نیروهای اوکراینی چندین منطقه دونتسک و لوگانسک را گلوله باران کردند

خبرگزاری تاس به نقل از مقام های جدایی طلب جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوگانسک از گلوله باران چندین منطقه توسط نیروهای اوکراینی خبر داد.

به گزارش مشرق، تاس روز پنجشنبه به نقل از بیانیه دفتر نمایندگی مناطق دونتسک و لوگانسک در مرکز مشترک نظارت بر آتش بس نوشت: نیروهای اوکراین با تسلیحات سنگین با کالیبر بیش از ۱۲ میلی متر ۹ منطقه در جمهوریهای مردمی دونتسک و لوگانسک را گلوله باران کردند.

این گلوله باران از ساعت ۵ و ۳۲ دقیقه تا ساعت ۷ و ۴۲ دقیقه بامداد امروز به وقت مسکو ادامه داشت و در مجموع ۱۶۰ گلوله از جمله دهها گلوله خمپاره به مناطق مسکونی اصابت کرد.

بر اساس گزارش رسانه روسی، مناطق کمینترنووا، اکتیابر، نوولاسپا و پتروفسکی در جمهوری خود خوانده دونتسک و وسلنکوی، دونتسکی، زولوتوی-۵، نیژنی دوزووی و سوکولنیکی در جمهوری خودخوانده لوگانسک هدف گلوله باران نیروهای اوکراینی قرار گرفت.  

در گزارش تاس خاطرنشان شد که نیروهای اوکراینی اکثرا خمپاره های ۱۲۰ میلیمتری و ۸۲ میلیمتری به سوی مناطق دونتسک و لوگانسک پرتاب کردند.

سازمان پلیس جمهوری مردمی دونتسک در حال مقابله با گلوله باران مناطق مسکونی از سوی ارتش اوکراین است و نقاطی را که از آن تیراندازی می شود، هدف قرار می دهد.   

در این گزارش به تلفات جانی یا خسارات گلوله باران مناطق دونتسک و لوگانسک اشاره ای نشده است.  

جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوگانسک در منطقه دونباس با جمعیت روس تبار، از سال ۲۰۱۴ و به دنبال مناقشه خونین که نزدیک به ۱۳ هزار تلفات جانی به همراه داشت از اوکراین اعلام استقلال کردند.

 دومای روسیه روز سه شنبه به پیش نویس قطعنامه‌ای برای درخواست از رئیس جمهور روسیه به منظور به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوگانسک رای داد و با پذیرفتن پوتین، روسیه بطور رسمی این دو منطقه روس تبار در شرق اوکراین را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت خواهد شناخت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    1 0
    بنظر امریکا ‌رئیس جمهور اوکراین بدشان نمی آید جنگ شود ارپوپا وروسیه میخواهند سر وته قضیه را هم بیاورند رئیس جمهور اوکراین حتما دور بعد نیست وفردی متمایل به روسیه یا متوسط روی کار می آید وامریکا میخواهد خط گاز روسیه به المان را تحریم کند حالا روسیه که در حال عقب کشیدن نیروهاست ایالت‌های تجزیه طلب را به رسمیت خواهد شناخت وکماندوهای را مخفیانه به آنجا خواهد فرستاد ودر صورت حمله اوکراین کیف وتمام زیر ساخت های اوکراین را با موشک بمبارا خواهد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس