کد خبر 1344531
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: رسم دیرینه آمریکا و انگلیس است: وعده می دهند، برده می سازند و غارت می کنند؛ اما در روز سختی، متحدان (!) خود را تنها می گذارند، یا خیانت می کنند.

آنها تسلیحات اتمی اوکراین را گرفتند، اما به جای آن، هیچ تضمین امنیتی معتبری ندادند و حال آن که ادعای می شد اوکراین در مرزهای روسیه، متحد مهم غرب است. این کشور پس از کودتای مخملین آمریکا، ظاهرا عضو اردوگاه غرب شده بود. اما در روز حادثه تنها ماند و ظرف دو روز از پا درآمد.

این را مقایسه کنید با مقاومت جانانه و هشت ساله ملت ایران، در برابر جبهه ای از حامیان غربی و شرقی و منطقه ای رژیم صدام.

قرار بود آورده ناتو برای اوکراین چه باشد؟ این که فقط پایگاه آمریکا باشد و سیستم موشکی و جاسوسی ضد روسیه در آن چیده شود؛ یا در صورت تهدید شدن، مورد حمایت قرار بگیرد؟ چرا اوکراین را پایگاه نظامی و جاسوسی ناتو کردند، اما در روز سخت تنهایش گذاشتند؟!

زلنسکی، رییس جمهور اوکراین که همه سابقه اش، بازیگری فیلم های کمدی است، می گوید: "ما در حفاظت از خود تنها ماندیم. غرب فقط حرف می زند. من از ۲۷ رهبر اروپایی پرسیدم که آیا اوکراین در ناتو خواهد بود یا خیر. کسی جواب نمی‌دهد! چه کسی حاضر است در کنار ما بجنگد؟ من کسی را نمی بینم!  پس از صحبت با رهبران غربی مأیوس شده ام".

دیروز، حسنی مبارک در مصر، اردوغان در ترکیه و اشرف غنی در افغانستان؛ و امروز، زلنسکی در اوکراین. آمریکا و اروپا چند ده سال است که ترکیه را عضو سازمان نظامی ناتو کرده و پایگاه های خود را در آن چیده اند، اما ترکیه را کشور درجه دو می دانند و به اتحادیه اروپا راه نمی دهند. بلکه حتی علیه اردوغان کودتا ترتیب دادند.

آمریکا، به واسطه حسنی مبارک، غارت کشورهای مرتجع منطقه را به مدت چند ده سال شدت بخشید و رژیم صهیونیستی را فربه تر کرد، اما وقتی اوضاع سیاسی در قاهره به هم ریخت، پشت مبارک را خالی کرد؛

شبیه این معامله را با محمد رضا پهلوی کردند، که پس از سرنگونی، به آمریکا راه ندادند. پیش از او، پدرش رضاخان بود که بیست سال به مردم خود خیانت، و نوکری انگلیس را کرد، اما هنگامی که تاریخ مصرفش سر آمد، او را با تیپا دور انداختند و پسرش را برای نوکری بیشتر گماشتند.

هفته گذشته «رنگین دادفر سپنتا»، وزیر خارجه پیشین افغانستان، در واکنش به فرمان بایدن برای غارت ۳/۵ میلیارد دلار از اموال ملت افغانستان گفت: «از اینکه گاهی دولت آمریکا را دوست و متحد افغانستان تلقی کردم، در برابر مردم و تاریخ کشورم احساس گناه می‌کنم. امیدوارم مردم مرا ببخشند. آمریکا با تصرف این ذخایر، بار دیگر مردم افغانستان را مجازات می‌کند. بایدن هرگز دوست نبود و حالا افغان ‌ها مجبور هستند تاوان سیاست ‌های او را بپردازند. آمریکا به نام مبارزه با ‌تروریسم، در ۲۰ سال گذشته جنگی را در افغانستان بر افروخت و هزاران زن، کودک و غیرنظامی جان خود را از دست دادند».

آیا غربگرایان کلاه خود را بالاتر خواهند گذاشت، یا این که مامورند و معذور و ناتوان از عبرت گرفتن؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • نیما IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    18 1
    آمریکا با هیچ کشوری دوستی ندارد بلکه همه کشورها حتی انگلیس‌روهم نوکرمیدونه که باید تا توانست ازشون بیگاری کشید موقعه سختی جنگم رهاشون کرد
  • رضا IR ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 5
    حالا هى زرْ مفت بزن و بگو غرب گدا ، غرب گدا ! اينقدر بگو و تكرار كن تا جونت از دماغت درآد ، مفنگى پرت و پلا گو !
    • Shahrokh IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      0 0
      روسیه و آمریکا مثل سگ زرد برادر شغال هستش ولی اگر بخواهیم قیاس منصفانه بکنیم این آمریکا بوده که طی ۵۰ سال گذشته به ۳۷ نقطه در عالم جنگ افروزی کرده نه روسیه لطفا تحت تاثیر یه مشت شبکه ها و جراید داخلی و خارجی غربگرای ضد روس قرار تگیرید
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      0 0
      داداش انگار ترمز بریدی.تو راه حتما به یه تعمیرگاه سر بزن فک کنم روغنتم کهنه شده.اهای داش یادم میرفت بده تو فیلترتم یه هوا بگیرن شاید اکسیژن برسه به مخت چشت واز تر بشه.وای بر جریان غرب گرا و گدا.مخشونو شستشو دادن.
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    اشرار .
  • نام آشنا IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    1 0
    دوستی با دو " ابر کثافت " آمریکا و انگلیس را میتوان در اصطلاح به ضرب المثل " کنجد خوردن " با شیطان تعبیر کرد! دوستی با این دو کشور دغلکار به هیچوجه معنی و مفهومی ندارد فقط میتواند عواقب بسیار وخیمی برای کشور داشته باشد.
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    2 0
    بسیاری از غربگرایان مامورند و معذور و مزدور و در باطن میدانند آمریکا و خودشان چه کثاافتی هستند
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    اینا ذاتشون اینجوریه, توقعی از دوستی با عقرب نباید داشته باشن, شنونده بایدعاقل باشه
  • Shahrokh IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    لطفا پیام بنده را چاپ کنید قابل توجه مخاطبین غربگرا از آمریکای لعین و انگلیس این پیر کفتار استعمار کثافتر کشور در دنیا وجود ندارد. چرا که در این ۵۰ تا ۶۰ ساله این دو کشور به ۳۷ کشور عالم تجاوز و جنگ افروزی کردن ولی روسیه فقط به یک کشور حمله نظامی کرده اونم مال زمانی هستش که شوروی بود نه روسیه بیخود حضرت ره نگفتند آمریکا شیطان اکبر است
  • Shahrokh IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    بیخود نبود امام خمینی ره آمریکای لعین و اعوان و انصار خبیث زیاده خواه اش را به شیطان اکبر یعنی شیطان بزرگ تشبیه کرد. استعمار گرانی که لیدری و ابرقدرتی خودشان را در جنگ افروزی در دیگر کشورهای فریب خورده مانند اوکراین می‌بیند. و جالب است آمریکای وحشی اکثر جنگهای دنیا در کشورهای مختلفی مانند افغانستان..سوریه..عراق..نیکاراگوئه..شیلی..پاناما..هندوراس..کوبا..عراق..لیبی..نیکاراگوئه..کره جنوبی..وکره شمالی..مصر..سودان..ووووووو..بوسیله این کشور امپریالیستی تحمیل شد. وخوبست مردم کشورم گول شبکه های ماهواره ایی را که روسیه را یک کشور متجاوز و بی‌رحم و آمریکارا یک کشور دوست و مهربان و انسان دوست معرفی می‌کنند نخورند..نه اینکه روسیه خبیث کشور خوبیست خیر ابدا کشور نامردیست ولی در قیاس با آمریکا جنایت پیشه در مرحله بعد از آمریکا و انگلیس قرار میگیرد
  • US ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    دیروز، حسنی مبارک در مصر، اردوغان در ترکیه و اشرف غنی در افغانستان؛ و امروز، زلنسکی در اوکراین. آمریکا و اروپا چند ده سال است که ترکیه را عضو سازمان نظامی ناتو کرده و پایگاه های خود را در آن چیده اند، اما ترکیه را کشور درجه دو می دانند و به اتحادیه اروپا راه نمی دهند. بلکه حتی علیه اردوغان کودتا ترتیب دادند. Fuck Erdogan, a drojan dog and behind kisser of Israel. Then Why Putin, a zionist stooge, did not supported Armenia and supported FAKDE 'republic of Baku' for Russian interest. You shut up and don't cleanse a zionist corrupt who voted for the erection of Israel in 1947, Putin and russia are as corrupt as US if not more

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس