کد خبر 1344600
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
۱۵۰۰ دانشجوی ایرانی در اوکراین تحصیل می‌کنند/ دانشجویان ایرانی از خاک مجارستان به کشور باز می گردند

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم گفت: با مشارکت وزارت امور خارجه از طریق مجارستان دانشجویان ایرانی را به کشور بازخواهیم گرداند.

به گزارش مشرق، سالار آملی گفت: تعداد دانشجویان ایرانی که در اوکراین تحصیل می‌کنند حدود ۱۵۰۰ نفر است.

بیشتر دانشجویان ایرانی ساکن اوکراین زیر مجموعه وزارت بهداشت هستند.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم ادامه داد: وزارت علوم با همکاری وزارت امور خارجه اقداماتی را انجام داده و ستادی در وزارت امور خارجه تشکیل شده تا بتوانیم دانشجویان ایرانی را به کشور بازگردانیم.

طبق گفته مسئولان کشور، در حال حاضر شرایط کشور اوکراین اصلا مساعد نیست و نمی‌توان دانشجویان را از آن طریق به ایران بازگرداند.

سالار آملی می‌گوید: طبق جلسه‌ای که با ستاد کشور و وزارت امور خارجه داشته ایم، برنامه داریم تا از کشورهای همسایه مانند مجارستان دانشجویان ایرانی را به کشور بازگردانیم. سفیر ایران در اوکراین در کنار دانشجویان ایرانی است.

طبق گفته رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، نماینده و رایزن علمی ایران در اروپا مستقر است و نمی‌تواند به اوکراین برود، ولی به علت اینکه در کشورهای همجوار هستند، همواره کمک جوی دانشجویان ایرانی در اوکراین هستند.

او افزود: امیدواریم که دانشجویان ایرانی ساکن اوکراین و خانواده آن‌ها آرامش بیشتری داشته باشند، شرایط مساعد نیست، اما وزارت علوم آماده باش کمک به آنهاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    3 1
    من در اوکراین دهه هشتاد دانشجو بودم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس