مجلس نمایندگان آمریکا به اجرای متمم ۲۵ رای داد

مجلس نمایندگان آمریکا کمک مالی ۱.۵ میلیارد دلاری برای اختصاص به سامانه «گنبد آهنین» را به همراه کمک امنیتی سالانه ۳.۸ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی تصویب کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه حمایت‌های همه جانبه واشنگتن از تل آویو، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در بودجه سال مالی ۲۰۲۲ این کشور، به سنت کمک‌های مالی گسترده ایالات متحده به رژیم صهیونیستی از جیب مالیات دهندگان آمریکایی ادامه دادند. 

منابع رسانه‌ای در فلسطین اشغالی از تصویب بودجه کمک مالی گسترده آمریکا به رژیم صهیونیستی خبر دادند. طبق این گزارش‌ها، مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه تصویب بودجه سال مالی ۲۰۲۲، کمک‌ مالی ۱.۵ میلیارد دلاری واشنگتن برای تامین مالی سامانه «گنبد آهنین» را تصویب کرد.

طبق گزارش روزنامه‌های «یدیعوت آحارونوت» و «هاآرتص»، مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه طرح ارائه شده برای بودجه سال مالی ۲۰۲۲ را تصویب کرد؛ طرحی که ۲۷۴۱ صفحه است و در بخشی از آن تخصیص بودجه اضطراری برای سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی آمده است.

تصویب بودجه ۵.۳ میلیارد دلاری برای تل‌آویو توسط آمریکا


توییت نفتالی بنت درباره تصویب بودجه در مجلس نمایندگان آمریکا

روزنامه یدیعوت آحارونوت همچنین خبر داد که مجلس نمایندگان آمریکا علاوه بر تخصیص ۱.۵ میلیارد دلار برای سامانه گنبد آهنین، کمک امنیتی سالیانه به رژیم صهیونیستی به ارزش ۳.۸ میلیارد دلار را تصویب کرد. تصویب بودجه و هزینه‌های عمومی از اختیارات انحصاری مجلس نمایندگان آمریکا است.

اقدام مجلس نمایندگان آمریکا با واکنش سریع نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مواجه شد. نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس در صفحه توییتر خود به دو زبان عبری و انگلیس از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا و همچنین جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور تشکر کرد.

نفتالی بنت نوشت: «مایل هستم از دوستانمان در مجلس نمایندگان آمریکا برای تأیید کمک امنیتی اسرائیل که شامل یک میلیارد دلار اضافی برای رهگیرهای گنبد آهنین است، تشکر کنم. ما از تعهد ایالات متحده به امنیت اسرائیل بسیار قدردانی می‌کنیم. دوست دارم به طور خاص از رئیس‌جمهور بایدن تشکر کنم که در دیدارمان قول داد که این کمک‌ها تصویب خواهد شد و به قولش عمل کرد».

تصویب بودجه کمک‌ مالی به رژیم صهیونیستی در شرایطی انجام شد که اواخر شهریور سال جاری، احتمال حذف کمک مالی آمریکا برای گنبد آهنین خبرساز شده بود. آن زمان تعدادی از اعضای کنگره آمریکا خواستار حذف کمک یک میلیارد دلاری به سامانه گنبد آهنین از قانون بودجه و بررسی آن در قانون بودجه دفاعی شدند که این باعث تاخیر چند ماهه در ارائه کمک اضطراری به رژیم صهیونیستی شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس