کد خبر 1348080
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
همبستگی اسلامی در پاکستان علیه تکفیر و جنایات داعش

جنایت وحشتناک داعش در شهر«پیشاور» موج خشمی در میان مسلمانان پاکستان علیه تکفیری‌ها را به وجود آورد، به نحوی که رهبران سیاسی این کشور و علمای مذاهب اسلامی برای مقابله با تروریسم اعلام همبستگی کردند.

به‌ گزارش مشرق، حمله تروریستی روز گذشته به مسجد  «امامیه» شیعیان در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا ده‌ها نمازگزار را به خاک و خون کشید.

این جنایت درحالی رخ داد که رهبران مذهبی پاکستان ضمن هشدار نسبت به تلاش دولت این کشور برای مصالحه با عناصر تروریستی و انجام مذاکرات صلح، معتقدند که سازش با جنایتکاران و تروریست‌هایی که دست آنان به خون هزاران بی گناه آغشته است، خیانت به کشور و فداکاری‌ها در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی است.

عملیات انتحاری تروریست داعشی در شهر پیشاور شوک بزرگی به مردم پاکستان به ویژه جامعه شیعیان این کشور که طی سال‌های اخیر بارها هدف حملات تروریستی و عناصر تکفیری قرار گرفته‌اند، وارد کرد.

مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای انفجار پیشاور امروز در حالی میان اشک و ماتم خانواده‌های قربانیان و آسیب دیدگان برگزار شد که با جان باختن چند نفر دیگر از زخمی‌های این حادثه شمار شهدا به ۶۲ نفر افزایش یافت.

دبیرکل مجلس وحدت مسلمین از احزاب پیشروی شیعیان پاکستان سهل انگاری نهادهای امنیتی و نظارتی بر تحرکات تروریستی را به شدت مورد سرزنش قرار داد و گفت: هرگونه تمایل دولت به سازش با تروریست‌ها و برقراری آتش بس میان یکدیگر نتایجی مانند حمله به مسجد پیشاور را بدنبال خواهد داشت.

همبستگی اسلامی در پاکستان علیه تکفیر و جنایات داعش

حجت الاسلام والمسلمین«ناصر عباس جعفری» مردم پاکستان و تمامی ملت‌های مسلمان و آزادیخواهان جهان را به پیوستن به تظاهرات گسترده فردا (یکشنبه) در محکومیت انفجار پیشاور فراخواند و گفت: باید علیه تکفیری‌ها و حامیان تروریسم یکصدا شویم و همزمان باید دلایل نا امنی برای شهروندان و کم کاری در برابر تهدیدات تروریستی مشخص شود.

این درحالی است که رهبران سیاسی پاکستان به ویژه علمای مذاهب اسلامی و گروه‌های تقریبی اهل تسنن این کشور نیز با ابراز تاسف و اندوه نسبت به شهادت جمع زیادی از نمازگزاران در شهر پیشاور، اعلام کردند: تروریست‌ها درپی تخریب فضای وحدت و همزیستی اسلامی در پاکستان هستند.

جبهه علمای اهل تسنن امروز طی کنفرانس خبری در شهر پیشاور با محکومیت حمله تروریستی به مسجد شیعیان، با خانواده‌های شهدا و زخمی‌ها ابراز همدردی کرده و گفتند: مسلمانان پاکستان کنار یکدیگر ایستاده اند و هرگز در تله تکفیری‌ها، تروریسم و حامیان آنان گرفتار نخواهند شد.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان که همزمان سخنگوی کابینه دولت این کشور نیز محسوب می‌شود، امروز طی پیامی گفت: تمام مردم پاکستان در کنار آسیب دیدگان حمله تروریستی به مسجد شیعیان پیشاور قرار دارند و ما باید با همبستگی و اتحاد با افراط‌ گرایی مقابله کنیم.

همبستگی اسلامی در پاکستان علیه تکفیر و جنایات داعش

«پیر نورالحق قادری» وزیر امور مذهبی و ادیان در پاکستان نیز با محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در شهر پیشاور گفت: حمله به عبادتگاه نقشه شوم دشمنان برای هرج و مرج و تخریب وحدت در پاکستان است.

قرار است فردا یکشنبه تظاهرات گسترده علیه حمله تروریستی داعش به شیعیان پیشاور، در سراسر پاکستان برگزار شود.

گروه تروریستی داعش که سال‌های اخیر نیز در حملات متعدد به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان از جمله شیعیان پاکستان دست داشته است، شب گذشته مسوولیت حمله انتحاری به مسجد امامیه در شهر پیشاور را برعهده گرفت و اعلام کرد: داعش به حمله علیه شیعیان در پاکستان و افغانستان ادامه خواهد داد.

«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان با سرزنش اقدام بزدلانه حمله به مرکز شیعیان در پیشاور اعلام کرد که وی از نزدیک با مسوولان اداره ملی مبارزه با تروریسم در ارتباط است و نهادهای امنیتی این کشور به نتایج موثری در شناسایی عوامل دخیل در حمله انتحاری دست یافته‌اند.

عناصر تکفیری و افراط‌گرا در پاکستان سال‌های اخیر در کنار گروه‌های تروریستی از جمله داعش خون هزاران بی‌گناه را با هدف تخریب چهره رحمانی و صلح‌دوست دین مبین اسلام به زمین ریختند، خطری که نه تنها در پاکستان بلکه در سراسر جهان وحدت و انسجام مسلمانان را تهدید می‌کند، حمله تروریستی به مسجد شیعیان پیشاور بار دیگر زنگ بیداری در برابر تکفیریت و حامیان آنان در منطقه را به صدا درآورده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس