مخالفت مجدد بنت با بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی - کراپ‌شده

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر قدس را پایتخت این رژیم خواند و گفت که جایی برای کنسولگری آمریکا در قدس که به فلسطینی‌ها خدمت می کند.

به گزارش مشرق، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه موضع کابینه خود را در مورد باز کردن کنسولگری آمریکا در قدس به روی فلسطینیان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، بنت در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با لیبرمن وزیر دارایی و لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت که موضع او این است که جایی برای کنسولگری آمریکا در خدمت فلسطینی‌ها در قدس وجود ندارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه  موضع خود را شفاف و بدون نمایش بیان می‌کند قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی خواند.

نفتالی بنت همچنین گفت که قصد دارد شهرک اویتار را طبق توافق با نمایندگان شهرک‌نشین‌ها ایجاد کند. او توضیح داد: ما پشت همه توافقاتی هستیم که امضا کردیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه این رژیم را ما اسرائیل را از سه سال بی ثباتی بیرون آورده است، گفت: کابینه باثبات است و روزهای خود را پر خواهد کرد و فردا صبح با کابینه و بودجه ثابت شروع می‌کنیم و آزمون بزرگ، خویشتن‌داری است.

وی ادامه داد: اگر تضاد بین خود را کنار بگذاریم، به زودی انتخاباتی برگزار نمی‌شود و اسرائیل را ده پله پیش خواهیم برد.

لیبرمن گفت که به یاد نمی آورد که هیچ کابینه‌ای در اسرائیل در این سطح بین وزرا همکاری داشته باشد و سطحی از همکاری و ضمانت‌های متقابل بین وزرا وجود دارد که قبلاً ندیده بوده است و هر از گاهی اصطحکاک و تقابل وجود دارد، اما این مهم نیست.

روزنامه جروزالم پست اخیرا نوشت، بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی نیازمند تأکید کابینه تل‌آویو است؛ اما کابینه نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با این اقدام مخالف است.

ماه گذشته یک روزنامه عبری‌زبان به نقل از بنت نوشت، که در جریان ملاقات با بایدن در کاخ سفید (در ماه آگوست) در سه موضوع ایران، بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی و توقف شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری، به بایدن «نه» گفته است.

اولین بار، خرداد امسال بود که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا خبر داد که واشنگتن کنسولگری خود در قدس شرقی را برای رسیدگی به امور فلسطینیان بازگشایی خواهد کرد.

به عقیده کارشناسان نگرانی رژیم صهیونیستی از افتتاح کنسولگری آمریکا در قدس شرقی بابت پیامدهای آن در تضعیف حاکمیت اسرائیل بر این شهر و بازگشت ایالات متحده به سیاست قدیمی خود در مورد تقسیم قدس میان رژیم صهیونیستی و فلسطین و در نهایت به معنای تشکیل کشور مستقل فلسطین است.

روزنامه اسرائیل الیوم هم به تازگی نوشته است که در صورت بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس عملاً دو نهاد دیپلماتیک آمریکایی در قدس فعالیت خواهند کرد، یکی سفارتی که به امور رژیم صهیونیستی رسیدگی می‌کند و دیگری کنسولگری آمریکا که به امور فلسطین در قدس، کرانه باختری و غزه و همچنین شهرک‌نشینان در کرانه باختری رسیدگی خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس