مقامات کی یف کنترل اوضاع را از دست داده‌اند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مقامات کی یف کترل اوضاع اوکراین را از دست داده اند و به دروغ پراکنی علیه روسیه ادامه می دهند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای درباره تازه‌ترین تحولات عملیات ویژه نظامی در اوکراین اعلام کرد هیأتی از این وزارتخانه امروز دوشنبه در مسکو نشستی را با نمایندگان سازمان ملل درباره همکاری‌های بشردوستانه در اوکراین برگزار کرده است.

این وزارتخانه افزود: اوکراین تا کنون به هیچ از یک ملزومات ایجاد کریدورهای بشردوستانه پایبند نبوده است. مقامات و رسانه‌های اوکراینی درباره اینکه روسیه امنیت کریدورهای بشردوستانه را تأمین نمی‌کند، دروغ پراکنی می‌کنند. ما از دلیل آنها برای جلوگیری از خروج غیرنظامیان از مناطق درگیری اطلاع داریم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ملی گرایان افراطی اوکراین ۱۶۰۰ تبعه خارجی از جمله اتباع کشورهای چین، هند، اردن، تونس، اندونزی، پاکستان و مصر را به گروگان گرفته‌اند و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

این وزارتخانه تأکید کرد: همه شرایط در فدراسیون روسیه برای پذیرایی از پناهندگان اوکراینی فراهم شده است. واقعیت‌ها میدانی بیانگر این است که مقامات کی یف کنترل اوضاع اوکراین را کاملاً از دست داده‌اند و قادر به حل هیچ مشکل و مسئله‌ای نیستند.

وزارت دفاع روسیه در پایان بیانیه خود از سازمان ملل و نهادهای بین المللی خواست مقامات کی یف را مجبور کنند به تعهدات انسانی مندرج در توافقات ژنو پایبند باشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس