روایت «فتح» از بدعهدی آمریکا؛ وعده‌های «بایدن» به فلسطین دود شد

نائب رئیس جنبش فتح فلسطین گفت، تمامی وعده‌هایی که آمریکا در پی رئیس‌جمهور شدن «جو بایدن» داده بود، دود شد.

به گزارش مشرق، «محمود العالول» نائب رئیس جنبش فتح فلسطین در مصاحبه‌ای با تلویزیون فلسطین بر بد عهد بودن آمریکایی‌ها تأکید کرد.

وی گفت، تمام وعده‌های آمریکا که پس از رئیس‌جمهور شدن «جو بایدن» به فلسطین داده شده بود، دود شد و به هوا رفت.

العالول در ادامه تصریح کرد، موضع فلسطین برای همگان روشن است؛ فلسطین موضعی محکم دارد که در مقابل فشارها از اصول خود کوتاه نمی‌آید.

وی سپس بر ضرورت تغییر استراتژی در مقابله با رژیم اشغالگر تأکید کرد و گفت، این موضوع یکی از خروجی‌های نشست شورای مرکزی فلسطین است.

العالول اعلام کرد: ما ملت امیدواری هستیم که به مبارزه برای تحقق اهدافمان ادامه می‌دهیم.

وی به افزایش جنایات رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت، از ابتدای سال جاری میلادی ۱۶ فلسطینی بی گناه به شهادت رسیده‌اند.

العالول در پایان گفت، رنج فلسطینی‌ها در قدس اشغالی نتیجه اقدامات بی سابقه رژیم اشغالگر است و نبرد مستمر و دائمی در این شهر ادامه دارد.

«محمود عباس» رئیس تشیکیلات خودگردان چندی پیش گفت که فلسطینی‌ها منتظر هستند آمریکا به تعهد خود در حمایت از راه‌حل دو دولتی، رد شهرک‌سازی‌ها، حفظ وضعیت موجود در مسجد الاقصی، جلوگیری از اخراج فلسطینی‌ها از  بیت المقدس و توقف جانبداری‌ها از رژیم صهیونیستی عمل کند تا امیدها برای پایان اشغالگری بازگردد و حق فلسطینیان در تعیین سرنوشت و دستیابی به آزادی و استقلال به رسمیت شناخته شود.

از دیگر وعده‌های انتخاباتی جو بایدن بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی بود که بایدن در نتیجه فشارهای صهیونیستی از آن عقب نشست.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ سفارت این کشور در فلسطین اشغالی را به قدس اشغالی منتقل کرده و کنسولگری آمریکا برای فلسطینیان در این شهر را تعطیل کرد. با این حال دولت بایدن وعده داده بود این کنسولگری را بازگشایی خواهد کرد.

در همین ارتباط، منابع صهیونیستی چندی پیش فاش کردند که رئیس جمهور آمریکا درخواست رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای دیدار را رد کرده است.

منابع مذکور گفتند که این اقدام آمریکا نیز دلیل دیگری بر این مسئله است که منازعه فلسطینی-اسرائیلی در انتهای فهرست اولویت‌های سیاست خارجی دولت بایدن قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس