به گزارش مشرق، مایکل مک فایل (سفیر سابق آمریکا در روسیه) طی توییتی نوشت:

سوال امتحان نهائی: اگر کشور  X  نظامیان و تانک هایش را بدون درخواست کشور Y ، وارد آن کشور نماید؛ این اقدام چه نام دارد؟

 "وسلی هیوگس"( تحلیل گر امریکایی):

 سوال خیلی ساده ای است.

بستگی به این دارد که چه کشوری این عمل را انجام دهد.

مثلا اگر روسیه این عمل را در مورد گرجستان یا اوکراین انجام دهد؛ این اقدام، "تجاوز آشکار" نام دارد.

اما اگر دولت آمریکا این عمل را در مورد عراق، سوریه، لیبی، پاناما، کوبا، ویتنام، لائوس یا کامبوج انجام دهد؛ این اقدام، " آزادسازی" نام دارد.

سوال جالب سفیر سابق آمریکا در روسیه درباره موضوع اوکراین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    105 3
    آفرین دقیقا همینه ... (استانداردهای دوگانه غرب)
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    95 1
    پاسخ دقیق بود..
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    102 3
    ماهم از اینا داریم. اگه خودشون رای بیارن میگن "انتخابات ایران آزادترین انتخابات دنیاس". اما اگه رقیب رای بیاره میگن "کدوم انتخابات؟ تقلب شده!! بریزین تو خیابونا " ما اینجا پدرسوخته هایی داریم که شیطان میاد پیششون برای کارآموزی پدرسوختگی!
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      15 1
      این پدر سوخته ها وردست ها و نوکران همان غربی های مستکبر هستن.
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      19 1
      افساد طلبها و دارو دستشون. مرگ بر اصلاح طلب
    • وطنم IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      0 0
      من مات موندم. اگر یه دشمن از بچگی توی ایران متولد بشه و بزرگ بشه و سیاست مدار بشه، چرا هیچکس با دزدی ها و دروغگویی های این فرد هیچ کاری نداره؟ مثال زیاد داره
  • ناشناس IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    16 97
    روسیه یک کشور متجاوز هست که باید از سازمان ملل بیرونش کنند به کسانی که این تجاوز محکوم نکردن شرم باد
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      83 1
      کاش همه تجاوزها را محکوم می کردیم مثل تجاوز کدخدا به کشور عراق افغانستان سوریه و...ولی بعضی ها نکردند هم شرم باد وهم لعنت خدا برایشان !!!
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      48 0
      ان شاء الله بعد از اخراج اربابهای یانکیت و همدستهاش ازجمله اروپا، کانادا، استرالیا و همین اوکراین ریقو که به عراق نیرو فرستاده بودن، روسیه رو هم اخراج میکنیم، باوشه!!!!
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      23 2
      ما خواهانِ ویرانیِ ملتها و فرهنگها نیستیم و امیدواریم که جنگ اوکراین زودتر تموم بشه و مردم راحت زندگی کنند. ولی دوزاری های سیاسی که بعضا چهره های شناخته شده هستند، متلک میندازن و محکوم نکردنِ عملیات نظامی روسیه در اوکراین از سوی ایران رو محکوم میکنند، بدون اینکه پاسخ این سوالات رو بدن: آیا اوکراین خروج یک طرفهٔ آمریکا از برجام را محکوم کرد؟(روسیه محکوم کرد) آیا اوکراین اعمال تحریمهای طاقت فرسا علیه ملت ایران و تحریمهای نفتی و بانکی علیه ایران از سوی آمریکا رو محکوم کرد؟ آیا اوکراین ترورِ ژنرال ایران در سفر رسمی به عراق رو که ناقض تمام قوانین بین المللی بود محکوم کرد؟
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      26 0
      چقدر پیشنهاد خوبی است ولی به شرط بیرون انداختن تمام متجاوزان ودر راس آنها آمریکای جنایتکار واگر این پیشنهاد عالی شما برای همه متجاوزان اتفاق بیافتد دنیا روی آرامش را به خود می بیند
    • علی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      12 0
      بسوز
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    11 19
    هر دو تجاوز آشکار است.
  • مهدی IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    34 1
    واقعیت همین است، آمریکای متجاوز از طریق رسانه های خود و نوکرانش در اروپا و آسیا تجاوزاتش را آزادسازی تبلیغ میکند ولی همان رسانه های آمریکایی حضور قانونی ایران در سوریه را تجاوز و غارت نمایش میدهند. البته اگر به لیست کشورهایی که آمریکا به آنها حمله کرده نگاه کنیم می بینیم که آمریکا فقط توان حمله به کشورهای بسیار ضعیف و ناتوان را دارد نه کشورهای قدرتمند مثل روسیه و ایران
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    20 0
    خدا پدرت رو بیامرزه آقای هیوگس !!! الحق که آزادمردی !
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    11 0
    زمانی که صدام را خلع سلاح کردند وبه دنبال آن وبه بهانه تجاوز عراق به کویت وکشور گشایی ، لشگر کشی غرب تحت فرماندهی آمریکا به عراق آغاز شد وچند دهه ویرانه وکشتار وآخر سر خلق داعش نتیجه تجاوز آنها بود وجالب اینکه هیچ کشوری عمل آمریکا را تجاوز قلمداد نکرد ومحکوم هم نکرد کسی نبود که انواع تحلیل های سیاسی ومحکوم کردن وغیره را به زبان بیاورد ولی قضیه اوکراین این نیست که روسیه به قصد کشور گشایی حمله کند بلکه سران نادان اوکراین دل در گرو غرب گذاشتند( البته وفایی هم ندیدند )می خواستند ناتو را هم مرز با روسیه کنند .آیا گسترش ناتو به نفع کشورهای مستقل جهان است؟ آنهایی که طرفدار به حق صلح وآزادی و دموگراسی در جهان هستید آیا اصلا وجود ناتو لازم است؟ چرا غرب اصرار به گسترش آن دارد ؟ برای عدالت ؟ برای صلح؟ برای آزادی؟یا برای نابود کردن کشورهایی که فرمان بردار ونوکر آنها نخواهند بود؟
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      0 0
      بله که وجود ناتو لازم هست . بله که وجود همین سازمان ملل لازم است . بله که حق وتوی روسیه و چین و امریکا در سازمان ملل لازم هست. همین 3 مورد بوده که باعث شده جنگ جهانی سوم در این 75 سال رخ نداده. الان اگر همین اوکراین عضو ناتو شده بود این جنگ رخ نمی داد
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    1 29
    مثل اینکه یادتون رفته علت حمله امریکا به عراق صدام و جنایتهاش بود .علت حمله امریکا به افغانستان القاعده و جنایتهاش بود . علت حمله امریکا به سوریه داعش و جنایتهاش بود . و قص علی هذا. اما علت حمله روسیه به اوکراین ؟! اینکه اوکراین میخواسته به ناتو بپیونده ؟؟!!!!!!!!!!!! همین !!!!!!!!!
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      21 1
      عجب این آمریکا منجی ای شده برای خودش که نمی دونستیم وعجب کمک های شایانی کرد برای عراق وسوریه وافغانستان!!!!دست مریزاد !!!یادم رفته بود راست میگی ولی کشتار هزاران غیر نظامی در این کشورها ودر زمان حضور آمریکای منجی کار را کمی خراب می کند!
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      21 1
      جالب است که بنا بر ا عترافات مکرر خود آمریکایی ها هم صدام و هم القاعده و هم داعش همگی ساخته و پرداخته و دست آموز و فرمانبردار خود آمریکا بودند و عملأ نقش ستون پیشرو آمریکا برای ویرانی و اشغال منطقه را بر عهده داشتند و آمریکا با تجاوز و اشغال کشورها کار را تمام می کرد.
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      2 1
      تو خوابی یا خودتو زدی به خواب
    • بهروز IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      0 0
      دادا اینایی که تو گفتی صدام و القاعده و داعش که فرزند خونده ی خود بیشرفشون بود خب
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      0 0
      یا نمی دونی یا خودتو ب ندونستن زدی خیلی اطلاعات من و تویی و بی بی سی ایه... داداش صدام و داعش و القاعده و... خود امریکا بوجود آورد... بعد جنگ خلیج فارسی شیعیان داشتن صدام و پایین می کشیدن که آمریکا بی خیال جنگ با صدام شد و کمکش کرد تو سرکوب... کی صدام و 5 ام ارتش قدرتمند جهان کرد... داعش و کی بوجود آورد و نیروو تسلیحات داد و .... ...ووووووو
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      0 0
      اخرنادان که معلوم است درجهل ونادانی فرو رفته ای وقتی داعش راخود امریکا بوجود اورده این را ترامپ به همه دنیا علام کرد چطور برای نابودیش وارد سوریه وعراق میشودبرای نابودیش اگر ایران نبوداگرسردارسلیمانی ونیروهاش نبود هم سوریه هم عراق بدست داعش که دراصل خود امریکاست سقوط می کردنند اینها برای ایران امده بودند این دوکشور که بی ازار بودند امریکا مدانس که کلید مقابله باایران اشغال این دوکشور است کمی تحقیق کن جای انکه رسانه های مقرض راگوش کنی ببین اگر ایران وسردار سلیمانی نبود امریکا متوانست وارد افغانستان شود امریکا خیالت برای مردم افغانستان امده بعداز۲۰سال غیراز ویرانی وبدبختی برای مردم افغانستان چی ارمغان اورد ایران کمکش کرد که افغانستان رااز وجود طالبان پاک کند ولی درعوض یک طالبان امریکائی تشکیل داد بافرماندهانی ازافسران بازنشسته امریکائی وشروع کرد به ترور وکشتار مخالفان امریکا به اسم طالبان وقتی ایران دید که امریکا به هیچ یک از وعده هاش عمل نکرد ایران تسمیم گرفت ازعراق وافغانستان بیرونش کنه که افغانستان کمی طولانی شدحالا یک مشت ادمهای بی بوته امریکا را خیلی گنده معرفی میکنند امریکا جز نیری هوائی ودریائی وموشکی چیزی ندارد وان هم برای بمب باران بیمارستانها بازارها محل تجمع مردم بی گناه امریکا در کدام جنگ پیروز شده یکی را نام ببید افغانستان سوریه ویتنام عراق کجا مگر کشورهای کوچکی ک این امریکائی باشرف نام برد من خیال نمی کردم درمسئولان امریکائی ادم باشرف هم پیدابشه ولی شدامریکا جرات جنگ رودررو راندارد جائی ورودپیدا میکنه که قدرت وجرات مقابله نداشته باشد پس کمی شعورتان رابکار ببرد وخودتان ازبی وجودی نجات دهید بیشعورها
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    7 0
    افرین باید بهش گفت
  • حمید ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    1 17
    آیا اوکراین هم به برجهای دوقلوی روسیه حمله کرده بود؟
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      12 0
      بدتر! نوکرکاسه لیس غرب شده بود و داشت میشدسنگرآنهابرای حمله به دیگرکشورها!!!
    • DE ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      0 0
      خود آمریکایی ها نمی دانند ربطش به عراق چه بود ولی احتمالا صربستان برجهای دو قلو را زده بود!
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    5 0
    در صحنه سیاست جهان امروز روسیه وآمریکا دو متحد استراتژیک اند اولی می ترسونه فراری می ده طرف دومی ،دومی می دوشه
  • فریدون خواجه یار IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    9 3
    انگار. یادتان رفته که صدام با چراغ سبز امریکا و انگلیس وبقیه دوستانش به ایران حمله کرد !؟انگار فراموش کردید که بن لادن رهبر القاعده دوست خانوادگی جورج بوش پدر و پسر بود و به دستورمافیای زرو زور و تزویر القاعده را بنیان گذاشت ؟! مثل اینکه فراموش کردید که داعش را امریکائی ها بوجود اوردند و هنوزهم حمایت میکنند . حال چگونه است که از امریکائی حمایت میکنید که دستش به خون مردم خاورمیانه و ایران و یمن و افغانستان الوده است. ظلم از هرطرف که باشد محکوم است . روسیه هم فرقی با امریکا ندارد . یادمان نرفته است حمایت از صدام را و فراموش نمیکنیم که پس ازفروپاشی شوروی هم هیچگونه کمکی به ایران نکرده است . به قطع نامه تحریمی رای مثبت داد. تحریم نفت شدیم هیچگونه کمکی نکرد . در مورد سلاح که هیچ ! اس سیصدرا هم زمانی داد که فهمید ایران خود نمونه بهتراز انرا ساخته است . در مورد نشست برجام نیز همه شاهد هستند که بیشتربه منافع خود می اندیشد . پس بهتراست بی دلیل از شرق و غرب حمایت نکنیم . دوستی خوب است . اما به قول حافظ شیراز . طفیل هستی عشق اند ادمی و پری *ارادتی بنما تا سعادتی ببری . نه اینکه مارا تبدیل به گاو شیرده کنند و به ریشمان بخندند.
  • ا.م IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    22 0
    آمریکا با قربانی کردن اوکراین، کاری کرد که اورپائی ها و در راس آنها کشور آلمان داوطلبانه و بدون هیچ مخالفتی خط انتقال گاز را تحریم کردند. که باید احتمالا گاز از آمریکا وارد کنند. در این مورد دولت قبلی آمریکا تلاش کرد که خط انتقال گاز را تحریم کند که موفق نشد. بد نیست بدانیم آمریکا خود وارد کننده نفت از روسیه است و فعلا قرار نیست خرید نفت از روسیه تحریم شود چون تحریم نفت روسیه باعث گران شدن بنزین در آمریکا میشود و پی آمد آن هم برای دمکراتها درانتخابات درد سر ساز خواهد شد.
  • کشاورزمهر IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    7 1
    عضویت کشورها در ناتو یعنی با کشورهای استمعارگر و قلدر هم پیمان شدن برای حمله به سایر دول و غارت آنها با شعار آزادی و لیبرال دموکراسی
  • علی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    2 5
    آفرین دقیقا درست گفته ولی دلیل نمیشه خیلی ها چشم شون رو به جنایت روسیه بسته اند. فرقی نمی کند آمریکا یا روسیه جنایت انجام دهند هردو جنایت کرده اند آمریکا در افغانستان و عراق جنایت کرد روسیه هم در گرجستان و اوکراین جنایتکار، جنایتکاره فرقی نمی کنه کی باشه
  • داریوش IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    6 0
    با سلام امریکا ومقاماتش وسرانش به فکرسوال کردن از روسیه نباشند به فکر جنایتهای خودردرویتنام ، افغانستان ف عراق ، لیبی و.....باشند
  • FR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    9 1
    همینه ولی طرفداران امریکا حتی در کشورهای ضربه خورده از امریکا در مقابل این تناقض لال می‌شوند و موضوع را عوض میکنند
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    د ر رسانه های ایران و کارشناسان ایرانی بیشتر اقای رییسی را بابت پیام به پوتین سرزنش میکردند ولی به نظر من و با احترام به مردم اکراین و با علم اینکه جنگ اصلا چیز خوبی نیست و کار ناپسندی است ولی کار پوتین را درست میدانم به عبارت دیگر فکر کنم حتی خود پوتین برخلاف میلش اقدام به این کار کرده است در واقع امریکای احمق باعث و بانی این جنگ بوده است.
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      0 0
      وقتی که میخوای خودت رو گول بزنی که طرف حق هستی!!!!
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    قضیه یمن خیلی فرق داره. چطور سوریه از ایران بخواد علیه داعش بجنگه خوبه اما یمن از غربستان بخواد علیه حوثی ها بجنگه بده ؟؟!! عربستان و امارات به درخواست دولت قانونی یمن علیه تروریستهای حوثی وارد جنگ شدند اما متاسفانه حوثی ها از زن و بچه به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    ۱۱:۳۸ آخه بدبخت نافهم و نادان ، همه ای دنیا فهمید ک حمله ب دوتا برج های دوقلو در ۱۱ سپتامبر طرح و نقشه و کار آمریکا و صهیونیست و عربستان بوده ک بهونه و زمینه سازی برای حمله و اشغال دیگر کشورا شود آنوقت شما میگی .......؟؟؟!!!!
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    ۲۳:۰۰ آخه فلج مغز از کی تابحال یه حکومت فراری و منافق و مزدور و کاریکاتور و دست نشانده ای بیگانه چون عبدالمنصور هادی حکومت شرعی برکشور و مردمش شده ک بخواهی آنرا ب سوریه و اسد شباهتش بدی ؟! تازه اجازه داشته باشه از کشورهای متجاوز هم درخواست دخالت برای کشتار ملتش و نابودی کشورش بخواهد ؟! نصیحت از من ب شما ، توصیه میکنم ب یک دام پزشک مراجعه کنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس