امیرعبداللهیان نمایه

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد:به دنبال یک توافق خوب، اما در چارچوب منافع ملی و با رعایت خطوط قرمز خود در مذاکرات هستیم.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده ارشد مذاکرات وین و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (شنبه) هفتم اسفند ماه در خصوص آخرین وضعیت گفت‌وگوها در وین بحث و تبادل نظر کردند.

بورل در این گفت‌وگو ضمن مرور آخرین تحولات مذاکرات وین، بحران در اوکراین را دارای عواقب جدی برای سیاست جهانی و اروپا خواند.

* مذاکرات وین به مرحله حساسی رسیده و نیازمند تصمیمات جدی از سوی همه است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با مرور تلاش‌های فراوان همه طرف‌ها اعلام کرد که مذاکرات وین به مرحله حساسی رسیده و نیازمند تصمیمات جدی از سوی همه است.

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است. البته علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب چهارم اسفند ماه در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت‌وگوها، در سفری کوتاه راهی تهران شد، ولی هیأت کارشناسی ایران در وین حضور دارند و به رایزنی‌ها ادامه می‌دهند.

* انتخاب قطعی جمهوری اسلامی ایران عدم عبور از خطوط قرمز خود است

امیرعبداللهیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از تلاش‌های جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات و انریکه مورا مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا تاکید کرد که انتخاب قطعی جمهوری اسلامی ایران عدم عبور از خطوط قرمز خود است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حصول یک توافق خوب، بر لزوم اخذ تصمیم سیاسی توسط طرف مقابل تاکید کرد و افزود: ایران به دنبال یک توافق خوب، اما در چارچوب منافع ملی و با رعایت خطوط قرمز خود در مذاکرات است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در مورد بحران اوکراین نیز خواستار حل و فصل آن از طریق سیاسی شد.

امیرعبداللهیان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده ارشد مذاکرات وین تاکید کردند که مذاکرات به مرحله حساس و مهمی رسیده و همه طرف‌ها بخش عمده مسیر را به خوبی طی کرده اند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان افزود: برخی موضوعات مهم باقیمانده در صورت رویکرد واقع بینانه طرف غربی قابل حل و رسیدن به توافق نهایی است.

امیرعبداللهیان و بورل اخیرا نیز تلفنی درباره مذاکرات جاری در وین گفت‌وگو کرده بودند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین دیروز جمعه ششم اسفند ماه در گفت‌وگوی تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روس خود تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین از خطوط قرمز خود عدول نخواهد کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ و سه بچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ لغو تمام تحریم‌ها راستی‌آزمایی گردید، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌صورت در همان روز با اقتدار از برجام خارج شویم و بیش از این اقتصاد کشور را شرطی نکنیم. کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس