کد خبر 1345273
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
ادعای اوکراین درباره تلفات ارتش روسیه

مشاور ریاست جمهوری اوکراین مدعی شد که ۳۵۰۰ نظامی روس از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در خاک این کشور کشته و زخمی شده اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مشاور ریاست جمهوری اوکراین مدعی شد که از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در خاک این کشور، ۳۵۰۰ نظامی روس کشته و زخمی شده اند.

وی در عین حال افزود که نیروهای روسیه طی روز شنبه هیچ پیشرفت مهمی کسب نکردند.

بیشتر بخوانید:

شولتز: به ارتش اوکراین موشک‌های استینگر می‌دهیم

این در حالیست که درگیری‌های در اوکراین در سومین روز از حمله روسیه که با هدف حمایت از غیرنظامیانِ دونباس پنجشنبه هفته گذشته به دستور پوتین آغاز شد، ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

ترس اتحادیه اروپا و آمریکا از مواجهه با روسیه+کاریکاتور

وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از امتناع کی یف از مذاکره، امروز به همه واحدهای نیروهای مسلح روسیه دستور داده شد تا در همه جهات حمله کنند. در جریان تخلیه ۸۲ نظامی اوکراین که در جزیره «مار» تسلیم شدند، ۱۶ قایق نیروی دریایی کی‌یف سعی کردند به کِشتی های روسیه حمله کنند. به احتمال زیاد پهپادهای آمریکایی قایق‌های اوکراینی را به سمت کِشتی های ناوگان دریای سیاه روسیه هدایت کردند. روز گذشته ۱۶ قایق اوکراینی به کِشتی های روسیه حمله کردند که ۶ فروند از آنها منهدم شدند. در جریان حمله قایق‌های اوکراینی، پهپادهای «RQ-۴» و «MQ-۹А» آمریکا در منطقه در اقدامی تحریک آمیز شروع به گشت زنی کردند.

بیشتر بخوانید:

چهارمین روز از نبرد روسیه و اوکراین

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه اضافه کرد: داده‌ها نشان می‌دهند که ملی گرایان اوکراین به استقرار توپخانه‌ها و راکت اندازها در مناطق مسکونی در کی یف و سایر شهرها ادامه می‌دهند. روش جنگ ملی گرایان اوکراین شبیه تروریست‌ها است. روسیه را تحریک به آتش مقابل در مناطق مناطق مسکونی می‌کنند. نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله‌ای را به مناطق مسکونی شهرهای اوکراین انجام نمی‌دهند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فریدون خواجه یار IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    4 1
    با سلام میگویند فردی را پیش قاضی بردند . قاضی گفت مقصراست و باید هزار تازیانه بخورد . محکوم گفت جناب قاضی یا حساب و کتاب نمیدانی و یا اینکه تاکنون تازیانه نوش جان نکردی . اینکه ارتش اوکراین در حال دفاع از تمامیت ارضی کشور است ؟امری طبیعی است . چراکه تحت امر رئیس جمهوراست و باید مطیع باشد . و تا این اقای رئیس جمهور متوجه نشود که بهتراست دست صلح و اشتی به سوی متجاوز درازکند ، عده ،یادی از طرفین کشته خواهند شد . اما اینکه ظرف سه روز اکراین بیش از 3500 از نیوی متجاوز را کشته باشد جای سئوال است. اگر این محاسبه را با جنگ عراق و ایران و امریکا وناتو و عراق و افغانستان و یمن مقایسه کنیم . باید نفوسی در این کشورها نمانده باشند . البته خالی بندی از رئیس جمهور کمدین و دلقک و هنرپیشه پذیرفته است
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    علت کند شدن پیشروی روسها این است 1- در حال تثبیت موضع خود در شهرهای تازه آزاد شده هستند 2- هدف اصلی آنها از قبل هم همان اوکراین شرقی و جنوبی بود که تصرف شده 3- از این رو حاضر نیستند برای بخشهای مرکزی و شرقی آن تلفات زیاد بدهند و می خواهند آن را با محاصره کیف بدست بیاورند یعنی از راه تسلیم شدن ارتش این کشور 4- با تسلیم شدن ارتش این کشور دیگر نیازی به حمله به غرب اوکراین و مرکز ان ندارند یعنی نیازی ندارند تمام اوکراین را تصرف کنند بلکه با تصرف کیف می توانند کل اوکراین را خلع سلاح کنند
  • محمد MD ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    چنین امار خنده داری از یک کمدین انتظار میره...اما در کمال تعجب غربگدایان و خودباختگان اینو باور میکنن و خوشحالن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس