کد خبر 1370063
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
اقامه نماز میلیونی عید فطر در پاکستان؛ نمایش وحدت و برادری

میلیون‌ها نفر از مسلمانان در پاکستان اعم از شیعه و اهل تسنن نماز عید سعید فطر را صبح امروز - سه شنبه - در مساجد، اماکن مذهبی و فرهنگی، حوزه‌های علمیه و حسینیه‌ها به صورت گسترده و باشکوه اقامه کردند.

به گزارش مشرق، مسلمانان پاکستانی در شهرهای مختلف این کشور از جمله اسلام‌آباد، کراچی، لاهور، کویته، پیشاور، راولپندی، حیدرآباد، اسکردو، گلگیت، پاراچنار و لارکانا به صورت پر شور در نماز عید سعید فطر معروف به "عید شیرین" شرکت کردند.
 
بزرگ‌ترین مراسم نماز عید سعید فطر این کشور با حضور ده‌ها هزار نفر در مسجد ˈفیصلˈ اسلام‌آباد و مسجد ˈشاهیˈ در لاهور مرکز ایالت پنجاب برگزار شد.

هموطنان ایرانی مقیم پاکستان نیز در شهرهای مختلف این کشور همراه و همدوش با براداران دینی خود نماز عید سعید فطر را در مسجد مجتمع مسکونی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد و خانه‌های فرهنگ ایران در شهرهای کراچی، لاهور، کویته و پیشاور برگزار کردند.

پاکستانی‌ها از چند روز باقی مانده به پایان ماه رمضان برای استقبال از عید سعید فطر (عید شیرین) و برگزاری جشن‌های گسترده مردمی آماده شده بودند.

وزارت کشور پاکستان نیز تعطیلات عید قربان را در این کشور چهار روز اعلام کرد.

«عارف علوی» رییس جمهوری و «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان نیز در پیام‌هایی عید سعید فطر را به هموطنان خود و مسلمانان جهان تبریک گفتند.

رهبران دینی، گروه‌های اسلامی و احزاب مذهبی در آستانه فرا رسیدن عید فطر از مردم پاکستان خواستند تا با وحدت، برادری و یکپارچگی در روز عید سعید فطر؛ نمایشگر وحدت در برابر عناصر ضد اسلام و آن‌هایی باشند که با پاشیدن بذر نفاق و فتنه بین مسلمانان قصد سو استفاده و ضدیت با دین مبین اسلام را دارند.

عید سعید فطر به عنوان رویداد تاریخی در میان مسلمانان پاکستانی اعم از شیعه و سنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خیابان‌ها، اماکن عمومی و مذهبی و موسسات آموزشی و دولتی با فرا رسیدن عید سعید فطر در سراسر پاکستان آذین‌بندی شده و مسلمانان لباس‌های نو بر تن کرده و در مساجد مناطق محل سکونت خود گرد هم می‌آیند.

با اعلام تعطیلات رسمی در پاکستان، مردم به دید و بازدیدها و انجام سفرهای کوتاه به شهرها و روستاهای موطن خود می‌پردازند.

نیروهای ارتش و پلیس پاکستان نیز برای حفظ آرامش در این روزها و جلوگیری از هرگونه حادثه‌ای تدابیر امنیتی خاصی اندیشیده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس