به گزارش مشرق، مسعود اسداللهی در کانال تلگرامی خود نوشت: منابع رسانه ای نزدیک به مخالفان نظام سوریه خبری را منتشر کرده اند مبنی بر  اینکه "در تحولی جدید در جنگ اوکراین که احتمال گسترش این جنگ به خارج از این کشور را امکان پذیر می سازد، خلبان های ارتش اوکراین وارد لهستان شده اند تا ٧٠ فروند هواپیمای جنگنده را از بعضی از کشورهای اروپای شرقی به شرح زیر تحویل بگیرند:

٢٨ فروند میگ ٢٩ از لهستان

١٢ فروند میگ ٢٩ از اسلواکی

١٦ فروند میگ ٢٩ و ١٤ فروند سوخوی ٢٥ از بلغارستان"

این اقدام که به خواست و دستور آمریکا و انگلیس انجام می شود، سه هدف را در پی خواهد داشت:

 توسعه صحنه درگیری های نظامی به کشورهای دیگر در شرق اروپا و درگیر کردن روسیه در چند جبهه

 خالی کردن ارتش های کشورهای شرق اروپا از تسلیحات روسی باقیمانده از دوران شوروی سابق

 وابسته کردن ارتش های اروپای شرقی به تسلیحات غربی 

در واقع جهان غرب با فریب دیگر کشورهای اروپای شرقی، آنها را به سرنوشتی همچون اوکراین دچار خواهد کرد که به غیر از ویرانی و قربانی شدن در صحنه منافع غربی ها، منفعتی برای آنان در پی نخواهد داشت.

کشورهای اروپای شرقی در سه دهه اخیر نشان داده اند که فاقد اراده مستقل و فاقد شخصیت ملی هستند و به راحتی در مقابل أوامر آمریکا، سر خم می کنند. اینها همان کشورهایی هستند که رامسفیلد(وزیرخارجه اسبق آمریکا) از آن کشورها با عنوان "اروپای جوان" در مقابل "اروپای پیر" (فرانسه، آلمان و...) یاد کرده بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • شهروز IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    5 4
    کشور های جهان یا غربی هستند یا شرقی و متعاقب آن تسلیحاتشان هم همانطور بالاخره. سر گروه تعیین کنندست
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      10 1
      چقدر خوب آمریکا نقشه هاشو پیاده میکنه بهمراه ناتو.خاورمیانه با چه کسایی روبرو بوده
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      5 0
      بعد از انکه هواپیماهای ساخت شوروی سابق به اکراین تحویل شد این کشورها باید برای گدایی خرید اسلحه سراغ کدام کشورها بروند ؟هزینه های خرید سلاح. اموزش سلاح. نکهداری سلاح مستلزم امضای قرارداد ننگین کاپیتالاسیون با امریکاست. جاسوسان امریکایی چند ماه پیش از قصد حمله روسیه به اکراین خبر داشتند ولی هیچ اقدام عملی برای عضویت اکراین در نانو یا تسلیح این کشور به سلاح بازدارنده نکردند تا روسیه حمله کند و منافع دیگری برای انها در پی داشته باشد
  • عبدالله مومن IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    20 14
    فروانداختن کشورهای دیگر به باتلاق آمریکا ساخته !!!
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    10 7
    یک نکته دیگه هم داره! امریکا و غرب،به کشورک ها کوچیک تا بزرگ تجهیزات رو میفروشه به دو جهت(هم به ظاهر به اون کشور!) و هم به نوعی انبار مهمات خودش محسوب میشه! که در جنگ یمن یا اوکراین یا ..! از انبارها مهمات دور اطراف! فرا بخوانشونه!
  • سید IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    8 6
    تنفس مصنوعی به یک نعش !!!!!!
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    28 32
    دمشون گرم بزنید پدر روسیه را دربیارید تا دیگه حوس دست درازی به کشور دیگری نکنه
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      14 14
      زنده باد پوتین کبیر. بزن دهن غربگداهارو خرد کن.
    • TR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      2 9
      قوم آریایی بدون صاحب نمیتونه باشه صاحب تون یه مدت آمریکا بود الان پوتین
    • مهدی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      8 3
      جواب به ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱ قوم مغول عثمانی چطور؟ شما که نوکر صهیونیست ها هستید؟ هم از روس مثل سگ میترسید هم از آمریکا خخخخخ قوم آریایی و مردم بزرگ ایران زمین انقدر بزرگ و سرافراز بودن و هستند که همیشه کانون توجه بقیه جهان باشند اما قوم مغول عثمانی فقط به نوکری و وحشگیری و ترور شناخته میشود.
  • فرید IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    13 7
    باید ببینیم پدافند هوایی روسیه با این هواپیما ها چه میکنه، اگر با s 400 همه رو تبدیل به آلمینیوم قراضه کرد معلوم.میشه روی پدافند روسی واقعا میشه حساب کرد وگرنه باید روی باور 373 خودمون ده برابر سرمایه گذاری کنیم.
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    10 5
    حالا وقتشه پوتین لهستان رو هم بزنه
  • MD ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    7 9
    لهستان, اسلواکی و بلغارستان.... اینها وقتی رفتند سمت غرب فکر نمی کردند که یک روز به کارگر جنگی غرب و آمریکا تبدیل بشوند, بعید نیست که به درخواست آمریکا سرباز هم بفرستند و برای غرب گشته شوند.
  • GB ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    6 4
    اصلا اینطور نیست . فقط برای حفاظت از خودشونه و اینکه اوکراین بتونه در جبهه هوایی مقاومت کنه .
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    4 7
    آمریکا رژیم کثیفیه همه رو بازی میده.از یک طرف روسیه رو وارد جنگ کرد و حالا تا جای ممکن اونو تحریم و منزوی و با تبلیغات عظیم رسانه ای اونو در نزد جهانیان منفور میکنه و اکراین رو هم با حمایت از دست نشانده هایی چون زلنسکی و مقاومت ارتش اوکراین ویران میکنه و با جنگ خیابانی و کش دادن اون اوکراین به تلی از خاکستر بدل میشه و همه امکانات اون از بین میره و میفته دست روسیه البته چون ویران شده حکومت جدید با مردمی فقر روبه رو میشه و به دلیل وخامت اوضاع دوباره غرب زده ها جون میگیرن و بعد چند سال به قدرت میرسن.از طرفی آمریکا نورد استریم2 رو هم منتفی کرد و گاز خودشو میفروشه به اروپا از طرف دیگه اروپا و کشورهای شرقی رو میترسونه از روسیه و احیای شوروی برای اشغال اونا و میلیارد ها دلار اسلحه به اونا میفروشه.و اونا رو انبار باروت میکنه اونا رو مجبور به خرید f35میکنه.
  • حامد IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    5 1
    به این میگن کاسبی تسلیحاتی و گاو شیرده بودن
  • BE ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    7 1
    شکر خدا فقط مسعولین خودمون گول نمیخورن
  • US ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    2 0
    "منابع رسانه ای نزدیک به مخالفان نظام سوریه خبری را منتشر کرده اند مبنی بر اینکه "در تحولی جدید در جنگ اوکراین کهاحتمال گسترش این جنگ به خارج از این کشور را امکان پذیر می سازد" مشرق از کی تا حالا منابع رسانه ای نزدیک به مخالفان نظام سوریه - منبع مورد استناد خبری شده اند ؟ افزون بر این - مگر این منابع دسترسی به اطلاعات به طور کلی سری را دارند و fsb و gru (هر دو سازمان های اطلاعاتی روسیه هستند) قادر به کشف این خبر نبوده اند؟
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 6
    این بزل و بخشش ها یعنی نیروی هوایی اکراین تقریبا نابود شده. وقتی یه نیروی هوایی به این راحتی در کمتر از یک هفته نابود میشه برای بار دوم هم امکان نابود شدنش در همین زمان کم وجود داره.
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    3 1
    یعنی طرف نباید از کشورش دفاع کنه؟
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    2 0
    آقا قبول نیست . شما پشت پرده بودی و اهدافشان رو شنیدی.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 2
    مثل پشه در آسمان اکراین شکار میشن
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 0
    فقط یمن و سوریه قابل دفاع هستند
  • DE ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    2 0
    پشت‌پرده تحویل هواپیماهای جنگنده کشورهای اروپایی به اوکراین // خانه تکانی شب عید امریکا و کشورهای صنعتی غربیست هرچه آشغال در انبار دارند را الان به زیر دستان زور چپون میکنند تا جا برای اسلحه های نو خودشون باز بشه هر 10 سال یه بار بایستی خونه تکونی کنند چون با داعش تمام کشورهای اسلامی را تیغ زدند حالا نوبت کشورهای دیگر است . 10 سال دیگه کشورهای اطراف چین باز 10 سال بعدش نوبت کشورهای اسلامی میشه و این چرخه ادامه دارد. ای غربگداهای بیسواد بدبخت.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 1
    این تحلیلها را کارشناسان مسائل و روابط بین الملل بلغارستان و اسلواکی و لهستان هم میدانند ولی از طرفی هم زنگ خطر را حس میکنند انها متوجه شدند خوی استعماری روسها بعد از چند دهه بیدار شده و شروع به بلعیدن کشورهای اطراف به بهانه های واهی کرده انها حوادث جنگ جهانی را کاملا بیاد دارند انها چاره ای جز افتادن در دام غرب ندارند زیرا برای بقا در مقابل ابرقدرتی کشور گشا مثل روسیه کشورهایی کوچک شانسی ندارند
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    3 0
    خوب استقلال بلغارستان و رومانی و یونان از طریق ترکیه حاصل شده است روسیه با تسلیح ترکیه می تواند اروپای شرقی سرکش را دوباره به زیر یوغ ترکها برگرداند یعنی به هزار سال قبل آنهم بدون خون ریزی و هزینه کرد از روسیه
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    3 0
    خوب بعد تصرف کیف بزودی این کشورک ها دچار جنگ داخلی بین کمونیست ها و اقاوم اقلیت های داخلی با کمک روسیه می شوند و نباید وارد این میدان بشوند و متعاقبا کل اروپای شرقی سقوط می کند
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    3 0
    روسها فقط دارند مرتب نیرو در گوستومل وارد می کنند تا حمله را به کیف نهایی کنند روسها قصد وارد نمودن 60 هزار نیرو در حومه کیف را دارند طی روزهای آینده نبرد بزرگ جهت ورود به کیف شروع
  • ا.م IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    2 0
    فقط کشورهای اورپای شرقی نیستند که فاقد ارداده مستقل و فاقد شخصیت ملی هستند. تمام کشورهای باصطلاح حامی حقوق بشر و دمکراسی تماما نوکرهای سرسپرده امریکا هستند. تا اینجای جنگ فعلا برنده ظاهرا امریکا است که میخواست نورد اسیریم دو متوقف شود.که با قربانی کردن اوکراین به هدفش رسید. اگرچه خودش از روسیه نفت وارد میکند. کاناد امروز واردات نفت از روسیه را متوقف کرد در این میان اگر مردم کانادا با مشکل مواجه شوند مهم نیست . مهم رضایت ارباب بایدن است.
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 0
    روسها اوکراین را به فدراسیون تبدیل نمی کردند اگر اوکراینی ها تضمین می دادند از خاک این کشور جنگی آغاز نمی شود ولی مقامات اوکراین قبول نمی کنند طرح صلح با روسیه امضا کنند کار اوکراین تمام است
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 0
    روسیه دنبال یک انتخابات سراسری بدون تغلب در این کشور است روسیه دنبال برپایی دولت مردمی با رای ملت و برپایی فدراسیون سه تیکه شرقی و غربی و مرکزی در این کشور می باشد چون بیش از 50 درصد اوکراین را روس زبان ها تشکیل می دهند احتمالا روسیه اوکراین را تبدیل به یک جمهوری فدرال مثل خودش و امریکا خواهد کرد تا خطر به قدرت رسیدن یک دیکتاتور در اینده در این کشور را از بین ببرد مطمئن هم باشید دونتسک و لوهانسک را هم بصورت دو جمهوری در چارچوب فدراسیون اوکراین حفظ خواهد کرد
  • علی IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 1
    روسیه به تنهایی توان مقابله با ناتو و غرب و داره.. پوتین ناشی و تازه کار نیست.پوتین خوب میدونه چیکار داره انجام‌ میده..قبل از عملیات نظامی فکر همه ی جوانب و عوارض کارشو کرده...فعلا پوتین مرد شماره یک جهان هست..
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    نه سوخو 25 هواپیما جنگ های امروز هست نه میگ 29 حریف سوخو 30 و سوخو35 میشه، اینا رو به زور دارن تحویل میدن که امریکا بعدا بهشون اف 16 یا سوخو 35 بفروشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس