جو بایدن فقط 10 دقیقه با محل اصابت موشک به شهر «لویو» فاصله داشت

ستاد فرماندهی نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا فقط ۱۰ دقیقه با محل اصابت یکی از شش موشکی که روز گذشته به شهر مرزی «لویو» اصابت کرد، فاصله داشت.

به گزارش مشرق به‌ نقل از الجزیره، ستاد فرماندهی نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد: نیروهای ارتش روسیه روز گذشته (شنبه) شهر «لویو» در غرب اوکراین و مرز لهستان را با شش فروند موشک هدف قرار دادند و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که برای دیدار با مقامات لهستانی و اوکراینی به ورشو سفر کرده است، فقط ۱۰ دقیقه با محل اصابت یکی از این موشک‌ها فاصله داشت.

در ادامه بیانیه این ستاد آمده است: نیروهای اوکراین روز گذشته یک جنگنده و ۱۲ پهپاد از طرازهای مختلف را سرنگون و ۵ موشک کروز را رهگیری و منهدم کردند. نیروهای روسیه به صورت فزاینده از انواع پهپادها برای حمله به مناطق مختلف اوکراین استفاده می‌کنند و پدافند هوایی ما با آن مقابله می‌کند.

این تحولات در حالی است که ستاد فرماندهی ارتش اوکراین نیز اعلام کرد: نیروهای اوکراین روز گذشته با ۷ حمله نیروهای روسیه به دونتسک و لوهانسک مقابله و ۸ تانک، ۸ زره پوش و ۳ خودرو نظامی روسیه را منهدم کردند.

دادستان کل اوکراین هم در صفحه شخصی خود در فیسبوک مدعی شد از ابتدای جنگ روسیه علیه اوکراین تا کنون ۱۲ خبرنگار کشته و ۱۰ خبرنگار دیگر زخمی شده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    7 5
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      0 0
      خدا شفات بده
  • 12 IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    2 2
    ابر قد قد عالم یکماهه با انواع سلاح و انواع نیرو از خاورمیانه گرفته تا قفقاز حتی توان ورود به روستاهای اطراف کیف رو هم نداره.
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      0 1
      یکماه که جنگ نیست بذار چندسال بشه بعد بگو جنگ فعلا نقشه رو نگاه کن شرق اکراین پر
  • GB ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 1
    دفعه بعد یکی میخوره توی ملاجش تا دنیا از دست یکی از پلیدترین وحوش عالم راحت بشه انشاالله
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 1
    این جور که خوکراینی ها آمار میدن، دوهفته قبل کل تسلیحات روسیه باید تموم شده باشه و ارتشی هم براش باقی نمونده باشه!!! خخخخخخخخخخخخ
  • نیما IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 1
    کاش موشک بهش برخورد میکرد ای کاش
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    پشتوانه پوتین تو این جنگ تعداد بیشتر نیروها و تجهیزات نظامی قوی تر بود . غافل از اینکه اتحاد و همدلی و استقامت بر اون چیزها برتری داره .
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    عجب ! به اسم جبهه النصره و .. کشتن مردم اوکراین . رسما توهم زدی.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    بازنده این جنگ پوتین بوده و هست. اون همون روزای اول همه چیزو باخت . و به فضل خدا ، اونو دلقکهای حامیش تو غم این شکست خفت بار خواهند سوخت.
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    شرم باد بر کسانی که از ظالم حمایت میکنن . از شکست کسی مثل پوتین که با غرور تکبر توی کاخهای فرعونی نشسته و فرمان کشتن انسانها رو صادر میکنه نباید تعجب کرد چون وعده خدا حق است . خداوندا به حقانیتت قسمت میدهیم جنایتکاران را خوار و رسوا بگردان کما اینکه همین الان هم نشانه هاشو میبینیم. اللهی آمین یا ارحم الراحمین
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    شرم باد بر کسانی که از ظالم حمایت میکنن . از شکست کسی مثل پوتین که با غرور تکبر توی کاخهای فرعونی نشسته و فرمان کشتن انسانها رو صادر میکنه نباید تعجب کرد چون وعده خدا حق است . خداوندا به حقانیتت قسمت میدهیم جنایتکاران را خوار و رسوا بگردان کما اینکه همین الان هم نشانه هاشو میبینیم. اللهی آمین یا ارحم الراحمین
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    پوتین فقط در یک صورت پیروز میشد و اون اینکه تو همون روزای اول ارتش اوکراین‌ تسلیم میشد زلنسکی فرار میکرد و دولتش سقوط میکرد و با استقبال مردم اوکراین حکومت دست نشانده پوتین پا بر جا میشد . الان روسها دارن برای بدتر شکست نخوردن تلاش میکنن
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    پوتین به انتخاب یک ملت احترام نذاشت و سزای کسی که بخواد خواستشو به زور به ملتها دیکته کنه باید هم شکست و ذلت باشه
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    شکست پوتین به علت دست کم گرفتن اتحاد مردم اوکراین بود . قدرت نظامی اوکراین با روسیه تقریبا غیر قابل مقایسس اما خواست خداست که بزرگترین ارتش دنیا با گذشت نزدیک چهل روز از به دست اوردن موفقیت خاصی در مقابل کشوری مثل اوکراین عاجز و ناتوان باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس