فلسطین

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و نماینده این رژیم در سازمان ملل در اظهاراتی جداگانه، با هرگونه تصمیم آمریکا برای بازگشایی کنسولگری برای فلسطینی‌ها در قدس شرقی مخالفت کردند.

به گزارش مشرق، اظهارات «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا مبنی بر تصمیم دولت واشنگتن برای بازگشایی کنسولگری این کشور در قدس شرقی برای فلسطینی‌ها، با واکنش منفی مقام‌های رژیم صهیونیستی همراه شد.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، به بلینکن گفته تل‌آویو با بازگشایی کنسولگری آمریکا برای فلسطینی‌ها مخالف است.

بیشتر بخوانید:

حمله نتانیاهو به مقام فرانسوی؛ اسرائیل قطب دموکراسی منطقه است!

به نوشته روزنامه «جروزالم‌ پست»، نتانیاهو در صحبت‌هایی که پیش از اعلام این تصمیم آمریکا توسط بلینکن با او داشت، گفته بود اسرائیل تمایل دارد کنسولگری آمریکا برای تشکیلات خودگردان، در قلمرو این رژیم نباشد.

«گیلعاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل و سفیر این رژیم در آمریکا نیز در مخالفت با این تصمیم آمریکا گفت: «البته این اختیار ویژه آمریکا است که کنسولگری [در قدس شرقی] را بازگشایی کند اما اسرائیل مخالفت صریح خود با گشایش کنسولگری در محدوده اروشلیم (قدس اشغالی) را اعلام کرده است».

اردان در مصاحبه با شبکه «کان‌نیوز»، اظهار داشت: «این [کنسولگری] می‌تواند در ابودیس یا رام‌الله باشد. این واقعیت که آمریکایی‌ها شاید نگرانی‌های امنیتی برای کارمندان خود در صورت افتتاح کنسولگری در چنین مکان‌هایی داشته باشند، همان چیزی است که ما درباره‌اش هشدار داده‌ایم».

بر اساس این گزارش، وی همچنین گفت که افتتاح سفارتخانه تشکیلات خودگردان در قدس شرقی نیز با سیاست آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در تضاد است.

روز سه‌شنبه بود که وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به فلسطین اشغالی خبر داد که کنسولگری این کشور در قدس شرقی برای رسیدگی به امور فلسطینیان بازگشایی خواهد شد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در دوران ریاستش سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی انتقال داد و در اقدامی دیگر،‌ کنسولگری این کشور در قدس شرقی را نیز تعطیل و اعلام کرد که فلسطینیان برای انجام امور خود باید به سفارت آمریکا در قدس اشغالی مراجعه کنند.

این اقدام ترامپ با مخالفت گسترده کشورهای منطقه و بین‌المللی همراه بود ولی وی بدون توجه به این مخالفت‌ها و در راستای خواسته صهیونیست‌ها اقدام به انتقال سفارت آمریکا به قدس کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس