کد خبر 1346420
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
لاوروف: امیدواریم که مذاکرات وین موفقیت آمیز باشد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ناتوانی واشنگتن در مذاکره و سیاست فشار و باج خواهی آمریکایی ها، گفت که این مسئله برای امنیت جهانی هزینه دارد و در عین حال افزود که برجام جایگزین معقولی ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو امیدوار است که مذاکرات در مورد احیای برجام موفقیت آمیز باشد.

وی در این باره گفت: تلاش‌ها برای بازگرداندن اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک برای حل و فصل وضعیت پیرامون برنامه هسته‌ای ایران ادامه دارد. امیدواریم موفق شوند. هیچ جایگزین معقولی برای برجام وجود ندارد.

وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد که تعهدات ذیل توافق هسته‌ای مذکور که با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد تثبیت شده است، «باید بدون هیچ گونه قید و شرطی توسط همه دقیقاً اجرا شود».

لاوروف افزود: ما مجبوریم اظهار بداریم که وضعیت فعلی گواه روشنی است که نشان می‌دهد ناتوانی واشنگتن در مذاکره چقدر هزینه بر امنیت جهانی دارد. سیاست مبتنی بر فشار و باج خواهی چشم اندازی ندارد.

پیشتر نیز «میخائیل اولیانوف» مذاکره کننده ارشد روسیه در مذاکرات وین در پیامی توئیتری نوشت که شرکت کنندگان برجام عصر دیروز دوشنبه در هتل کوبورگ وین دیدار کردند.

وی ادامه داد: از آوریل ۲۰۲۱، زمانی که مذاکرات آغاز شد، پیشرفت فوق العاده ای حاصل شده است. اما یک قانون وجود دارد: هیچ چیز توافق نمی‌شود تا زمانی که همه چیز توافق شود. آخرین تلاش برای پایان موفقیت آمیز گفتگوهای وین ضروری است.

گفتنی است که دور هشتم مذاکرات برچیدن تحریم‌های ضدایرانی در شهر وین ادامه دارد و چندی پیش علی باقری مذاکره‌کننده ارشد ایران برای مشورت در خصوص برخی موضوعات از وین به تهران آمده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 1
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ و سه بچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ لغو تمام تحریم‌ها راستی‌آزمایی گردید، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌صورت در همان روز با اقتدار از برجام خارج شویم و بیش از این اقتصاد کشور را شرطی نکنیم. کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    برای ایران بهتر است روی مسائل کوچک سختگیری نکند بیشتر مسائل بزرگتر را رفع رجوع کند چون که تحریم روسیه آغاز شده واین برای ایران خوب هست که فرار سرمایه وخروج سرمایه از روسیه را جذب کند
  • کارشناس سیاسی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    تیم مذاکره کنند این مهم را در نظر داشته باشند با توجه به اوضاع نابسامان اقتصاد کشور با وجود تورم بیش از 50 درصد مردم دیگر قادر نیستند فشارهای اقتصادی را بیشتر از این تحمل کنند. ما هر روز شاهدیم در کوشه و کنار کشور صدای اعتراظات مردم درسطوح مختلف شغلی شنیده میشود اینها زیاد جالب نیست؟ بنابراین عدم توافق دو گزینه را پیشرو ما نمایان میسازد یا جنگ یا سقوط نظام دیگه گزینه سومی نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس