کد خبر 1346388
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
شهرک‌سازی در «النقب» برای یهودیان آواره اوکراینی

بخش شهرک‌سازی سازمان جهانی صهیونیسم از آغاز اقدامات خود به منظور ساخت شهرک‌هایی در «النقب» برای یهودیان آواره اوکراینی خبر داد.

به گزارش مشرق، بخش شهرک‌سازی سازمان جهانی صهیونیسم اعلام کرد،   تحرکاتی به منظور ساخت هزار واحد مسکونی برای یهودیان فراری از اوکراین را آغاز کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، «یشار مرلینگ» رئیس بخش شهرک‌سازی این سازمان گفت، چند هفته قبل از آغاز درگیری‌ها در اوکراین، طرحی مفصل برای ایجاد منازل موقت برای خانواده‌های یهودی اوکراینی که قصد مهاجرت به فلسطین اشغالی دارند، ارائه کرده است.

در ادامه این گزارش آمده، این طرح شامل ساخت واحدهای مسکونی از ۵۵ متر تا ۹۰ متر مربع برای مهاجران یهودی اوکراینی است و قرار است واحدهای مذکور در نزدیکی مرزهای شمالی در «النقب»، «وادی عربه»، «وادی الینابیع» در «بیسان» و «وادی اردن» ساخته شود.

منطقه بیابانی النقب در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ واقع است و حدود ۱۴ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد  و قبایل عرب به دلیل تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی در شرایط معیشتی سخت و امکانات اندک در آنجا زندگی می‌کنند.

رژیم صهیونیستی اخیرا به منظور یهودی سازی مناطقی از النقب اقدام به حفاری‌ها و تخریب املاک ساکنان عرب آنجا کرده با اعتراض گسترده آنها روبه‌رو شده است.

ششمین روز از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در حالی برگزار می‌شود که هیأت‌های روس و اوکراینی در شهر «گومل» بلاروس روز گذشته (دوشنبه) پس از جنجال‌هایی با یکدیگر نشست برگزار کردند و هیأت روس،  خلع سلاح اوکراین را شرط توافق با کی‌یف مطرح کرد و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز اعلام کرد که برای تفاهم با روسیه خواهان آتش‌بس فوری و خروج نظامیان روس از قلمرو اوکراین است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    باید محل این شهرکها را با موشک بزنن
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      0 1
      اندازه این غلط کردن ها نیستید اخه
  • نیما IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 0
    فعلا که ما همه غلطها کردیم شما هم هیچ کاری نتونستید بکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس