کد خبر 1385620
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹
اقدام نمایشی دولت بایدن درباره فلسطینیان

دولت کنونی آمریکا در اقدامی نمایشی یکی از تصمیم‌های دولت سابق درباره فلسطینیان را لغو کرده و دفتر امور فلسطینیان را از سفارت آمریکا در بیت‌المقدس جدا کرد.

به گزارش مشرق، دولت بایدن اخیرا در اقدامی نمایشی تصمیم دولت دونالد ترامپ برای ایجاد ساختمانی در سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی برای تعامل با فلسطینیان را لغو کرد.

به گزارش پایگاه خبری آکسیوس، این اقدام نمادین این پیام را دارد که روابط آمریکا با رژیم صهیونیستی و روابط آمریکا با فلسطینیان متفاوت است.

این اقدام در حالی روی می‌دهد که «جو بایدن» ‌رئیس جمهور آمریکا قرار است که ماه آینده به سرزمین‌های اشغالی سفر کند و طی این سفر با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند.

دولت بایدن همچنان در تلاش است که کنسولگری خود در بیت‌المقدس را که ماموریت امور دیپلماتیک با تشکیلات خودگردان فلسطین را برای ۲۵ سال به عهده داشت، بازگشایی کند. دولت ترامپ این کنسولگری را در سال ۲۰۱۹ تعطیل کرد.

رژیم صهیونیستی به شدت با ایده بازگشایی این کنسولگری مخالف است اما دولت بایدن معتقد است که جدا کردن دفتر امور فلسطینیان از سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی، گامی کوچک در این زمینه به شمار می‌آید.

زمانی که دولت ترامپ، سفارت آمریکا را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل کرد و پس از آن کنسولگری خود در قدس را تعطیل کرد، «دیوید فریدمن» سفیر وقت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی نمایندگی دیپلماتیک آمریکا برای فلسطینیان را کاهش داده و این دفتر را تحت کنترل سفارت آمریکا در اسرائیل قرار داده و تمامی نمادهای حق حاکمیت فلسطینیان در بیت‌المقدس را حذف کرد.

دیپلمات‌های آمریکایی که در این کنسولگری فعالیت داشتند، تحت واحد امور فلسطینیان در سفارت آمریکا در اسرائیل به کار خود ادامه دادند. کانال گزارش دهی مستقیم این کنسولگری به واشنگتن لغو شده و هرگونه گزارش برای ارسال به وزارت امور خارجه آمریکا یا دیگر نهادهای دولتی باید با موافقت فریدمن همراه می‌شود.

این بدان معنا بود که دیدگاه فلسطینیان گاهی اوقات به حاشیه رانده می‌شد و در گزارشی دهی به واشنگتن درباره سیاست‌های رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی کرانه باختری، نوار غزه و قدس شرقی باید از فیلتر سفیر آمریکا در اسرائیل عبور می‌کرد.

دولت بایدن در حالی مدعی است که قصد دارد روابط با فلسطینیان را بهبود ببخشد که همچنان بر حمایت کامل خود از رژیم صهیونیستی تاکید می‌کند. رژیم صهیونیستی نیز به پشتوانه حمایت‌های آمریکا طی ماه‌های اخیر سیاست‌های شهرک‌سازی خود در اراضی اشغالی فلسطینیان را توسعه بخشیده است.

از سوی دیگر، دولت بایدن در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به حمایت تمام و کمال از صهیونیست‌ها پرداخته و به تامین مهمات و تجهیزات مورد نیاز صهیونیست‌ها به خصوص برای سامانه گنبد آهنین پرداخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس