این در حالی است که نیروهای روسیه خروج ۱۸۰ کارمند سازمان ملل از کی‌یف را تضمین کردند».

به نوشته اسپوتنیک، وی در ادامه گفت: «تندروهای اوکراینی، منطقه لوهانسک را بمباران کردند. این اوکراینی‌ها هستند که به درخواست ما برای آتش‌بس پاسخ نمی‌دهند».

نماینده روسیه در سازمان ملل در واکنش به ادعاهای همتای اوکراینی خود تاکید کرد: «اوکراینی‌ها جمعیت غیرنظامی را به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند ولی ما را به بمباران غیرنظامیان متهم می‌کنند».

نبنزیا همچنین تکرار کرد: «در ساعت ۱۰ صبح سه شنبه، ما آتش را متوقف خواهیم کرد تا غیرنظامیان تخلیه شوند. غیرنظامیان را می‌توان به غرب کی‌یف منتقل کرد و ما به مردم این امکان را می‌دهیم که به هر جایی که می‌خواهند پناه ببرند».

 «سرگی کیسلیتسیا» نماینده اوکراین در سازمان ملل در حالی که مدعی شده بود روسیه مانع تخلیه غیرنظامیان از نقاط درگیری می‌شود، اما لحظاتی بعد گفت: «روسیه باید تخلیه غیرنظامیان و دستکاری در زندگی آنها را متوقف کند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس