اعتراض گسترده شعیان پاکستان به حمله تروریستی علیه نمازگزاران در پیشاور

تظاهرات گروه‌های سیاسی و مذهبی شیعی در پاکستان در محکومیت عملیات تروریستی امروز جمعه در مسجد جامع شهر «پیشاور» که منجر به شهادت ده‌ها نمازگزار شیعه شد، در شهرهای مختلف این کشور برپا شد.

به گزارش مشرق، تعداد زیادی از فعالان سیاسی، مذهبی و مدنی متعلق به احزاب سیاسی شیعه عصر جمعه در شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام‌آباد پایتخت این کشور در اعتراض به حمله تروریستی به مسجد شیعیان پیشاور دست به تظاهرات زدند.

تجمع معترضان به رهبری حزب مجلس وحدت مسلمین از احزاب پیشروی شیعیان پاکستان و همچنین نهضت فقه جعفریه مقابل باشگاه خبرنگاران اسلام‌آباد برگزار شد که طی آن شرکت کنندگان خشم خود را علیه عناصر تروریستی و تکفیری ابراز کردند.

سخنرانان با ابراز نگرانی نسبت به موج جدید تحرکات تروریستی به ویژه توطئه فرقه گرایی در شهرهای مختلف پاکستان، خواستار برخورد قاطع دولت و ارتش علیه عاملان این اقدامات شنیع شدند.

تظاهرات مشابهی نیز عصر جمعه در شهرهای لاهور، پیشاور، کویته و کراچی برگزار شد و معترضان حمله تروریستی به مسجد جامعه شیعیان شهر پیشاور را محکوم کردند.

دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با انتقاد از عملکرد دولت ایالتی و نهادهای امنیتی، گفت: عناصر تروریستی از بی توجهی نهادهای ذیربط استفاده کرده و بار دیگر طرح‌های بزدلانه و شیطانی خود را علیه مسلمانان و مردم بی دفاع اجرا کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری خطاب به دولت پاکستان و مسوولان سازمان‌های مجری قانون گفت: حمله امروز یک زنگ هشدار است و اگر جلوی تکفیری‌ها و دشمنان وحدت مسلمانان گرفته نشود دستاوردهای پاکستان در مبارزه با تروریسم و فداکاری‌ها در مسیر صلح مخدوش خواهد شد.

اعتراض گسترده شعیان پاکستان به حمله تروریستی علیه نمازگزاران در پیشاور

پلیس پاکستان اعلام کرد: درپی حمله یک مهاجم انتحاری و تیراندازی وی در مسجد جامعه شیعیان شهر پیشاور حین اقامه نماز جمعه دست کم ۵۶ نمازگزار جان خود را از دست دادند. ۱۹۰ نفر در این انفجار انتحاری نیز زخمی شده که وضعیت تعدادی از آنان وخیم گزارش شده است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این عملیات تروریستی را برعهده نگرفته است اما برخی منابع آگاه در پاکستان از دست داشتن داعش در این حمله مرگبار خبر می‌دهند.

در گذشته گروه‌های تروریستی نظیر داعش، تحریک طالبان پاکستان و لشکر جهنگوی مسوولیت بسیاری از حملات به تجمعات شیعه، ترور شخصیت‌های شیعی و انفجار مساجد و حسینه شیعیان در شهرهای مختلف این کشور را برعهده گرفته‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    7 1
    چرا سازمان ملل، شورای امنیت و حقوق بشر و کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا این عملیات تروریستی را محکوم نکردند و برای مردم اوکراین سینه چاک هستند؟؟!!!!!! آفرین بر پوتین شیر مرد . بکوب که خوب میکوبی. تا ۲۴ ساعت آینده کل اوکراین سقوط خواهد کرد.
  • احمد شیرازی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    6 1
    لعنت به شما ادم کشان شیک پوش لعنت به شما خالقان تکفیر و وهابیت لعنت به شیطان بزرگ و انگلیس خبیث
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    3 1
    بیچاره شیعه ها همه جا بهشون ظلم میشه. تو یمن تو عراق تو لبنان رژیم صهیون تو پاکستان. اوایل هم که تو افغانستان همش انفجار تو مساجد شیعیان میشد. اما چیزی که رسانه ها تو بوق کرنا میکنن یهودستیزی! تازگیا هم که سازمان ملل حتی حرف زدن ضد هولوکاست رو جرم اعلام کرده! دمش گرم
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 0
      عذر میخوام اشتباهی منفی زدم
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 0
      توسط برادرای مسلمونتون کشته میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس