کد خبر 1349237
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
دیدار بلینکن و لاپید درباره ایران و اوکراین

وزرای امور خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در پایتخت لتونی با یکدیگر دیدار کرده و درباره موضوع ایران و جنگ اوکراین گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه با «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در «ریگا» پایتخت لتونی دیدار کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، بلینکن در این دیدار به لاپید گفته که درباره عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای متحد و پایبند هستند.

این دیدار در حالی انجام می‌شود که «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه در سفری محرمانه به مسکو رفت تا در آنجا با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دیدار کند.

وی پس از دیدار سه ساعته با پوتین، راهی آلمان شد تا در آنجا با «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان دیدار و گفت‌وگو کند.

بنت همچنین با «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز تماس تلفنی داشت.

این در حالی است که مدیر دفتر شبکه المیادین در مسکو ضمن اشاره به نارضایتی روسیه از موضع تل‌آویو در بحران با اوکراین، اظهار داشت که کرملین به رژیم صهیونیستی اعلام کرده نیازی به میانجی‌گری آن‌ها نیست.

 مسکو به «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده که احتیاجی به میانجی‌گری تل آویو نیست؛ چرا که مذاکرات طرف روسی و اوکراینی در بلاروس در حال پی‌گیری است.

حالا منابع خبری تل آویو در شرایطی از عدم پذیرش وساطت رژیم صهیونیستی در بحران اوکراین از سوی روسیه خبر می‌دهند که اخیراً «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از تل‌آویو خواسته تا نقش میانی‌گرانه‌ای در این بحران ایفا کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    بدبخت اسقاطیل! توی چه وضعیت اسفناکی افتاده
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    این همه که اسرائیل برای اوکراین دست وپا میرنه مشخصه سر نخ فتنه وجنگ اوکراین دست خانه عنکبوت اسرائیل است.
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ، بهتر از توافق بد است و بهترین کار این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، با یک بیانیه‌ی رسمی به طرف‌های غربی اعلام کنیم که مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق می‌کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ راستی‌آزمایی لغو تمام تحریم‌ها صورت پذیرفت و مطالباتمان وصول شد، به مذاکرات برمی‌گردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را بر سرشان کوبیده و با اقتدار از برجام خارج خواهیم شد و ان‌شاءالله تحریم‌ها را از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی خنثی‌ خواهیم کرد.
  • DE ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    فتنه گرهای صهیونیست! اتش بیار معرکه معلومه شمائید! حالا مثلا میخواد زلنسکی تون چه غلطی بکنه؟ نمیدونست خربزره خوردن تب ولرزداره!
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    خدایا ریشه جاهلیت و افراط رو نابود بگردان. آمین ارحم الراحمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس