کد خبر 1345223
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
انهدام باند سارقان ۱۵ میلیارد تومانی

اعضای باند سرقت از خانه‌ های استان البرز در حالی دستگیر شدند که تا کنون به ۷۴ فقره سرقت به ارزش ۱۵ میلیارد تومان اعتراف کرده‌ اند.

به گزارش مشرق، در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل در نقاط مختلف استان البرز شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

کارآگاهان با بررسی میدانی مناطق وقوع سرقت متوجه شدند که سارقان با تشکیل یک باند ۳ نفره و با خودروهای پژوپارس سفید رنگ، پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶ و سمند و با تغییر در پلاک خودروها و استفاده از پلاک‌های دستنویس یا سرقتی به محل‌های سرقت می‌رفتند. این افراد با پرسه‌زنی در خیابان‌ها خانه‌هایی را که خالی از سکنه بودند شناسایی کرده و اقدام به سرقت می‌کردند.

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در این باره گفت: پس از دریافت شکایت‌ها، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و بررسی سرنخ‌های به جا مانده، اعضای باند سارقان را شناسایی کردند و با بررسی سوابق آنها متوجه شدند همه آنها دارای سوابق متعدد در حوزه سرقت هستند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پس از شناسایی مخفیگاه متهمان، همه آنها با هماهنگی قضایی در چند عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند، تصریح کرد: متهمان پس از دستگیری ابتدا منکر انجام هرگونه سرقت شدند اما پس از مشاهده مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۷۴ فقره سرقت منزل در سطح البرز و استان‌های همجوار با ارزش ریالی حدود ۱۵۵ میلیارد ریال اعتراف کردند.

سرهنگ نادربیگی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، تعداد زیادی لوازم خانگی و ابزارآلات سرقتی کشف شده، بیان داشت: تاکنون ۱۰ سارق و ۳ مالخر در این پرونده شناسایی و دستگیر شده‌اند و دادیار شعبه ۱۵ دادسرای ناحیه ۳ شهید بهشتی کرج از کسانی که خانه‌هایشان از سوی این افراد مورد دستبرد قرار گرفته خواست برای پیگیری شکایت خود به اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان البرز واقع در «میدان طالقانی کرج، بلوار تعاون» مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۰۲۶۲۱۸۷۲۹۰۰ تماس بگیرند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    سارقین گوشی درفردیس راچرادستگیرنمی شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس