کد خبر 1346782
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
اوکراینی‌ها در مرزهای غربی کشور

سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی گفت، ده‌ها آواره اوکراینی که قصد ورود به تل‌آویو داشتند از فرودگاه بن‌گوریون عودت داده شدند.

به گزارش مشرق، «یوگنی کورنیچوک» سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی حاضر به پذیرش ده‌ها آواره اوکراینی نشده و آنها را از فرودگاه «بن گوریون» عودت داده است.

بر اساس گزارش وب‌سایت عبری «واللا»، کورنیچوک در کنفرانسی مطبوعاتی در تل‌آویو گریه سر داد و گفت، از تصمیم وزارت کشور رژیم صهیونیستی مبنی بر عدم اعطای اجازه ورود به پناهجویان اوکراینی از لهستان و مجارستان به فلسطین اشغالی ناامید شده است.

بیشتر بخوانید:

لحظه حمله نیروهای اسرائیلی به خبرنگار فلسطینی +عکس

وی افزود، در شش روز اخیر ده‌ها شهروند اوکراینی از فرودگاه بن‌گورین به کشورهایی که از آنجا آمده بودند، عودت داده شدند. از این پناهجویان ضمانت‌هایی ما بین ۳.۱۰ تا ۶.۲۰ هزار دلاری درخواست می‌شود و این واقعا سخت است. آوارگان اوکراینی برای کار به اسرائیل نیامده‌اند، آنها از جنگ گریخته‌اند و درخواست کمک دارند.

در ادامه این گزارش آمده، کورنیچوک با گریه ادامه داد: ما نیازمند کمک بیشتر اسرائیل هستیم. امیدواریم طی روزهای آینده کمک بیشتری به ما بکنند، این مسأله‌ای ضروری است.

وی افزود، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در تماس تلفنی جمعه گذشته با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار کمک تسلیحاتی شده است.

کورنیچوک با این حال درخواست کیف از تل‌آویو مبنی بر مجهز کردن اوکراین به سامانه «گنبد آهنین» را تکذیب کرد و گفت: موشک‌های روسی پیشرفته‌تر از موشک‌هایی است که از غزه شلیک می‌شوند ما نیاز به یک سامانه پدافندی دیگر داریم.

این در حالی است که دیروز (سه شنبه) بخش شهرک‌سازی سازمان جهانی صهیونیسم از آغاز اقدامات خود به منظور ساخت شهرک‌هایی در «النقب» برای یهودیان آواره اوکراینی خبر داده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 0
    Return to sender
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    4 0
    قابل توجه امریکا و اروپا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اسرائیل آدم کش اینجا شانس آورده و فهمیده که نباید به دامان آمریکا و اروپا پناه ببره!!!!!!!
    • IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      0 0
      باید اوکراین اسرائیل رو ادب کنه حاشا به غیرتت اوکراین.خاک تو سرت میزاری اسرائیل با شهروندات اینطوری برخورد کنه
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    چه احمقهایی هستند اینها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس