پاپ: پوتین می خواهد جنگ را در ۹ ماه می تمام کند

رهبر کاتولیک های جهان طی مصاحبه ای اعلام کرد که به تلاش ها برای دیدار با مقامات کرملین ادامه می دهد چرا که به زعم وی تنش ها در روزهای اخیر در اوکراین شدت یافته است.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان در مصاحبه‌ای با روزنامه ایتالیایی «کوریره دلا سرا» اعلام که در دیدار خود با «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان، وی به اطلاعش رسانده که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تصمیم دارد درگیری‌ها در اوکراین را در ۹ ماه مه (۱۹ اردیبهشت – سالروز پیروزی شوروی در جنگ جهانی دوم) به پایان رساند.

وی در این باره گفت: وقتی با اوربان ملاقات کردم، او به من گفت که روس‌ها تصمیم دارند تا همه چیز در ۹ ماه مه تمام شود.

پاپ افزود: این مسئله نیز می‌تواند سرعت تشدید تنش در این روزها را توضیح دهد. زیرا اکنون فقط دونباس نیست، کریمه است، اودسا است، بندر دریای سیاه را از اوکراین می‌گیرد، همه چیز است.

رهبر کاتولیک‌های جهان تکرار کرد که آماده است برای دیدار با پوتین به مسکو سفر کند و جنگ در اوکراین را با نسل کشی در رواندا مقایسه کرد.

وی گفت: ما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم و همچنان بر این مسئله اصرار داریم، اگرچه به گمانم پوتین نمی‌تواند و نمی‌خواهد در حال حاضر این دیدار را برگزار کند. اما این همه بی رحمی، چگونه نمی‌توانید جلوی آن را بگیرید؟ بیست و پنج سال پیش ما همین موضوع را با رواندا تجربه کردیم.

پاپ ادامه داد: اراده کافی برای صلح وجود ندارد. من بدبین هستم، اما باید هر حرکت ممکن برای توقف جنگ را انجام دهیم.

وی با انتقاد از «پاتریارک کریل» کلیسای ارتدوکس روسیه که از عملیات روسیه در اوکراین حمایت کامل کرده است، گفت که وی «نمی تواند دستیار محراب برای پوتین شود».

پاپ فرانسیس همچنین گفت که فعلاً به کی یف سفر نخواهد کرد و در عوض نماینده‌ای می‌فرستد.

پیشتر و بعد از ۲ روز پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۵ اسفند سال گذشته، پاپ دیداری غیرمنتظره از سفارت روسیه در واتیکان انجام داده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 8
    لطفا تو هم پوتین رو نفرین کن
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      8 0
      به نفرین گربه سیاهه بارون نمیاد
  • حسين DE ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    8 0
    آقاى پاپ رژيم صهيونيستى بيش از هفتاد سال است كه فلسطين را به خاك و خون كشيده و مليون ها فلسطينى را قتل عام نموده و تو ساكت هستى،آقاى پاپ رژيم صهيونيستى وهابيستى سعودى هشت ساله يمن را رو شب و روز بمباران ميكنه و بيش از چهارصد هزار نفرو قتل عام كرده كه طبق آمار سازمان ملل بيش از هشتاد هزار نفر از آنها كودكان زير هشت ساله هستند و تو سكوت كردى به جاى رفتن به مسكو برو تل آويو البته اگه بتو اجازه بدن،لطفاً برو رياض و از اون قصاب درخواست كن كه انسانهاى بيگناه را قتل عام نكنه،خداوند عيسى (ع) يك كمى به تو عقل و شهامت بده. آمين يا رب العالمين
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    5 0
    پاپ برای کشتن صدها هزار کودک عراقی توسط ارتش تروریست آمریکا و غرب لال شده بود شاید بخاطر مسلمان بودن این طفل های معصوم و مادران معصوم تر بود که لام تا کام حرفی نزد و حالا برای مردم زلنسکی زده رگ گردنش متورم شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس