کد خبر 1541167
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
۱۶۴ عضو حزب اپوزیسیون بنگلادش به قتل متهم شدند

دستکم ۱۶۴ تن از سران و رهبران حزب ملی‌گرای بنگلادش (BNP) به قتل یک افسر پلیس در جریان یک تظاهرات گسترده متهم شدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، صلاح‌الدین میا از مقام‌های ارشد پلیس بنگلادش یکشنبه گفت: دستکم ۱۶۴ عضو حزب ملی‌گرای بنگلادش از جمله میرزا فخرالاسلام عالم‌گیر دبیرکل این حزب به قتل یک افسر پلیس متهم شده‌اند.

به نوشته این خبرگزاری، این اتهام هسته‌ای اصلی رهبری اپوزیسیون را هدف قرار داده و ممکن است که روند انتخابات سراسری آتی را از خط خارج کند.

عالم‌گیر ۷۵ ساله پس از بازداشت و زندانی شدن خالده ضیا نخست وزیر پیشین و تبعید پسر خالده ضیا به انگلیس، رهبری حزب ملی‌گرای بنگلادش را در دست گرفت.

خالده ضیا که به اتهام فساد مالی زندانی شده بود اکنون در حبس خانگی قرار دارد و بیمار است. با این حال، حزب ملی‌گرای بنگلادش در ماه‌های گذشته اعتراضات و تظاهرات گسترده‌ای علیه دولت شیخ حسینه واجد نخست وزیر فعلی سازماندهی کرده است.

هواداران حزب ملی‌گرای بنگلادش و حزب جماعت اسلامی روز شنبه تظاهرات گسترده ای با حضور بیش از یکصد هزار نفر برگزار کرده و خاهان استعفای شیخ حسینه و برگزاری یک انتخابات آزاد و عادلانه تحت مدیریت یک دولت بی‌طرف شدند.

در جریان این تظاهرات یک افسر پلیس کشته شد و دبیرکل حزب ملی‌گرای بنگلادش در این رابطه «بازداشت و بازجویی» شد. پلیس، فعالان این حزب را به قتل این افسر پلیس متهم کرده است.

گزارش‌ها حاکی است که در این تظاهرات حدود هفتصد معترض نیز بازداشت شدند.

به دنبال تشدید خشونت‌ها در بنگلادش روز یکشنبه نیز درگیری‌هایی میان معترضان و پلیس رخ داد. داکا پایتخت بنگلادش در حال حاضر تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد و هزاران پلیس در حال گشتزنی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس