مامورنماهایی که رانندگان خارجی را خفت می‌کردند، دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان زنجان از دستگیری ۶ سارق حرفه‌ای که با معرفی خود به عنوان مامور اینترپل اقدام به سرقت اوراق بهادار و وجوه نقد رانندگان خارجی می‌کردند، خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار محمد طراقیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از رانندگان خودروهای ترانزیتی کشورهای همجوار، با شیوه جعل عنوان مامور اینترپل، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان و شهرستان ابهر قرار گرفت.
 
وی افزود: کارآگاهان در بررسی‌های اولیه خود متوجه شدند که سارقان در یک گروه ۶ نفره پس از شناسایی سوژه‌های خود با معرفی خود به عنوان مامور اینترپل و ارائه اسناد تقلبی با اعلام اینکه وجه نقد همراه رانندگان دلار و ارز تقلبی است وجوهات و اوراق بهادار همراه آنان را به بهانه بررسی اخذ و مبادرت به فرار از محل می‌کردند.
 
فرمانده انتظامی استان زنجان تصریح کرد: بلافاصله اقدامات کارآگاهان برای شناسایی سارقان آغاز و با همکاری ماموران پلیس آگاهی شهرستان ابهر پس از چندین شبانه روز تلاش بی‌وقفه و به‌ کارگیری اقدامات پلیسی در نهایت همه متهمان شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در یکی از استان‌های همجوار دستگیر شدند.
 
سردار طراقیه با اشاره به اعتراف متهمان به سه فقره سرقت با این شیوه در استان‌های مختلف تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته همه مالباختگان پرونده شناسایی و ضمن کشف دو دستگاه خودرو، مقدار قابل توجهی دلار، یورو، دینار و درهم، یک قطعه کارت شناسایی جعلی اینترپل، یک بطری اسپری دفاع شخصی، یک دستگاه فلاشر از متهمان کشف و دو دستگاه خودرو متعلق به آنان توقیف و پس از انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
 
وی در پایان با اعلام اینکه تحقیقات در خصوص شناسایی سایر مالباختگان احتمالی در این پرونده کماکان ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد در صورت برخورد با افرادی که بدون پوشش مصوب لباس پلیس خود را ضابط قضائی معرفی و قصد بررسی مدارک و وجه نقد و غیره را دارند، حتماً از آنها کارت شناسایی معتبر درخواست کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    1 0
    سربازان وظیفه می آیند در درون تشکیلات پلیس و چم وخم و منفذهای پلیس را یاد می گیرند و در اصل دوره .. را طی می کنند - به پلیس که یک کار خدماتی است سرباز وظیفه ندهند
  • بنده خدا IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    2 0
    به نظر میاد ارائه کارت شناسایی کافی نباشه چون: اولا مجرمان میتونن کارت جعلی با کیفیت اغوا کننده در اختیار داشته باشن، ثانیا تشخیص اصلی یا جعلی بودن کارت شناسایی آنهم در موقعیت استرس و اضطرابی که به شخص وارد میشه بسیار دشوار است. پیشنهاد میشه سامانه ای مانند 110 در اختیار جامعه قرار داده بشه تا به واسطه آن، هویت اصلی مأمور و محل استقرار لحظه ای وی تأیید بشه.
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 0
    این "چند فقره را بچسب" بعد از چند فقره ...
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 0
    این همه جرم کار چند تا گروه حداکثر ۱۰۰۰ تا گروه بیشتر نیست ها! چرا آزادن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس