کد خبر 1343979
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
بانک اهداف روسیه در عملیات ویژه علیه اوکراین؛ از کی‌یف تا لفیف

شبکه الجزیره با انتشار مطلبی بانک اهداف روسیه در جریان عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، شبکه الجزیره با انتشار مطلبی بانک اهداف روسیه در جریان عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد. شهر کی یف پایتخت اوکراین که بزرگترین شهر این کشور نیز محسوب می‌شود و ۳ میلیون نفر جمعیت دارد جزو بانک اهداف مسکو محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، خارکف نیز از جمله دیگر شهرهای اوکراین محسوب می‌شود. روس‌ها پایگاه‌ها و فرودگاه‌های امنیتی در این شهر را مورد هدف قرار می‌دهند. این شهر دومین شهر بزرگ اوکراین به شمار می‌رود.

شهر اودیسا هم از دیگر شهرهای بزرگ اوکراین محسوب می‌شود که جزو بانک اهداف روسیه است. همچنین اهداف نظامی در شهر کراماتورسک در اوکراین توسط جنگنده‌های روسی مورد هدف قرار می‌گیرند.

شهر ماریوپول در محور جنوب شرقی اوکراین هم جزو بانک اهداف روس‌ها است. این شهر هم یکی از شهرهای بزرگ اوکراین محسوب می‌شود. شهر لفیف هم که قریب به یک میلیون جمعیت دارد از جمله دیگر اهداف روس‌ها است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه صبح امروز دستور داد که نیروهای مسلح این کشور عملیاتی ویژه را در منطقه دونباس آغاز کنند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که حمله هوایی یا موشکی به شهرهای اوکراین در دستور کار نیست.

پوتین گفته است این دستور پس از آن صادر شده که سران این منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین خواستار کمک نظامی روسیه در پاسخ به افزایش «تجاوزات اوکراین» شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس