اولیانوف: کارهای فشرده‌ای برای جمع‌بندی مذاکرات وین در پیش است

مذاکره کننده ارشد روسیه پس از دیدار با رئیس هیات ایران در مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت کارهای فشرده برای جمع‌بندی مذاکرات در پیش است.

به گزارش مشرق، میخائیل اولیانوف عصر دوشنبه به وقت محلی وین در حساب توئیتری خود نوشت: با دکتر علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین دیدار کردم. او به تازگی از تهران به وین بازگشته است.  وی افزود: کار فشرده ای در پیش داریم تا مذاکرات را به سرانجام برسانیم.

باقری که صبح امروز برای ادامه دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها وارد وین شد ساعاتی پیش با انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوها دیدار کرد. هنگام مخابره این خبر وی همچنان در هتل کوبورگ بسر می‌برد و سرگرم رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک با روسای سایر هیات‌های مذاکره کننده است.

مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه آغاز شده به مرحله‌ای رسیده است که موفقیت یا شکست آن صرفا به تصمیمات سیاسی طرف‌های غربی بستگی دارد. اگر طرف‌های غربی تصمیم های لازمی را که به آن آگاه هستند، اتخاذ نمایند، می‌توان چند موضوع باقی‌مانده را حل کرده و ظرف چند روز به توافق نهایی دست یافت.

باقری در آخرین توئیت خود نوشته است: هر قدر هم که به خط پایان نزدیک باشیم، الزاما تضمینی برای عبور از آن وجود ندارد. این کار مستلزم هوشیاری، ثبات قدم قوی‌تر، خلاقیت بیشتر و رویکردی متوازن برای برداشتن گام پایانی است.

وی افزود: برای اتمام کار، تصمیم‌های مشخصی وجود دارد که طرف‌های غربی باید بگیرند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مردم IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    انشالله توافق شود مردم خسته شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس