اولیانوف: در وین تا بر سر همه چیز توافق نشود بر سر هیچ چیز توافق نمی‌شود

نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران گفت، توافق نهایی زمانی حاصل می‌شود که همه موارد در مذکرات مورد موافقت قرار گیرند.

به گزارش مشرق، نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران دوشنبه شب در توییتی ضمن اشاره به پیشرفت‌های حاصل‌شده در این گفت‌وگوها گفت تا زمانی که بر سر همه چیز توافق حاصل نشود بر سر هیچ چیز توافق نشده است.

او نوشت: «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذکرات وین در توییتی نوشت: «شرکت کنندگان برجام عصر امروز در "کوبورگ" در وین دیدار کردند. از آوریل ۲۰۲۱ که مذاکرات آغاز شد، پیشرفت فوق‌العاده‌ای حاصل شده است. اما یک قاعده وجود دارد: تا زمانی که بر سر همه چیز توافق نشود بر سر هیچ چیز توافق نمی‌شود. تلاش آخر برای پایان موفقیت آمیز گفت‌وگوهای وین ضروری است.»

«علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مورا» هماهنگ کننده گفت‌وگوها عصر دوشنبه در وین نشستی برگزار کردند.

پیش از این جلسه نیز دیدارهای دوجانبه جداگانه‌ای بین علی باقری مذاکره‌کنندگان ارشد کشورمان و روسای هیأت‌های روسیه و چین برگزار شد. جلسات کارشناسی نیز از صبح امروز در جریان بوده است.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر باقری به تهران اظهار داشت: «سفر آقای باقری به تهران همانند بسیاری از سفرهایی که ایشان داشت، برای انجام مشورت‌های لازم بوده است. شورای عالی امنیت ملی راهبری مذاکرات را بر عهده دارد و ریاست شورا بر عهده رئیس جمهور است ولذا سفر آقای باقری و جلساتی که داشتیم درباره موضوعات باقیمانده است. پیش نویسی از توافق آماده شده و لازم بود این پیش نویس مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.»

این دیپلمات ارشد ایرانی یادآور شد: «الان در نقطه‌ای قرار داریم که فکر می‌کنیم ابهامی برای واشنگتن و اروپایی‌ها درباره این خطوط قرمز وجود ندارد. قطعا از خطوط قرمز خود عبور نمی‌کنیم و انتظار قطعی داریم که طرف‌های مقابل بیش از این کش ندهند.»

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سجاد IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 1
    مگر‌خود ایران زبون نداره؟ وحود نداه؟ چقدر خفت باره که روسیه تعیین تکلیف میکنه‌ مذاکرات هسته ای مارو، مگر‌ ما مستعمره روس‌ ظالم‌ هستیم و خودمون‌ خبر‌ نداریم؟ یعنی غیرت و شرفی وجود نداره ذر این کشور که این چنین به روس های ناپاک باح‌ میدیم؟؟؟!!! همه چیز در تاریخ ثبت میشه. بعد از مرگ خدا یک راست و‌ مستقیم ، ظالمان رو‌ میندازه جهنم
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 1
    ایران باید بدون نظرات روسیه و بصورت مستقیم با امریکا مذاکره کند بخدا روسیه عاشق چشم وابروی ایران وایرانی نبوده ونیست ونخواهد بود ۰
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 2
    مگر ما مستعمره روسیه هستیم ویا روسیه مگر ارباب و وکیل ماست مقامات ایرانی نه بچه هستند ونه نادان ، اتفاقا مقامات و مقام ارشد مذاکرات اقای باقری باید خود راسا با امریکا مذاکره کند والا روسیه باز نخواهد گذاشت مذاکرات به نتیجه برسد ۰
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ و سه بچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ لغو تمام تحریم‌ها راستی‌آزمایی گردید، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌صورت در همان روز با اقتدار از برجام خارج شویم و بیش از این اقتصاد کشور را شرطی نکنیم. کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس