کد خبر 1345608
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
وزیر خارجه اوکراین: کی‌یف تسلیم روسیه نخواهد شد

«دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین گفت: نمی‌توانم بگویم که گفت‌وگوها با روسیه منجر به صلح خواهد شد اما تاکید می‌کنم که کی‌یف «تسلیم» نخواهد شد.

به گزارش مشرق، دیمیتری کولبا که در یک نشست توجیهی سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: گفت‌وگوها به این شکل هیچ اشکالی ندارد. اگر این گفت‌وگوها منجر به صلح و پایان جنگ شود از آن باید استقبال کرد. اما من می‌خواهم مشخص کنم که ما تسلیم نخواهیم شد. ما سرزمین خودمان را واگذار نخواهیم کرد.

به گفته وزیر امور خارجه، هیأت اوکراینی به سخنان روسیه گوش خواهد داد و هر آنچه که به نظر کی‌یف در خصوص «این جنگ و اقدامات روسیه» می‌رسد را بیان خواهد کرد.

 به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (۵ اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد چهارمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد 45 ساله IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    1 4
    ههههههه شتر در خواب بیند پنبه دانه دم روسیه گرم عجب تو دهنی زد به آمریکا
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 7
    تسلیم خواهی شد می بینیم زیادی هارت و پورت نکن.
  • AT ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    11 2
    نیروهای مقاومت مردمی در اوکراین داره بیشتر میشه»»پوتینِ دیوانه اصلا انتظار نداشت مردم اوکراین اینقدر مقاومت کنن»و از سر استیصال به نیروهای هسته ای آماده باش داده تا مردمو بترسونه و وادار به تسلیم کنه»»امیدوارم این مرتیکۀ روانی دنیا رو به آتیش نکشه.»ایران باید در آماده باش کامل قرار بگیره.
    • پری مجرد 45 ساله IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      1 6
      قرص هات رو خوردی؟ با این تحلیل سخیفت
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      0 4
      بله بله، دقیقا همانطور که صدام و قذافی و افغانستان(که میگفتید!) مقاومت کردن! خسته نمی شید؟! همه میدون اوکراین سقوط کرده ..! دارن فقط کار میکن روسیه خسارت بیشتر بده،همین! وگرنه تصرف شده و سقوط کرده محسوب میشه...
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    علت کند شدن پیشروی روسها این است 1- در حال تثبیت موضع خود در شهرهای تازه آزاد شده هستند 2- هدف اصلی آنها از قبل هم همان اوکراین شرقی و جنوبی بود که تصرف شده 3- از این رو حاضر نیستند برای بخشهای مرکزی و شرقی آن تلفات زیاد بدهند و می خواهند آن را با محاصره کیف بدست بیاورند یعنی از راه تسلیم شدن ارتش این کشور 4- با تسلیم شدن ارتش این کشور دیگر نیازی به حمله به غرب اوکراین و مرکز ان ندارند یعنی نیازی ندارند تمام اوکراین را تصرف کنند بلکه با تصرف کیف می توانند کل اوکراین را خلع سلاح کنند
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    4 0
    امیدوارم اوکراین مردانه مبارزه بکنه روح شهدای جنگ گلستان و ترکمنچای و عباس میرزا شاد
    • AT ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      1 0
      همچنین روح شهدای جنگ قادسیه و جنگ چالدران هم شاد باد
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 1
    اوکراین زیر ریش چچنی ها آب میشه.بزار چچنی ها بیان داخل اونوقت داعش وار اوکراین رو میبلعن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس